![]() |
Engine swappppp
Wie kan mij vertellen welke motorblokken (sneller dan een DX) er zonder al teveel problemen in een golf 1 passen.... (en zonder al te veel werk bedoel ik dan vooral las en zaagwerk)
Laat maar eens weten wat er zoal makkelijk mogelijk is volgens jullie.... alvast bedankt Groet Stephan |
ipv de 1.8 dus he steef..
sja alle 4 cylinders van vw passen er wel in.. |
VAG is wel redelijk plug en play ;)
|
ja ipv de 1.8.... wil wat sneller, wil een circuitracertje bouwen.... lekker licht en simpel (hoeft dan ook niet de hele wereld te kosten) , dacht eerst aan een G60 blok maar weet nou niet of die zo betrouwbaar zijn als ik een dagje Nordschleife ga doen....
Dus misschien dan een ongeblazen motor het intressantst... 2.0 16v ofzow.... is daar nog wat uit te halen... Want een vr6 inbouwen is niet zomaar ff te doen he??? |
Quote:
vr6 en licht gaan niet samen.... |
Nordschleiffe..absoluut geen zware 6 nemen.. denk eens aan een hoogtoerige motor met redelijk koppel ook onderin.. verder voor de schleiffe zijn de remmen heel belangrijk!
|
ik denk dat g60 of een 2.0 16v het beste zullen zijn.
|
ok dus buiten het werk is de vr6 dus niets.......
En ja... de remmen das wel heel belangrijk ja, dus maar een achteras van een mk2 eronder, en op de vooras denk een G60 set ofzow, of misschien wel een setje Brembo's (cupra) Kijk zo zijn alle tips weer handig... maar welk blok zal het intressantst (en nog relatief makkelijk tevinden ) zijn om erin te lepelen??? |
Quote:
Zowieso op het circuit zijn de remmen belangrijk, met onze circuitbmw (oke stukje zwaarder dan een golfje ;) ) maar daar hadden we de eerste keer op het circuit ook de remvloeistof aan de kook, omdat je toch wel hoge snelheden haalt en 100 meter voor de bocht wel redelijk moet remmen. Inmiddels rijden we met andere schijven, blokken, stahlflex remleidingen en dot 5.1 remvloeistof, gister de hele dag gereden op Spa en helemaal niks geen remproblemen gehad. |
Een 16v kr is altijd wel te vinden voor weinig.
De abf 2.0 16v is veel moeilijker te vinden. |
geen g60 voor de schleiffe.. en op de schleiffe heb je veel 200plus stukken.. op kleine circuits heb je voldoende aan de g60 remmen..
|
Quote:
Wel van een scirocco 16v he. Van een golf 2 gaat de as niet passen. De remmen en klauwen passen wel op een golf 1 achteras. (inclusief de fusee's) |
Misschien een gek idee, maar gewoon de 1800 8V houden en flink opvoeren met bv een 2y versnellingsbak van een 16V ofzo?
|
sja opvoeren heb ik ook al aan zitten denken..... maar wat is er nou bij zo'n blok te halen...
Wil je het een beetje intressant maken dan boor je naar 1.9ltr laat je de kop max bewerken en zet je een scherpe nokkenas met spruitstuk.... maar dan nog waar eindig je 160pk misschien??? DE bedoeloing is dat als het door gaat dat het een "low budget" circuitracer word... en alleen aan veiligheids delen (remmen, rolkooi, stoelen en gordels ) wil ik dan veel geld uitgeven... Dus eigenlijk zoek ik een blok wat standaard al rond de 150pk zit, dan kan ik daarmee in de loop van de tijd altijd nog wat tunings activiteiten ondernemen. @ steven ... bedankt, ik dacht dat de as van een mk2 gewoon pasten, uds ff een van scirocco zoeken of de complete fusee's gewoon omzetten dus... :rock: Er zit eigenlijk wel een hoop kennis in iedereen he...., met dit alles kan ik zo ook og zeggen dat ik niet alleen thuis ben in 6cil. land maar ook in 4-cyl. land |
Weet nog wel een leuke 16V motor te koop met 200+ pk.
1900cc 16V, 304 nokkenassen, ITB, KMS Fuel bla bla bla... kost alleen 4000E en dat is zo'n motor wel waard. Staat op www.autocross.nl Hier zou je nog meer uit kunnen halen omdat deze nog gewoon met een rotor ontsteking rijd, dus zet hier DTA/Megasquirt of een ander stand-alone motormanagement op en je sloopt er net die laatste extra's uit. klik: http://www.autocross.nl/index.php?p...rtentie&id=3449 |
Quote:
niet-i? |
-i idd :redface: heb regelmatig ruzie met toetsenbord wat hier ligt bij PAH.... voor mij nooit Dell !
|
is het zeker wel waard ja..... maar die laat ik overgaan...
moet trouwens zoiezo nog maar ff zien of het hele project van de grond komt, ga het samen met een vriend van me doen, alleen hij twijfelt nog een beetje... en alleen is op dit moment geen optie omdat ik ook nog steeds met het priject corrado bezig ben... |
zou mischien dan toch de motor van sebbe kopen die op corradoforum staat.. de 20vt
|
Wat doe je met de motor die eruit gaat, als ik vragen mag? :rolleyes:
|
All times are GMT +1. The time now is 11:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.