Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Cilinderkop Golf 1 '77 1300 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19865)

it's-me 30-03-2006 17:29

Cilinderkop Golf 1 '77 1300
 
Hallo

Weet iemand waar ik een cilinderkop kan kopen van een golf 1 uit 1977 met een 1300 motor de motorcode begint met bk

Gelieve te bellen

06-12973339

Vanessa

Stijn 30-03-2006 17:40

BK bestaat niet voor zover ik weet.
Ook is een 1300 in die tijd niet geleverd voor een Golf. Of geen originele motor dus of verkeerd gelezen?

steven16v 30-03-2006 17:52

Misschien is het wel een 1.1 motor. Zo ja, dan heb ik nog een goede kop liggen.

Pm voor meer info.

Moroder 30-03-2006 20:11

Heej Vanessa,

Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG).

Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan.

Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers).

MVG,

Jeroen

Bas 30-03-2006 20:22

Quote:
Originally Posted by Moroder
Heej Vanessa,

Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG).

Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan.

Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers).

MVG,

Jeroen


Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte.

HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte)

Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte.

berendd 30-03-2006 20:42

ik heb nog een complete HB liggen

1100 cc 50 pk en 75Nm oid..

golf mkII 16v 30-03-2006 21:15

moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc

Moroder 30-03-2006 21:27

Quote:
Originally Posted by Bas
Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte.

HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte)

Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte.



Dankje voor het verbeteren van mijn info :)!

Stijn 30-03-2006 22:00

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc


Klopt als een bus! En in 77 was er nog geen 1300...althans....niet in de Golf.

vw virus 31-03-2006 12:31

ik ben met die auto bezig en het is een gk-motor. is dus inderdaad waarschijnlijk een polo/derby motor.

de cilinderkop is dus gescheurd en we hebben nu een andere cilinderkop nodig. de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben.

de verbrandingsruimte zit inderdaad in de zuigers en niet in de kop.

Bas 31-03-2006 12:37

Quote:
Originally Posted by vw virus
de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben.


wat bedoel je daar precies mee? Je kunt die tapeindjes toch weer in een andere kop zetten. De plek waar die komen is altijd hetzelfde toch?


All times are GMT +1. The time now is 05:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.