Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   allemaal vraagjes van de gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21241)

Golf_1_gts 11-05-2006 18:31

allemaal vraagjes van de gti
 
Omdat ik ebzig ben met ombouw van 1100 naar 1800 gti heb ik de volgende vraagjes

- Hoe hangt de luchtfilterbak op/vast met de injectieleidingen enzo. Ik heb alleen vaag ding aan de carosserie hangen :D maar onder aan de luchtfilterbak zie ik wel wat pennetjes uitsteken dus die zal daar wel in hangen?

- Koude startproeier.....daar zit ook een sensor aan...weet alleen niet wat ik ermee moet. iemand enig idee waar dat op aangesloten moet worden?

- Ontsteking...volgens de vraagbaak zit der op dat doosje (waar ik ff de naam van kwijt ben; waar twee van die vacuumslangetjes op zitten) eentje voor "vroeg"en eentje voor "laat. Zelf gebruik ik een ontsteking van een golf 2 (met hallgever) en daar zit dat doosje maar met een slang aansluiting. (lekker vaag verhaal maja... :D )

- Wou de benzine pompen (!) van een cabrio aansluiten...dus drukpomp in de tank en gewone pomp eronder...iemand die hier een mooie tutorial van. Oftewel hoe slijt ik dat aan :confused:...en dikte van de nieuwe benzineleidingen wat ik moet gaan trekken.

alvast bedankt dan maar voor het lezen :D

TD15 11-05-2006 20:42

Snap niet wat je bedoelt met die luchtfilterbak :eek: :D! Hij valt met pinnetjes in kuiltjes onderaan...bedoel je dat?

Die ontsteking...bij een Golf II met K-jet zit inderdaad 1 vacuum slangetje op de onsteking, deze loopt naar je gasklephuis waar je ALTIJD vacuum hebt. Die moet dus aangesloten worden net voor de gasklep. Bedoel je dit? :D

De rest weet ik zo ook niet, heb het wel gelezen :thumbup: ;)!

Suxes!

golf mkII 16v 11-05-2006 21:01

luchtfilterbak zit met 2 pennen op de zijkant in rubbers in de carosserie vast
en aan de andere kant met een klembeugel
koude startsproeier zitten 2 draden aan en die gaat naar de thermotydschakelaar
ontsteking is wat TD15 zegt
pomp uit de tank naar pomp onder de auto drukaccumulator en naar de brandstofverdeler daarvandaan de retoer terug naar de tank
dikte van de leiding durf ik niet te zeggen
hoop dat je er wat mee kunt

Golf_1_gts 11-05-2006 22:35

rubbers in de carosserie mis ik dus en die klem ook....dus als iemand mij daar blij mee kan maken :D?

Gedeelte van de pomp snap ik niet...momenteel zitten in de 1100 cc een vlotter en een mechanische pomp....deze moeten eruit toch? Kom op de plaat van de vlotter niet de drukaccumulator..? Op de drukaccumulator zit toch zo'n filternetje he en een uitgang...dus dat komt in de tank leek mij.
Brandstofverdeler is de spinnenkop :) ja hè :D?

Voor de rest weet ik weer wat...om ff verder te beunen...hoop ik :D

Der Typ Siebzehn 12-05-2006 11:22

waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?

Tapestaartje 12-05-2006 11:25

Omdat ie zo'n schitterende GTS natuurlijk niet kon laten staan!!!

:)

Berserker 12-05-2006 11:35

Quote:
Originally Posted by Rene´
waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?



je kan ook een kant en klare wagen kopen , maja waar is dan de hobby...

Erik 12-05-2006 11:43

Quote:
Originally Posted by Rene´
waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?

weet je een mooie te staan voor weinig geld (die wel nog hard is) ;)

besides, zo'n GTS "schijnt" zeeeeer zeldzaam te zijn, he roel :rolleyes:
maar het zal wel uiteindelijk allemaal op zijn pootjes terecht komen met de golf, je bent er tenslotte al zo lang mee bezig :tongue: , anders duw ik je wel daar in "easyfield" de berg af... :D

Golf_1_gts 12-05-2006 11:47

Quote:
Originally Posted by Rene´
waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?



Waarom wel :D ... :iamwithst

:confused:
Wat is je bijdrage nou aan mijn vragen?

Moroder 12-05-2006 12:06

Roel je moet een Gti tank opscharrelen voor je Gts. Aangezien hier onderling verschil in zit (dus tussen carb en injectieblok).

Der Typ Siebzehn 12-05-2006 13:00

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Waarom wel :D ... :iamwithst

:confused:
Wat is je bijdrage nou aan mijn vragen?


waarom wel, omdat je je dan een hoop werk zou hebben bespaard;):D en in het geval van een oorspronkelijke GTI zou je tenminste een echte hebben gehad.....niks tegen GTS overigens, deze gaf het trouwens ook met de 1500 motor.....

maar ik geef toe, mijn bijdrage aan jou vragen is helemaal niks, nada, noppes, maar mag iemand nog niet eens een tegenvraag stellen?

P.s. oh ja, brandstofverdeler is idd de "spinnenkop", toch nog een kleine bijdrage:D

Golf_1_gts 12-05-2006 15:38

@moroder....dit moet ook lukken met de gewone tank....:)

@rene'....ochja heb je vandaag in ieder geval nog wat goeds gedaan :D(antwoord geven op een semi-retorische vraag).
Alsof het zo raar is om een motor omte leggen van een 1100 naar een 1800...ben toch zeker niet de eerste wat dat doet?

Dus wat nog rest....hoe dat benzinepompen gedoe werkt? Welke dikte van de leidingen?
Enne waar sluit je de warmdraairegelaar op aan?
En iemand die nog zo'n ophanging heeft liggen van de luchtfilterbak/spinnenkop gedoe.
:D

RubenD 12-05-2006 15:45

Niet in bezit van de Volkswagenonderdelenbijbel? Neem aan dat je daar wel achter de dikte van de brandstofleidingen kunt komen. En dan kun je gelijk beetje aan de explodedview tekeningen zien hoe alles zo'n beetje in elkaar zit!

Golf_1_gts 12-05-2006 16:01




In de sletka zie ik de dikte niet staan....Wel ff exploded view gepakt van de tank van een cabrio met inspuiterT maar daar zie ik nergens de drukpomp staan...alleen nummertje 40 de inspuitpomp dus....

hmmz natuurlijk eerst weer even verkeerd gekeken ...blijft vrijdag he.





Hier stata de drukpomp/accumulator wel op...maar dei zweeft in de luch (exploded view he ;) ) komt die op de plek van de vlotter dan?

Voor de rest hangt er blijkbaar ook nog overal zo'n brandstof (expansie) reservoir bij...Heb je dat nodig :D?

Moroder 12-05-2006 16:33

Ik heb ook nog wel een drukpomp en accumulator liggen van een Golf 2 K-jettronic. Misschien dat je dat zou kunnen gebruiken??

En je bent niet de enigste met een motorswap van 1100 naar 1800, heb et zelf ook gedaan :).

Golf_1_gts 12-05-2006 16:40

joa ik heb zelf de inspuitpomp en de drucaccumulator liggen van een cabrio k-jetronic....maja als die van jou je in de weg liggen...welke bezine leidingen heb jij gebruikt btw?
heb jij gewoon een originele gti pomp gebruikt uiteindelijk?

Moroder 12-05-2006 16:50

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
joa ik heb zelf de inspuitpomp en de drucaccumulator liggen van een cabrio k-jetronic....maja als die van jou je in de weg liggen...welke bezine leidingen heb jij gebruikt btw?
heb jij gewoon een originele gti pomp gebruikt uiteindelijk?


Heb het k-jettronic eraf gegooid voor carbs. Dus die leidingen heb ik niet gebruikt. Maar doe maar een bod en die pomp is van jouw ;)

golf mkII 16v 13-05-2006 09:32

GTI heb de tank aansluiting onder ,dan loopt de brandstof zo de pomp in
een gewone golf heb een zelf aanzuigende pomp en trekt de brandstof zo uit de bovenkant van de tank
een cabrio GLI [en een golf2] hebben een pomp in de tank om de aanvoer van de brandstof te waarborgen,want de aansluiting zit daar ook bovenop de tank

Golf_1_gts 13-05-2006 15:56

@ golf mkII 16v; dus onder de achterbank......zit op die plek nu een vlotter?


enne waar wordt de warmdraairegelaar op aangesloten :D

(vind mezelf nu al lastig met al die vragen; trowuens alvast iedereen bedankt zo tussendoor he :wuv: )

golf mkII 16v 13-05-2006 17:44

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
@ golf mkII 16v; dus onder de achterbank......zit op die plek nu een vlotter?


enne waar wordt de warmdraairegelaar op aangesloten :D

(vind mezelf nu al lastig met al die vragen; trowuens alvast iedereen bedankt zo tussendoor he :wuv: )



jep onder de achterbank
warmdraairegelaar komt op de luchtweger met brandstofleidingen
en de electradraden op het thermocontact en naar de zekeringkast

en wat betreft vragen :niemand is slim geboren :confused: :D


All times are GMT +1. The time now is 11:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.