Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   nieuwe daily van benzine naar diesel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25532)

FolkertMk1 22-10-2006 16:13

nieuwe daily van benzine naar diesel
 
zo hier bij wil ik mijn nieuwe project even voorstellen.
Maar zal eerst mezelf eens voorstellen.
Ben Folkert Kuipers woon in blauwhuis vlakbij sneek (friesland)
ben altijd al met volkswagens bezig geweest en heb er diversen
gehad van kever tot scirocco s en passat station en nog veel meer.
ben nu bezig golf 1 1100 om te bouwen naar 1600 diesel en daarna
een 1900 td te monteren






reacties en goede ideen zijn altijd welkom

Der Typ Siebzehn 22-10-2006 16:21

Welkom, en succes met het ombouwen.

DÁ-BRT 22-10-2006 20:47

Ik ben al bijna klaar voor de keuring. Heb mijn jetta omgebouwd naar diesel automaat. Moest ook mijn motorsteun omzetten.

Nu alleen nog de laatste dingen aan de koets doen en dan naar de rdw. Ik heb ergens een lijst met type goedgekeurde motoren voor de Type 1 golf/jetta. (met golf 2 motor krijg je geen type goedkeuring)

Gijs 22-10-2006 21:35

Veel succes! :) Wil dit ooit ook nog eens doen met de Jetta GLD... gelukkig hoef ik dan niks te verlassen. Blijf dit wel in de gaten houden! :cool:

Golf_1_gts 22-10-2006 21:55

DÁ-BRT:

Wil ik weleens tot in details van je horen hoe dat bij de rdw verlopen is. Ben er zelf nog zwaar over aan het twijfelen om voor mijn gti een typegoedkeuring te gaan halen.

FolkertMk1 23-10-2006 17:26

DA-BRT
heb jij de remmen ook aangepast voor de diesel motor
ik monteer nu een 1600 diesel uit een golf 1
en daarna een 1900td maar wil zolang die 1600 erin zit eigenlijks niks aan de remmen
veranderen?

en heeft iemand ook ervaring met het vervangen van de rechtermotorsteun(distributiekant) moet ik hiervoor de gehele steun loshalen of kan ik het rubber er uit meppen???

DÁ-BRT 24-10-2006 11:26

Quote:
Originally Posted by GOLFMK1 82
DA-BRT
heb jij de remmen ook aangepast voor de diesel motor
ik monteer nu een 1600 diesel uit een golf 1
en daarna een 1900td maar wil zolang die 1600 erin zit eigenlijks niks aan de remmen
veranderen?

en heeft iemand ook ervaring met het vervangen van de rechtermotorsteun(distributiekant) moet ik hiervoor de gehele steun loshalen of kan ik het rubber er uit meppen???


Ik heb mijn remmen voor de keuring naar diesel niet aangepast. Daar ga ik heen met het remstysteem van een 1500 benzine. De remmen van een 1000 of 1300 zijn nagenoeg identiek aan die van de 1500/1600 benzine/diesel.

(ik heb wel voor de mechanische tdi motor een set van een golf vr6 aangepast. (fusees laten aanpassen, zelf draagarmen gemaakt enz.) en achter zitten er schijven op met golf 4 klauwen en hydrolische handrem. Hoofdremcilinder 25.4mm van een audi 200TQ.)

Voor wat betreft het rubber. Die zaag ik altijd op de stalen bus door en tik hem eruit. Dan iemand zoeken met een pers om het nieuwe rubber erin te persen. Bij het plaatsen van een 1900 motor heb je de distributie steun van een benzine motor 1800 8v of 16v nodig van een golf gti, cabrio of scirocco 2. Dan het rubber nemen van een golf 1 TD die hebben het meeste rubber en zijn het sterkst. Meer vragen over ombouw moet je maar even per mail of pb doen.

Stijn 24-10-2006 12:21

1100 remmen zijn toch wel degelijk anders dan de 1500 remmen? 1100 remmetjes zijn van die dingetjes met van die fietsremblokjes erin (vierkant).

Ziet er goed uit en leuk project! Zou alleen het restant van de 1100 motorsteun aan je chassisbalk even netjes weghalen (4 puntlasjes uitboren), dat ziet er een stuk netter en origineler uit.

DÁ-BRT 24-10-2006 12:54

maar er zit geen wezenlijk verschil in de remkracht, remschijf, hoofdremcilinder enz.

FolkertMk1 25-10-2006 17:04

zo gister even een 5bak voor 1900td blok bij wester in wognum gehaald
en het nieuwe motor rubber binnen gekregen dus vanavond de motor weer demonteren en bak passen ,hoop dat alles zo past inc. startmotor en een persje maken om rubber er in te persen

FolkertMk1 25-10-2006 17:07





dus voor alle duidelijkheid de 1900 bak moet eerst achter de 1600 weer iemand of dit zo past?

FolkertMk1 25-10-2006 19:21

zo vast even een begin gemaakt om de flenzen om te zetten de 100mm,ers er af en de 90,ers er op. weet iemand ook of de originele steekassen van de 4bak weer passen?
motor en bak weer gedemonteerd bak losgehaald bleken de veertjes in de koppelingsplaat ook nog los te liggen moet ik deze ook nog vervangen weer extra kosten ik hoop dat het nog een low budget project blijft!!
reacties welkom

FolkertMk1 25-10-2006 19:25

pics




FolkertMk1 17-11-2006 17:59

zo weer eens een update, wegens aankoop van een huis en geen tijd om het projekt (jammergenoeg) af te maken op zoek gegaan naar een leuke golf 1 diesel.
ziehier




vond het wel een apart maar mooi kleurtje
vanmorgen wezen kijken en meteen gekocht
kan hem over 2 weken ophalen met kenteken en nieuwe apk

Goldfinger 17-11-2006 18:12

Quote:
Originally Posted by Stijn
1100 remmen zijn toch wel degelijk anders dan de 1500 remmen? 1100 remmetjes zijn van die dingetjes met van die fietsremblokjes erin (vierkant).

Ziet er goed uit en leuk project! Zou alleen het restant van de 1100 motorsteun aan je chassisbalk even netjes weghalen (4 puntlasjes uitboren), dat ziet er een stuk netter en origineler uit.



maar je hebt ook 1100 met grote blokken en rembekrachtiger toch ?

Goldfinger 17-11-2006 18:16

Quote:
Originally Posted by GOLFMK1 82
zo weer eens een update, wegens aankoop van een huis en geen tijd om het projekt (jammergenoeg) af te maken op zoek gegaan naar een leuke golf 1 diesel.
ziehier




vond het wel een apart maar mooi kleurtje
vanmorgen wezen kijken en meteen gekocht
kan hem over 2 weken ophalen met kenteken en nieuwe apk


volgens mij staat die auto bij henk reinders in emmen :D
veel geluk met je nieuwe aankoop ;)

Goldfinger 17-11-2006 18:23

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik ben al bijna klaar voor de keuring. Heb mijn jetta omgebouwd naar diesel automaat. Moest ook mijn motorsteun omzetten.

Nu alleen nog de laatste dingen aan de koets doen en dan naar de rdw. Ik heb ergens een lijst met type goedgekeurde motoren voor de Type 1 golf/jetta. (met golf 2 motor krijg je geen type goedkeuring)



is dat een orginele automaatbak voor een diesel :confused:
zo ja welke code staat er op de bak als ik vragen mag ;)

weet iemand ook of ik een automaatbak van een 1500 benzine ook achter een 1600 diesel kan zetten, het past wel maar komt de overbrenging dan ook goed?? :confused:

DÁ-BRT 17-11-2006 20:58

Ik heb de 1500/1600 benzine automaat achter de 1600 diesel gelegd. Hij liep hier erg goed mee, maar het is niet optimaal.

Heb ook nog een golf 2 1800 3-traps liggen en als ik niet snel de mechanische TDI met DSG bak er in leg dan gaat die golf 2 automaat erin. (langere eind overbrenging)

Goldfinger 17-11-2006 22:00

als ik die 1500 benzine automaatbak achter de diesel zet komt de overbrenging dus niet echt goed uit ?
is die dan te kort of te lang

DÁ-BRT 17-11-2006 22:32

Quote:
Originally Posted by Goldfinger
als ik die 1500 benzine automaatbak achter de diesel zet komt de overbrenging dus niet echt goed uit ?
is die dan te kort of te lang


Hij is goed om mee te rijden, maar niet optimaal. Hij is te kort.


All times are GMT +1. The time now is 16:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.