Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   topsnelheid na modificatie?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19874)

jeffdekkers 30-03-2006 20:28

topsnelheid na modificatie??
 
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?

RubenD 30-03-2006 21:04

Wat voor een bak heb je? Een 2Y of bijvoorbeeld een ACD bak?

jeffdekkers 30-03-2006 21:25

ik heb er een acd bak onder zitten, het enige nadeel was het aanpassen van het schakel mechanisme.
ik ben nu bezig om zelf een bak optebouwen,
ik heb een oude 2y bak op de kop getikt en nu is het w8en op de reeds bestelde
onderdelen(tandwielen,priseas, synchromesh,lagers)
ik ben er tevens achter gekomen dat je een bak kunt opbouwen
met het smc systeem van bmw(zit oa op de m3 en m5 m6)
ene roger steele in mairyland usa doet dit.
ben op het moment driftig aan het mailen met m want ik ben zeer benieuwd
hoe hij dat doet.
je hebt nl een veel langere bak nodig(omdat de tandwielen achter elkaar liggen)
of 2 priseassen.

golf mkII 16v 30-03-2006 21:31

hoe haal je dat toerental???
bij die van mij slaat bij+-7000rpm de toerenbegrenzer er op?

martinus83 30-03-2006 21:31

16v PL, spaghetti, verder standaard

mijn top is exact 200 en hij gaat er niet overheen..

kan iemand mij uitleggen waarom een kr soms wel 210 215 gaat en een PL niet?

Menace 30-03-2006 21:35

KR heb net ff meer pktjes he :)

jeffdekkers 30-03-2006 21:36

dat toerental haal ik doordat i gechipt is(andere brandstof grafiek ivm benzine pomp)
en dan gaat meteen je begrenser er af.
2e vraag
kr loopt harder doordat er minder weerstand in de uitlaat zit geen kat nl,
en omdat daardoor de uilaatpoort in de kop iets groter is(1.2mm)
dus ff crea met je vaders dremel, kop goed ik herhaal goed spoelen met dunne olie en gaan.

vwleusden 30-03-2006 21:39

Quote:
Originally Posted by jeffdekkers
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?


Wat voor injectoren misbruik je ? en wat voor benzinepomp is het dan? en met welke benzinedruk rijd je ?

Ik krijg hopelijk over een maand de motor terug:

- Volledig bewerkte cilinderkop
- Uitlaatnokkenas als inlaat
- 4-1 Spaghetti
- 45mm throttle boddies
- DTA
- Injectoren nog onbekend :woowoo:
- 2Y bak

Voorzichtig geschat vermogen met deze setup is tegen de 200pk :chair:

golf mkII 16v 30-03-2006 21:44

nokkenassen van een KR verschillen ook met een PL
ontstekingscomputer [bijrijderskant?]heb de ontsteking ook geen vervroeging meer

jeffdekkers 30-03-2006 21:56

ik gebruik borg-warner porsche 928 injectors van het type 380cc.
in england te bestellen ik meen dat ik er rond de 100 euro p/s voor betaald heb.
mijn benzine druk is momenteel 8.7 bar, maar ik hoop binnenkort een
bosch pomp te hebben met bijbehorende verstuivers die 18 bar levert.
en vwleusden, als je je kop toch laat flowen, grotere kleppen is een must,
en alles laten uitwegen door een goed bedrijf(gaal tuning)
kost wel wat maar dan heb je ook wat.
volgende stap is de nwe bak en een nw vliegwiel dat 800 gram weegt(ex koppeling)
dan hoop ik de 10.000rpm te doorbreken en "hopelijk" een top te hebben van rond de 300 echte km's.
dan ga k de buitenkant eens aanpakken want op t moment is t een wolf in schaapskleren

Fred 30-03-2006 21:56

Quote:
Originally Posted by jeffdekkers
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?



Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren...

Zestienkleppen 30-03-2006 22:01

Quote:
Originally Posted by Fred
Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren...
Ach laat 't toch Fred, hij gebruikt vast een doosje bougievonkjes, en dat is voor ons normale stervelingen onbetaalbaar.

De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.

Fred 30-03-2006 22:05

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Ach laat 't toch Fred, hij gebruikt vast een doosje bougievonkjes, en dat is voor ons normale stervelingen onbetaalbaar.

De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.


LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen :tongue:

jeffdekkers 30-03-2006 22:08

nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn)
en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas
dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat
op de weegbrug 812 kilo woog........
tel het dan maar ff uit:)
tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's,
maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo:)

tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow.
maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen.

mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen.

Zestienkleppen 30-03-2006 22:21

Quote:
Originally Posted by Fred
LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen :tongue:
Ik las het ook ;)

Maar misschien dat Jeff het verhaal wil ondersteunen met wat foto's van bijvoorbeeld de motor, wat mij betreft zou het allemaal waar kunnen zijn, iedereen verdient een eerlijke kans. Ik heb slechts een standaard 16v-tje, dus waar praat ik eigenlijk over en ik juich alle technische discussies op het forum toe.

Zestienkleppen 30-03-2006 22:30

En voordat Jeff zich afvraagt hoe hij foto's plaatst:
foto's post je zo

Fred 31-03-2006 01:08

Quote:
Originally Posted by jeffdekkers
nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn)
en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas
dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat
op de weegbrug 812 kilo woog........
tel het dan maar ff uit:)
tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's,
maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo:)

tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow.
maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen.

mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen.



210 pk ....toemaar....en dat alleen door een bak?? Joh het is toch wat..

Je word steeds vermakelijker, zelfs een R32 met méér vermogen komt amper aan die snelheden....

Je moet je eigen aanmelden bij een Formule 1 team, want daar zitten ze te wachten op mensen als jij, dan halen ze met het vermogen en de gewichten die ze daar hebben zeker een top van 450 á 500.....met de juiste bak natuurlijk :woowoo:

Dream on

Pedaalemmer 31-03-2006 06:46

dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid :D

16-ventiler 31-03-2006 08:17

Misschien rijdt hij met 13" en platte banden?

Mijn 16v gti kr kwam niet verder dan 210km/u op de teller.
Had een vermogen van 137.8 pk (krukas) bij een kilometerstand van 278d. zonder revisie.

OakgreenVR6 31-03-2006 08:18

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid :D


En dan nog... M'n VR6'je haalt ook 255 op de teller, maar jij denkt toch ook niet dat dat de werkelijke snelheid is?? :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 06:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.