![]() |
USA gordels hoe en wat Foto's?
Aangezien ik van de week een set usa gordels krijg en
het alweer een tijdje geleden is dat ik ze gezien heb heb ik de vraag of iemand er hier een foto van heeft. En of iemand mij kan vertellen waar precies de electronica voor dient en of ik dat gewoon op de zekeringkast kan aansluiten of dat die ergens anders aangesloten dient te worden. Alvast bedankt. Twan |
Je zou het eens aan Jurgen(Satan) kunnen vragen, hij heeft een US-uitvoering.
|
thanx, zal ik hem ook eens pm'en
|
da_vwfreak heeft ze ook in zijn golf, zijn van die heupgordels op de achterbank. Hij heeft hier alleen geen foto en in zijn projecttopic op vwforum.nl wel. Weet niet of je daar geregistreerd bent?
|
Quote:
ok kan ik wel ff kijken.. ben ik ook aangemeld. maar het gaat mij meer om de voorgordels. |
Die heeft hij volgens mij ook, maar of die al gemonteerd zijn, ik vraag het me af.
|
Ik heb net even gekeken,
maar wat ik er van begrijp heeft hij voor twee punts gordels. of het gaat over de achter gordelsn maar dan snap ik het verhaal stootbalk niet zo. maar idd je kunt er verder weinig in zn topick over vinden. |
ah dat was het, hij had ook amerikaanse gordels. Vertelde die nog toen ik bij hem was. Maar inderdaad hij monteerd nu een stootbalk en 2 puntsgordels. Dat moet omdat je anders weg kunt glijden geloof ik.
|
aha dan snap ik het verhaal:)
|
ik heb zn topic ff verder gekeken maar hij heeft toch wel de us gordels erin.
en dat is zo te zien ook tweepunts maar van bovenaf.. dus moet ik waarschijnlijk ook de stootbalk hebben.. |
Ah zo was het inderdaad, dan moet je ook die stootbalk hebben. Gordel zit toch bij de stelknop vast en dan midden bij het glas aan de deur (waar al schroefdraad zit)!?
|
ja daar zit ie vast,
ben in ieder geval een stuk wijzer dan vanochtend. nu weet ik alleen nog niet wat ik met alle draad moet doen..;) |
Quote:
Die heb ik volgens mij wel. |
Als het goed is zat de draad er allemaal bij,
Maar waar is het precies voor? |
Effe antwoord op een paar vraagskes.
De gordels bestaan voorin uit een losse heupgordel (met rolmechanisme) en een gordel die vanaf de deur naar de tunnel gaat. Beide rolmecanismes zijn aan de stoel vastgemaakt. Aan de deurzijde zit de rol van de heupgordel, en aan de tunnelzijde van de stoel zit de rol van de schoudergordel waarvandaan de band naar de deur loopt. Aan de deur zit dan het "stopcontactje" waar jet het clipje van de schoudergordel in steekt. Het slotje van de heupgordel zit aan de katrol van de schoudergordel vast (aan de tunnelzijde van de stoel dus) Je hebt overigens aan het slotje van de schoudergordel aan de deur nog een tweetal kabeltjes zitten die, wanneer aangesloten, als startonderbreker fungeren. Die trek je via de binnenkant van de deur door naar de zekeringenkast. Er gaat nog een extra kabeltje vanuit dit kabelboompje naar je dashboard naar een controlelampje. Aan de bijrijderszijde zitten geen kabels. Je moet wel effe een stukje uit je raamrubber wegsnijden om het slotje van de schoudergordel doorheen te steken. Om dit naderhand af te dekken zijn speciale kapjes te krijgen (die krijg je d'r bij) die je hier overheen zet. Je kunt het beste effe de hele rubber los halen denk ik. Het spul is eigenlijk wel redelijk plug en play, en ik zal je de kabeltjes wel effe labelen zodat je weet wat waarnaartoe moet. Mocht je nog vragen hebben, laat je het maar effe weten. Ik heb de users-manual ook gelijk meegegapt voor in de boekjesverzameling (wordt dus ook nicht verkauft) en hier staat alles denk ik ook wel in beschreven. |
Quote:
dat raam rubber heb ik wel te ruil tegen orgineel eropees |
ok dan bedankt allemaal voor de reacties, moet goed komen,
@ volkswien: is rubber nog in goede staat? |
ja hoor zit in mijn usa jetta
|
maar voor alle duidelijkheid,
is dat het rubber van de deur? zo ja ik heb wel het oude type golf deur. |
Quote:
dan heb je /we er niks aan want ik heb een nieuw type deur gaat om het rubber waar het glas tussen zit |
All times are GMT +1. The time now is 23:22. |