Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   roken G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29997)

Edward 19-03-2007 07:23

roken G60
 
Hallo,

zo af en toe, bij volle belasting, lijkt het wel of er een flinke dot rook mee de pijp uit gaat. Na diverse malen constateren blijkt dat het olie pijl dus niet zakt, helemaal niet zakt. wat kan dit zijn dan?

Stijn 19-03-2007 08:33

zwarte, blauwe of witte rook Meneer Melgers?

Edward 19-03-2007 12:30

iets blauw als ik start maar meestal zie ik het in de avond als een auto achter mijn zit....ik zie het in zijn verlichting....dus dan is de kleur mij onbekend.
Oliepijl blijft goed, koelwater stand is normaal.....

Stijn 19-03-2007 13:19

Kan natuurlijk olie zijn (een druppeltje olieverbruik zie je niet snel op de peilstok, maar maakt al snel veel rook - denk vooral aan kleprubbers), maar kan ook een teveel aan brandstof zijn (zeker bij plotselinge acceleratie).

Weet niet met wat voor chip/brandstofdruk je rijdt?

Edward 19-03-2007 15:09

kleprubbers zijn vernieuwd 19dkm geleden.
ik rijd wel met opgepepte chip, weet merk / naam niet.

Kan het aan brandstofdruk liggen? die is iets verhoogd ja

Marco 19-03-2007 20:56

Brandstof druk denk ik niet zozeer, eerder aan de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten. Als dat met die chip ook wat meer is geworden dan zou het misschien kunnen. Wat je kan doen is even de uitlaatzijde van de G lader losnemen (slang/buis) en even kijken of daar geen plas olie in staat. Mag/moetr beetje vettig zijn maar geen liters zeg maar :)

Stijn 20-03-2007 00:00

Dat kan ook nog inderdaad, dat je G-lader wat olie verliest (keerringen).
Ingespoten brandstofhoeveelheid is overigens volledig afhankelijk van de brandstofdruk Marco (de injectors zijn niet meer dan klepjes), dus een hogere brandstofdruk resulteert ook in meer (danwel teveel) ingespoten brandstof.

Edward 20-03-2007 06:49

de slangen en buizen zijn vettig ja, maar geen plassen zichtbaar.
Ik denk dat ik het bij d ebrandstof druk moet zoeken. Ik heb er wel wat aan zitten kloten...ik draai het terug....

vandaar ook de vlammen en ZEER riante verbruik :D

Stijn 20-03-2007 19:57

dan heb je je eigen vraag toch al beantwoord, Mr Melgers.

Edward 20-03-2007 20:13

geen idee dat die vettigheid tot zulke rookwolken zou leiden. Ik kan me zomaar bedenken dat alles lekker de intercooler in druppelt....en dies nog al aan de maat, dus zal het wel ff duren voordat het het inlaatspruitstuk bereikt. Ik ga al naar iemand die de lader even open gaat schroeven voor een opinie.

MelG60 20-03-2007 20:15

Controleer of er Goetze keerringen in zitten, anders zal ie sowieso lek zijn.

Edward 20-03-2007 20:33

ik zal het allemaal eens vragen. in ieder geval gaat de brandstof druk weer omlaag. Als het toch niet verbrand wordt.....

Edward 27-03-2007 06:08

andere potje gemonteerd....hij rookt een stuk minder ja. Wat een verschil....


All times are GMT +1. The time now is 22:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.