![]() |
kever 1300 resto
kever 1300 1970
Laatste (1985) en eerste maal ingeschreven bij de regie der posterijen Brussel M'n allereerste project |
Ik ben nog student (automechanica) dus financiel zal het nogal rustig verlopen waardoor de rest ook wel 'n tijdje zal duren ;)
Maar men zegt altijd haast en spoed is zelden goed. Met andere woorden geen half werk leveren |
mooie site heb je daar :)
Welke verven heb jij gebruikt voor de bodem en assen? |
en eronder rumine dan? Ik zag n foto van n rode bodem...
|
ahzo,ik ben van zin zelf te stralen maar ben er nog niet direct uit wat ik erna overheen spuit. Iemand tips?
De beide bodemplaten worden vervangen dus dat scheelt een hoop straalwerk :) |
grappig... al die studenten met projecten! veel succes ermee.. en houdt ons op de hoogte...
|
Als je het goed wil doen,zou ik hem na het stralen een zinkbad laten geven.
|
Quote:
En als ik het goedkoper en zelf wil doen? |
die eerste foto, wat staat daar rechts voor de kever? met die gave ouwe wielen?
|
Quote:
Een paardekoets met oude ford wielen van m'n vader. staat wel aardig in m'n weg |
Vandaag eindelijk nog beetje verder kunnen werken!
-dreunplaten van tunnel gebrand -chassis afgestoomd |
En terwijl k toch bezig was:
-versnellingsbak + assen ervan gehaald -vooras in z'n geheel eraf -silicone aan de naden eraf gedaan -veerplaten eraf gehaald (na goed merken ;) ) |
goed werk jonge... ik zit in precies dezelfde fase als jij! ik heb nu mijn tunnel alleen maar over, die is helemaal kaal, ben nu met de vooras bezig en bodemplaten..'65er 1200
Weet iemand nog avis adjusters te koop? |
Vandaag m'n nieuwe bodem platen besteld dus als alles mee zit kan ik er vrijdag om en zitter ze er zaterdag in.
Als het eens wat beter weer wordt hier ga ik de tunnel eens proberen behandelen. De benzineleiding is er ondertussen ook uit geraakt en ik dacht om voor het gemak een plastic leiding erin de steken. Ik wacht nog met stralen en primer zetten tot de nieuwe platen erin zijn want door het lassen zal de primer misschien wegbranden en kan ik opnieuw beginnen :) Voordat de platen erin gaan natuurlijk wel eerst de rand van de tunnel stralen en lasprimer opzetten |
noooit plastic leidingen gebruiken !!!
Gelijk 8mm koper erin, veel beter. (standaad 6mm) Ook beter schuurvast e.d., wij doen niet anders !! www.volksaddiction.nl |
Quote:
Krijg je die er dan goed in? dus door dezelfde beugeltjes als de originele? anders gaat die toch rammelen? |
Nee deze moet je binnendoor leggen langs de remleiding.
En geloof mij dat is al best werk om te doen,laat staan dat je hem door de tunnel heen gaat proberen te halen. |
Quote:
Dacht ik ook :D |
vandaag m'n bodem platen gaan afhalen maar zonder terug gekeerd :mad: . Hopelijk zijn ze er volgende vrijdag. Voor de rest m'n tunnel beginnen behandelen, het komt wel goed :)
|
He dolf... ik heb nog wel bodemplaten voor je.. maar je zal ze wel niet mee kunnen cancelen neem ik aan. Natuurlijk voor een leuk prijsje..
Ik ga denk ik toch ook proberen om de 6mm leiding te vervangen naar een 8mm koperen (2.0L toekomst) Dolf als je je platen erin hebt gelast, maar dan ff closeup van je laswerk en totaalplaatje. Iemand nog Avis adjusters te koop? die dingen zijn verrekte moeilijk aan te komen! Martijn |
All times are GMT +1. The time now is 07:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.