Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 2 motor in golf type 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1951)

arthurgti 20-03-2004 14:41

golf 2 motor in golf type 1
 
Wat moet k zoal aanpassen om me golf 2 motor(k-jetronic met st.bekr.)
in te bouwen in me golf 1(1800 carb.)hij is helemaal compleet.
moet namelijk nog uit me golf 2 gebouwd worden.....
groetjes.

Tommy 20-03-2004 17:32

voor de motor is het steunen overzetten en kabelboom omzetten. stuurbekrachtiging weet ik niet

chris 21-03-2004 00:05

volgens mij heb een motor met carb. geen elektrische benzine pomp bij de tank...........die zal je ook wel over moeten zetten. En.......bestaan Golf 1's met 1.8 met carb?? Volgens mij heb je Golf 1 als 1.8 alleen als GTI gehad met de DX motor.

Of is het een Cabrio?

Jeff 21-03-2004 10:31

Cabrio's type 1 zijn tot 199* geleverd met een 1.8 carb. Misschien is er ooit eens een 1.8 carb ingebouwd ter vanging van een 1.5/1.6 carb

Tommy 21-03-2004 11:19

owjah... goed punt van de benzinepomp....

Stijn 21-03-2004 13:32

Als je de stuurbekrachtiging wilt behouden in de type1 moet je opzoek naar een type 1 hydraulisch stuurhuis. Erg lastig te vinden...zijn wel op nieuwer model cabrios gemonteerd geweest, nieuwere caddys ook.

Dus:
-Motorsteunen zijn over te zetten van je huidige blok (als je tenminste een 5-bak hebt, 4-bak linkse steun is anders).
-Als je naar K-jet wilt zul je een tank met pomp in moeten bouwen (GTI of Scirocco inj).
-Lijkt me het makkelijkste dat je bedrading erbij zoekt van een type 1 1.6/1.8 GTI, dat scheelt een heeeeleboel gerommel met type2 bedrading.
-Het makkelijkste is ook als je het complete injectiesysteem van een type 1 GTI erbij zoekt, scheelt gerommel met inlaat aan de verkeerde kant etc.
-Als je stuurbekrachtiging wilt in je type 1 moet je een type 1 hydraulisch stuurhuis zoeken, dat is geen makkelijke opgave.
-Uitlaat is over te nemen van je huidige 1.8

arthurgti 22-03-2004 08:29

Dan k voor al jullie informatie,was alleen vergeten erbij te zetten dat er geen injectie op komt maar webers dus dan zal dat hele pomp verhaal en kabelboom van een injectie wegvallen toch??
En wat kan k van de kabelboom maken die er nu in ligt?
Of is er zoveel anders dat k maar de kabelboom van me golf 2 erin moet gaan leggen met de nodige aanpassingen?
En k denk ook maar dat die stuurbekrachtiging maar lekker uit de einser moet blijven is allemaal te veel werk denk k als k het zo hoor.
Maar in ieder geval bedankt voor de moeite.

groetjes arthur

sjampoo 22-03-2004 09:51

Je hebt nu een 1.8 in je Golf 1 liggen
Je gaat straks een 1.8 in je Golf 1 leggen..

En dan schroef je daar webers op..


Waarom dan niet gewoon webers op je huidige blok schroeven?

Tommy 22-03-2004 18:37

best een goeie jah.. of heeft ie aardig minder kilometers?

Jeff 22-03-2004 19:03

Een benzine pomp heb je zo wie zo altijd nodig. Ik denk dat de standaard benzinepomp weleens te licht kan zijn voor je Webers.

arthurgti 22-03-2004 20:17

Hahahah klinkt idd wel erg raar he een 1800 ruilen voor een andere 1800,zal het ff uitleggen.
Het blok wat er nu in ligt daar weet ik de history niet van en het blok wat k heb is een 1800 8v met 155pk's ( geen grapje) zonder de webers.en het blok wat erin zit is zoals me verteld werd,is nog niet gereviseerd en de mijne wel.
En het bestaande blok heeft maar 90 pk(weliswaar met de pierburg carb.) dusss.
En de versnellingsbak die daar onder zit is niet zo heel best meer.
Klinkt raar maar wel logisch.
Kortom het blok vertrouw k niet zo.

Tommy 22-03-2004 20:20

oke.. is een goeie verklaring toch... geef je groot gelijk in that case... ;) :D

arthurgti 22-03-2004 21:26

Thanx dacht dat je het zo wel zou begrijpen.....


All times are GMT +1. The time now is 09:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.