Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Probleempje vastzetten inlaatspruitstuk voor dubbele webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28883)

René 10-02-2007 18:20

Probleempje vastzetten inlaatspruitstuk voor dubbele webers
 
moi

vandaag het spul vastgezet...althans.dat was de bedoeling

het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk zitten erg dicht bij elkaar...ik moet ze er tegelijk opschuiven, omdat als ik ze 1 voor 1 erop zet, dat ze dan tegen elkaar aan komen.

als ik ze er op heb geschoven is er totaal geen ruimte om de -toch al moeilijk te bereiken- moertjes op m`n tapeinden uit de cilinderkop voor het inlaatspruitstuk vast te draaien..

het mooist was om met een pijpsleuteltje vanaf het schutbord de moertjes aan te draaien, maar de flens voor de dubbele carbs zit in de weg..

iemand hier ervaring mee? en hoe heb je dit opgelost?
groeten rene

Timmetje20 10-02-2007 18:35

Je kunt beter een crossflowkop kopen ;)

J-9A-N 10-02-2007 19:18

Tapeinden van je inlaatspruitstuk vervangen door inbusbouten.
Gr. Jan :thumbup:

René 10-02-2007 19:44

werkt niet. deze moeten heel erg lang zijn en ik krijg ze niet door de gaten omdat de flens naar de carbs in de weg zit...

Menace 10-02-2007 19:49

kan je der evt wel met een steeksleutel bij?

René 10-02-2007 19:51

nope

Baldrimmer 10-02-2007 19:52

Steeksleutel doorslijpen ... zo werkt het iig voor een Polo .
Daardoor heb je meer ruimte

René 10-02-2007 19:58

maar ik krijg de bek van de steeksleutel al niet op z`n plek...dan is `t zonde om hem alsnog door te slijpen.... ;)

heb nu een tipje gekregen van roel...volgens hem moest het uitlaatspruitstuk precies recht voor de kop zitten en dat het dan zou lukken....en dat zou alleen lukken als het spruitstuk compleet los was van de uitlaatlijn..

Stijn 10-02-2007 22:32

De imbusbouten die Jan voorsteld al in de gaten steken voordat je alles plaatst.

Golf_1_gts 11-02-2007 20:06

Heb er paar weekjes terug ook mee liggen klooien,

Je moet eerst de inlaat monteren en daarna heel goed ervoor zorgen dat het uitlaatspruitstuk 100% recht ervoor zit, met de hele uitlaatlijn eronder lukt dat dus heel moeilijk :).

x-je Roel

carbreaker de autosloper 11-02-2007 20:44

daarvoor hebben ze als je een complete set hebt gkocht voor de bovenste 3 een paar m8 draad eindje s nodig die afgdraaid moeten worden na m6 dan moet je hem met een m6 moer vast zetten zo zat het bij mijn set..voor een 18 8v succes

Golf_1_gts 11-02-2007 21:13

Ja dan zou die makkelijker passen, maar met alles m8 moet het ook lukken :)

René 12-02-2007 18:09

heb de tapeinden voor het uitlaatspruitstuk allemaal eruit gehaald....het inlaatspruitstuk vastgezet....uitlaatspruitstuk op plek geschoven en de tapeinden erin gedraaid en vastgezet...

wil ik de carbs monteren, schieten de tapeinden uit de flens van het inlaatspruitstuk naar de carbs...morgen maar ff een paar boutjes halen en de tapeinden vervangen door boutjes...pfff :)

Golf_1_gts 12-02-2007 18:28

Hoe kunnen die eruit schieten :eek:

René 12-02-2007 18:37

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Hoe kunnen die eruit schieten :eek:


`t is grof schroefdraad en zó diep gaan ze er nou ook weer niet in...bij het vastdraaien draait ie dol....

Marco 12-02-2007 18:40

ow ow ow ow

René 12-02-2007 18:59

ja `t is wat hè Marco....


All times are GMT +1. The time now is 04:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.