![]() |
vooras stabilisator stang op de gti.
hallo vw vrienden,
ik zat even te denken over de stabilisator stang van mijn golf 1 gti die ik aan het restaureren ben. origineel zit er op de gti een stabilisator stang voorop, dit is voor een hoge auto erg aantrekkelijk doordat het carroserie dan minder gaat over hellen. maar nu dacht ik... mijn auto word straks verlaagd met waarschijnlijk en schroefset, ook lekker stug dus, en dan zal de auto niet snel overhellen. maar volgens mij is het zo dat als je bijv op een circuit ga rijden je beter die stabilisator er af kan hebben, omdat als je hard door bochten gaat en de auto toch gaat hellen je eerder het wiel aan de opgaande kant op tilt door die stang als het andere wiel inveert. en volgens mij zonder die stang blijft het wiel langer aan de grond. hebben mensen hier een ervaring mee?? gr frank |
Op het circuit gebruiken ze JUIST stabilisator stangen. Vaak dikkere dan origineel zelfs. Door de stuggere vering krijgt de carosserie ook meer voor zijn kiezen. Dus moet je ook zorgen dat alles een beetje op zijn plek blijft zitten.
|
oke dus juist monteren dat ding..
|
'schroef je die ouwe van mij dr op....als je die nog heb.... :rolleyes:
|
ja heb ik nog mar heb er zelf ook 1 bij hoor.. ging me er meer om wat of er beter was.
|
stabi zorgt er voor dat de onderzijde van de veerpoot rechts aan de onderzijde links verbonden is. ga je dus hard de bocht door en de buitenzijde veert in, zorgt de stabi ervoor dat de kracht verdeelt word over beide veerpoten en dat de auto dus vlakker blijft. als je stabi breekt of mist veert 1 kant helemaal in en als je hard de bocht in gaat gaat ie op zijn kant.
hoe dikker de stabi hoe vlakker ie in de bocht blijft. |
hum ja het is net hoe je het bekijkt..
maar idd zoals jij het zegt daar zit ook wel wat in.. jongens hij komt er gewoon onder |
All times are GMT +1. The time now is 00:55. |