![]() |
Hoog toerental stationair 1800 EV GTI
Hallo mensen,
nieuw hier en meteen een vraagje :redface: ! Ik heb mijn distributieriem vervangen, maar nu loopt de auto heel hoog stationair. Verder is het wel starten ---> lopen. Geen probleem, maar hij schiet meteen naar de 2000-2500 toeren :eek: ... Voor de duidelijkheid, het gasklephuis is eraf geweest, het nokkenas ook, de uitlaat vanaf het spruitstuk en enkele slangetjes. Alles is naar mijn mening 100% goed terug gezet. De sensor die op het gasklephuis zit en registreerd wanneer het gaspedaal niet in wordt gedrukt was wel kapot en daar zit nog geen nieuwe op. Dit kan het echter niet zijn, want hij liep voor de riemvervanging als een tierelier :D! Valse lucht kan het naar mijn mening niet zijn, doordat hij daar juist beroerder (en dus minder toeren) van zou lopen... Ik heb de stationairschroef geprobeerd, maar die laat bar weinig effect zien. Iemand een ideetje? Ik heb de timing volgens mij toch wel goed ---> poelie erop en gelijkzetten met dat tandwiel, nokkenas met dat puntje naar voren wijzen (tegen de rand van de kop zeg maar) en dan bij je versnellingsbak zo'n streepje opzoeken (die plug eruit halen). Hij liep van tevoren dus wel gewoon goed en ik heb de stationairschroef gelaten zoals hij was (het huis is wel schoongemaakt en gepolijst :)) Alvast bedankt :hug:! (search leverde vrijwel alleen resultaten op voor laag toerental en die stationairschroef, maar daar heb ik dus nu vrij weinig aan :( ) |
Niemand een idee? Ik zou m graag netjes lopend willen hebben! :)
|
Net weer ff geprobeerd, maar als ik de stelschroef volledig indraai, draait hij 2000 toeren inclusief het lef om te klimmen naar 2500! Als ik hem uitdraai...kan hij zo naar de 3000+ toeren gaan. Iemand een idee? Dit is toch niet gezond :|!!!
Ontsteking is gelijk gebleven (staat wel vroeg) en er is een ander nokkenas ingekomen (origineel, maar dan een nieuwere). Ik weet niet wat ik ermee moet dus bvd!!! :hug: |
Het lijkt er toch verdacht veel op dat je valse lucht trekt... Daar gaan ze stationair niet beroerder van lopen hoor, alleen maar heel veel toeren van maken. Dit is vrij simpel te controleren met een bus remmenreiniger, gewoon rond het inlaatgedeelte spuiten, als de motor hierop reageert door in toeren te klimmen, of plots in toeren te dalen heb je valse lucht.
Kijk ook ff of je de 2 vacuumslangen die op het gasklephuis zitten niet hebt verwisseld. Je trekt degene die naar de ontsteking gaat gewoon los, stationair hoort deze geen vacuum te hebben, dat komt pas als je gas geeft. Als hij stationair wel vacuum heeft zit hij op de verkeerde aansluiting. Tevens is het ook zeker aan te raden om de nullastschakelaar te vervangen want als die kapot is kan je hele rare dingen krijgen. En als laatste; heb je bij het vervangen de de riem wel opgelet dat je de hulpas voor de aandrijving van ontsteking en oliepomp wel op tijd hebt staan??? Succes! |
Je moet helemaal dat punt op je vliegwiel niet gebruiken, er zit op de krukas poelie (die je dan tijdelijk even terug moet zetten) een merkteken én er zit er een op het riemwiel van de tussenas..die twee moeten samenvallen
Het merkpunt op het vliegwiel (wat er trouwens 2 zijn) is voor de ontsteking, één zit er op het BDP, en de ander op het vaste voorontstekings punt Ik zou daar eerst maar eens naar kijken, alvorens we ons op de injectie storten !! |
Op de krukaspoelie zit een bobbeltje op toch? Waar moet deze dan mee samenvallen?
Kan het zo zijn dat hij hierdoor harder gaat lopen dan? Bedankt! |
O wacht ik snap wat je bedoelt Fred...je pakt je poelie voor de v-snaar en die doe je terug, en aan de hand daarvan draai je dat riemwiel tot hij met zijn puntje in die inkeping valt, dat heb ik gedaan ja... Hij stond zeker weten op tijd en ook het nokkenas stond op tijd. :)
Maar het kan toch eigenlijk niet aan de distributieriem liggen...het is starten en (hard) lopen, als hij een tandje verkeerd staat o.i.d. wil hij al niet stationair lopen (heb ik tenminste al een keer gehad). Ik zal toch eens met een busje de boel bespuiten...misschien is er wel een slangetje gescheurd ofzo...wel raar. Maar kan het niets ernstigs zijn verder? Edit: ik heb de pakkingen van het gasklephuis niet vervangen...als hij hier dus lekt...kan hij hierdoor zoveel toeren gaan maken? Nee toch... :eek: |
Quote:
Heb je OOK gekeken naar dat punt op het tussenas wiel?? Dat moet dus samenvallen met dat punt op de poelie ... Het kan wel degelijk uit maken als er wat verkeerd staat....dat tussen wiel drijft namelijk OOK je ontsteking aan....dus Ik zou alles nog eens rustig nalopen...en volgende keer als je start de ontsteking ens proberen te verdraaien.....kans is groot dat dan je toerental reageert |
als er na het gasklephuis iets lekt gaat de motor vlugger draaien
en de ontsteking iets terug draaien stond waarschijnlijk eerst de tussenas niet goed en nu wel en klopt er dus niets meer van |
Ja dat tussenaswiel heeft zo'n puntje zeg maar en die poelie een inkeping...die heb ik samen laten vallen :)
De onsteking staat vroeg, maar 2000 toeren en totaal geen reactie op de stationairschroef...zal wel valse lucht zijn toch? |
Quote:
De vacuumslangen zijn ook goed, heb niks omgewisseld, alles zit zoals het eraf kwam :confused: |
Quote:
Nee, dat is het denk ik niet.....valse lucht bij dit soort injectie uit zich meestal NIET in hoger stationair....klinkt vreemd, maar het is echt zo.... Wat heb je percies allemaal los gehad behalve gasklep?? Heb je de spinnenkop toevallig losgehad?? |
Nee, daar kom (en kwam) ik niet aan, juist om dit soort rare dingen te vermijden...:(
Ik heb: gasklephuis, paar slangetjes, uitlaat vanaf het spruitstuk en aanzuigbuis los gehad, meer niet eigenlijk :confused: Mijn eigen ingeving: de gasklep was schoongemaakt en bewerkt/polijst, misschien is het nu zo dat de eerste klep (of de tweede, of allebei een beetje) niet goed sluit en dat hij daardoor nog wat aanzuigt? Ik zal dit er wel eens afhalen en dan kijken of hij nog helemaal goed is, of niet? Kan ik er meteen pakkingen tussen doen... |
moet t even kwijt :D, maar ik krijg echt sterk het vermoeden dat het het gasklephuis moet zijn...ik bedoel de motor was goed en liep mooi stationair. Als je dan de riem vervangt kan hij toch niet ineens harder gaan lopen, zou toch een teken zijn van meer benzine/lucht. En dat zou weer moeilijk kunnen omdat hij stationair ook goed liep. Er is niets veranderd, afgezien van het feit dat het gasklephuis wat schoongemaakt en bewerkt was. Dan moet het toch haast hierin zitten?
Misschien kraam ik nu de grootste onzin uit, graag dan even een tik over mijn vingers...Zal ik eens even kijken zo :D? |
Quote:
Het zou best kunnen dat het dan aan je gasklephuis ligt...stationair draaiend staat de ene gasklep echt maar een fractie open, en de andere helemaal dicht...een kleine afwijking in dat geheel kan dus al grote gevolgen hebben... En een pakking er tussen ja..........dat scheelt soms ook een klap :D |
Het was m!
Ik heb vloeibare pakking ertussen gedaan en hij loopt netjes stationair! :D Maar dat was niet de reden, want de grote gasklep stond een héééél klein beetje open. Nouja bij die grote is een klein beetje te vergelijken met een groot deel voor de kleine gasklep, dus het scheelde nogal wat! Hij loopt nu netjes 1000 toeren :D. Ik zal m straks even mooi op bedrijftemperatuur laten komen en afstellen. Eerst nog een boutje vervangen van de poelie op de waterpomp, deze mist 1 boutje. Ik heb de draaipunten van de gaskleppen schoongemaakt en geblazen en een drupje teflon erop gespoten...foei foei, hij loopt weer als een tierelier! :D Allemaal harstikke bedankt!!! :hug: Nog 1 vraagje: ik wil mijn warmloopregelaar vervangen. Kan ik dan gewoon de druk van het injectiesysteem halen door die imbus of zeskant (wat is het?) bij de spinnekop los te draaien? Dan de warmloopregelaar vervangen en dan de imbus of zeskant weer dichtdraaien? :) |
Al gelukt! Het is allemaal weer voor mekaar!
Ik heb een 16v warmloopregelaar op mijn 8v gezet n.a.v. een eerder topic op dit forum. Ik moet zeggen, het werkt een stuk beter zo! Hij pakt hem meteen onderin op en klimt wat sneller in toeren :D! Bedankt allemaal! |
1 vraagje nog, moet je het vacuum van een 16v warmloopregelaar aansluiten op het vacuum dat hij heeft als hij stationair loopt of het vacuum dat hij heeft wanneer je iets gas geeft? (1 van de 2 op het gasklephuis dus!)
|
bij een 16V zit het op het inlaatspruitstuk bij de koudestartinjector
|
Ok dan zit die goed :D
Waarmee zit bij een 16v die vacuumaansluiting op de voorkant van de warmloopregelaar dan verbonden? Die aan de zijkant heb ik met mijn spruitstuk verbonden, kan die eerste ook op mijn spruitstuk of moet ik die nergens op aan sluiten? |
All times are GMT +1. The time now is 23:42. |