![]() |
Heeft iemand ervaring met een motorsteun vervangen
Het gaat om een golf1 turbodiesel uit 1983.. na 463.000km op de teller en geen aanpassingen aan het blok is het gebeurd met de motorsteun.. het rubber is kappot. Links(van voor de auto gezien) van het blok zit de steun bij de distributieriem. Wij krijgen hem er niet in.. en bij de dealer wenste ze ons veel succes. met een hamer er op slaan heeft geen zin.. je slaat hem alleen maar kappot.. en verwarmen of lassen kan niet.. ivm het rubber. heeft iemand ervaring hier mee??
|
ik gok dat je 2 krikken nodig bent om de boel n btje te draaien zodat ie er goed invalt...
|
om het rubber zit een stalen ring.. dit is 1 deel.. het moet in een stalen ring die in de motorruimte vast zit. maar dit wil voor geen meter.. er is geen ruimte om een beetje lekker te werken... je zit met je handen telkens je zelf in de weg.
|
Steun demonteren en het nieuwe rubber erin persen met een pers.
Anders lukt je het niet. Simpel, er is geen andere manier. Dus motor in de takel, of evenaar, desnoods een krik onder het carter en demonteren die steun. Deze bedoel je.? Heeft bij mij 1500km met een G60 geduurd. Dus je hebt mazzel met 4,6 ton... |
Quote:
De oude ring bewaren!! Die gebruik je om te persen. |
de steun moet officieel van de motor af, om hem erin te persen. anders krijg je hem er echt niet in. nu ben ik een persje aan het maken zodat de steun op de motor kan blijven zitten dmv een hydraulic cilinder en een hydro unit.
maar dit is nog niet af. |
idd...
steun van de motor halen...eventjes met een ijzerzaag de ring doorzagen (dus zaagje ff losmaken vd zaag, door de steun halen en weer vastmaken. ring doorzagen....lager eruit tikken....lager op de steun leggen...daarop weer een blokje hout...dit pakketje tussen de bankschroef en draaien maar...pers je heel simpel je lager weer in de steun...wel ff rekening houden dat het lager op dezelfde manier als het oude lager in de steun zat....het houtje voorkomt beschadigingen.. succes :) |
De steun eraf en met een pers erin drukken
Werkt het simpelst en veiligst |
Bankschroef erin draaien, werkt perfect. Tip, vijl de rand van het nieuwe rubber iets schuin anders lukt het niet.
|
Quote:
wat voor rubbers heb je nu gemonteerd? |
Okee harstikke bedankt!! dan moet hij er dus echt uit..balen:rant:
|
wat is er zo balen aan dan?
|
Quote:
dat ie eruit moet :confused: blinde :D |
Quote:
Vr6 massive baksteunen en een VWmotorsport golf 2 voorsteun. Die houden het nu onderhand 5 jaar uit. Dat is de baksteun Vr6 Achterste motorsteun Met rode stip de VWM steun, daarnaast een normale steun. De extra steunen voor het verzinken. |
Quote:
pas op jij :tongue: ding is er zo uit toch...of heb ik dat mis... |
|
Oewww René take me in yow arms.....alow alow... :D
|
Voor een diesel ook alleen maar originele diesel rubber bestellen met de voorkeur naar golf 1 TD rubber. Wel de twee rubberen schijven naast het rubber monteren, anders trilt hij zoveel.
Kan je ook direct een nieuwe distributie riem en spanrol plaatsen, de brandstofpomp moet er toch af, want die zit vast aan de motorsteun. Vergeet je niet de brandstofpomp bij het montereren goed af te stellen, zie topic van stijn in FAQ. |
All times are GMT +1. The time now is 22:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.