![]() |
Wat is dit?
![]() Het zit dus in de motorruimte van m'n T3 bus, maar niet aangesloten. Als ik de stekker wel aansluit gaat 'ie draaien, maar de motor loopt prima zonder dat 'ie is aangesloten. Het betreft een '88 bus met 1.6 td blok, motorcode is JX. pijl = waar het om gaat A = slang die gaat naar oliefilterhuis B = slang die gaat naar koelvloeistof slang van/naar radiateur voorin Heb ergens gezien/gelezen dat het misschien carter ontluchting is? Moet het aangesloten zijn? |
Lijkt me eerder een koelvloeistof circulatiesysteem om te voorkomen dat je (te) hete plekken in je koelsysteem krijgt als de motor uit is.
|
ja ziet er idd wel uit als het circulatiepompje...
zoals ze ook op een vr6 zitten... |
Quote:
klopt helemaal ,zorgt voor een extra nakoeling als je de motor uitzet,dan recirculeert het koelwater nog even een minuutje na,vaak in combinatie met je koelvin. Dit zit op alle vr6'en en ook op sommige turbodiesels . |
Quote:
OK, da's duidelijk. Nu even uitzoeken waarom 'ie bij mij altijd draait ipv alleen nadat de motor heeft gedraaid... kapotte sensor misschien? |
VR6 situatie: Hij draait zodra de auto op contact wordt gezet en gaat uit nadat de motor uit is gezet, tenzij het koelwater een dusdanig hoge temperatuur heeft waardoor hij nog enkele minuten zal blijven draaien.
|
onze audi 80 heeft dit pompje ook als dit aanligt lekt het wat maar voor een nieuw is het ongeveer 200 euro dus maar ff afleggen. Ik heb dat gaan vragen bij vw/audi dealer en volgens hen zou dat gewoon dienen om rapper warme lucht te kunnen blaazen dus volgens mij om je koelwater rapper op te warmen. Sinds het pompje afligt komt de motor trager op temperatuur maar komt er wel
|
All times are GMT +1. The time now is 21:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.