Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   kosten inbouw 1.8T in vento? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2352)

Michel B4 09-04-2004 09:48

kosten inbouw 1.8T in vento?
 
ik zit al weer ff te dromen over een andere auto,nu lees ik veel ombouw verhalen van 1.8T motoren en dat leek mij ook wel wat.
maar nu is mijn vraag dus aan de mensen die dat al gedaan hebben wat de kosten zijn van zo'n ombouw.
ik wil dus dan zelf een vento kopen en daar dan een 1.8T motor inzetten,wat zijn dan de kosten van blok kopen en aanpassen van comp enz..
moet er veel aangepast worden dan in een 1.8 of 2.0 vento? wordt er dan moeilijk gedaan door rdw met herkeuring(das een must voor mij,wil alles officieel hebben)
dus iedereen die een goede info of adviesen heeft wil ik vragen hier te reageren.

sixpack 09-04-2004 10:04

moet je eff nico leeflang bellen , hij heeft er nog enkele en alles is mogelijk (pk grens ) hij werkt bij een niet nader te noemen tuner in geldrop.


06 11 11 49 25

gr peter

Michel B4 09-04-2004 10:10

oke tnxx peter,en wat pk's betreft het mag van van mij gewoon standaard 150 pk zijn.het hoeft niet meteen dik getuned zijn maar eerst netjes inbouwen en goed lopen.
en het is puur info voor over een tijdje want er zal eerst wat gespaard moeten worden hiervoor :)

sixpack 09-04-2004 10:39





okj dis zijn auto maar dat wist je al denk ik , hij heeft bijna alles liggen en er al verschillende ingebouwd .ook over de software aanpassingen heeft hij enkele keuzen.

Pedaalemmer 09-04-2004 10:50

ziet er erug strak uit...bijna zonde om mee te gaan rijden ;)

vento~power 09-04-2004 10:55

rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...

Michel B4 09-04-2004 12:46

Quote:
Originally Posted by sixpack




okj dis zijn auto maar dat wist je al denk ik , hij heeft bijna alles liggen en er al verschillende ingebouwd .ook over de software aanpassingen heeft hij enkele keuzen.


ik kende deze idd al en ziet er zeker goed uit zo.ik zal idd es informeren want het lijkt me wel gaaf.

Michel B4 09-04-2004 12:46

Quote:
Originally Posted by vento~power
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...


en heb je dan al een herkeuring laten doen met vr6 blok erin?

Marcski 09-04-2004 12:48

Lijkt me niet dus, als hij als 1.8 4cilinder op kenteken staat....

Michel B4 09-04-2004 12:51

dan is het dus een probleem voor em bij de volgende apk keuring.en das juist de manier die ik net niet wil,ik wil het allemaal officieel hebben om probs te voorkomen met rdw.

Gert 09-04-2004 14:56

Vergeet je ook niet het probleem wat je hebt als je met een 1800 op kenteken met 4 cylinders je ineens een klapper maak en er blijkt een 6 cylinder in te hangen ?
Zeker als je schuldig aan het ongeval bent dan kan je de rest van je leven failliet door het leven gaan omdat er geen enkele verzekering een eurocent uitkeert .

Zou met de 1,8 T toch ff langs de RDW gaan voor de zekerheid :)

Allart-Ghetta 09-04-2004 17:15

Quote:
Originally Posted by vento~power
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...


En APK met 2 cilinders te veel??

Matheo 09-04-2004 18:00

Quote:
Originally Posted by vento~power
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...

klinkt een beetje onverantwoordelijk ja! maarja.. wie ben ik?

vento~power 09-04-2004 20:15

hij is al in 1998 omgebouwd, vorige 2 eigenaren hebben m elk jaar gewoon apk gekeurd.. Ik hoef m pas weer in december te keuren... Hij heeft alle beurten ook gewoon gehad... Wat voor problemen zou ik kunnen krijgen dan?? De verzekering weet trouwens wel dat het een 2.8liter is... Maar op kentekenbewijs deel 1 staat volgens mij nog steeds 1.8...

Michel B4 09-04-2004 20:26

Quote:
Originally Posted by Gert
Vergeet je ook niet het probleem wat je hebt als je met een 1800 op kenteken met 4 cylinders je ineens een klapper maak en er blijkt een 6 cylinder in te hangen ?
Zeker als je schuldig aan het ongeval bent dan kan je de rest van je leven failliet door het leven gaan omdat er geen enkele verzekering een eurocent uitkeert .

Zou met de 1,8 T toch ff langs de RDW gaan voor de zekerheid :)



idd pesies mijn gedachte gert,ik heb ook al een keer een ombouw gehad en die is toen niet eens van cillinders veranderd maar wel qua vermogen en is door mij toen netjes rdw herkeurd.
gewoon omdat ik dat wil,ik wil niet voor rare dingen komen te staan..

Michel B4 09-04-2004 20:30

Quote:
Originally Posted by vento~power
hij is al in 1998 omgebouwd, vorige 2 eigenaren hebben m elk jaar gewoon apk gekeurd.. Ik hoef m pas weer in december te keuren... Hij heeft alle beurten ook gewoon gehad... Wat voor problemen zou ik kunnen krijgen dan?? De verzekering weet trouwens wel dat het een 2.8liter is... Maar op kentekenbewijs deel 1 staat volgens mij nog steeds 1.8...


oficieel rij je nu in een technisch niet gekeurde auto.en als je dus idd een ongeluk krijgt of veroorzaakt kan een verzekering doen beslissen om geen schade te vergoeden.
omdat je nu wettelijk gezien in een niet goedgekeurde auto rijd.
vooral als het een verzekering is van tegenpartij en jouw schade moet gaan vergoeden is dit een goed excuus om je dus niks te geven.
denk daar maar es over na...

vento~power 09-04-2004 20:31

wat gaat mij dat dan kosten??? Of gaat het er alleen maar om dat hij dan "legaal" de weg op mag?? Dan laat ik m zo keuren als t niet te duur is ;-)

Michel B4 09-04-2004 20:37

een gewone keuring kost ongeveer een 100 euro dacht ik en je moet je wagen opnieuw laten wegen op een weegbrug.
het enige probleem is dat de rdw een rijvaardigheids test gaat doen op het test center in lelystad,die zijn wat prijziger.ik weet alleen niet hoeveel pesies,dat moet je op de rdw site gaan zoeken ergens.
en anders gewoon de rdw in veendam bellen,dan krijg je een technische medewerker aan de lijn en die verteld je pesies hoe en wat.

OakgreenVR6 09-04-2004 20:46

Ga maar uit van minimaal 500euro, want grote kans dat je auto op het testcircuit van de RDW even aan de tand moet worden gevoeld.

MelG60 09-04-2004 20:55

Als hij nog 4 cyl op kenteken is ben je niet slim bezig, je rijd dan namelijk in een auto rond die volgens de wet en volgens de voorwaarden van je verzekering niet de weg op mag, gebeurt er dus iets ook al is het niet jouw schuld dan ben je de lul.


All times are GMT +1. The time now is 11:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.