![]() |
kenteken
miss leuk en nuttig om eens wat info over kentekens hier te posten
mn eerste interesse ging uit naar het nieuw aanvragen van kentekens (omdat de mijne nogal gehavend zijn) krijg je bij het aanvragen van een nieuw kenteken (zelfde nummer-letter-combi) meteen zo'n cijfer boven t eerste streepje? en waar zijn de verschillende cijfers eigenlijk voor? en mag je bij de aanvraag van nieuwe platen gelijk kiezen tussen gewone en de zogenaamde luxe platen (met de dikkere tekens)? wat is de evt meerprijs van die dikke tekens? wat te doen als je kenteken verloren of gestolen is? nieuwe platen en klaar? of moet je dit dan ook weer op je papieren aangeven? wat wss ook weer voor een extra cijfertje boven je eerste streepje zorgt is het hier, net als in duitsland mogelijk je kenteken zelf te kiezen? en wat is hier dan weer de prijs van? welke verschillende kentekens zijn er? zo zijn er de gewone gele platen de groene FH platen voor garages CD platen voor leden van het corps diplomatique de blauwe oldtimer platen (die volgens mij niet meer zijn toegestaan) witte platen voor aanhangers (en k geloof caravans tot 750 kilo ofzo?) wie iets over deze onderwerpen weet mag t zeggen, k wil wel eens zien wat hier uit komt! greets chris |
bij het verliezen van een of meerdere kentekenplaten moet je bij de rdw een nieuw kentekenbewijs aanvragen.
Bij het postkantoor kan je een formulier halen invullen en opsturen 19 euro over maken aan rdw en binnen paar weken heb je je nieuwe kentekenbewijs met duplicaat code 1 binnen daarmee kan je bij de plaatselijke automateriaalzaak nieuwekentekens laten maken met duplicaatcode 1. In nl kan je helaas geen kenteken kiezen voor zover ik het weet. |
www.rdw.nl :confused:
|
krijg je bij het aanvragen van een nieuw kenteken (zelfde nummer-letter-combi) meteen zo'n cijfer boven t eerste streepje? en waar zijn de verschillende cijfers eigenlijk voor?
en mag je bij de aanvraag van nieuwe platen gelijk kiezen tussen gewone en de zogenaamde luxe platen (met de dikkere tekens)? wat is de evt meerprijs van die dikke tekens? je krijgt bij nieuwe luxe platen geen 1 er op je moet wel je oude platen in leveren moest ik vorige week ook ik was vorige week 19 euro per plaat kwijt |
All times are GMT +1. The time now is 22:17. |