Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   IRS ombouw op de westfalia. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3182)

krukab 06-06-2004 09:49

IRS ombouw (part 1) op de 1967 westfalia.
 
http://spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=943.0

volksaddiction 06-06-2004 09:59

Goed bezig gozer !!
ziet er goed uit zo !
Ben benieuwd hoe dat dalijk zit met die steunen op de achteras ,dat wil ik wel ff "live" komen bekijken

Bussie komt zo 06-06-2004 10:06

Dit ziet er top uit Kruk.
Dit zijn nou topic“s waar ik van hou omdat ik dit ook onder de bus wil.

ff een vraag waar zijn die spring plates voor en waar zitten die.en waarom verbouw je ze zelf niet.

volksaddiction 06-06-2004 10:26

"outsourcen" is altijd goed !!
:D
Klinkt veelbelovend, we zien de foto's wel verschijnen neem ik aan ?
;)

Bussie komt zo 06-06-2004 11:16

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Die springplate "verbouw" ik niet zelf,ten eerste omdat het vrij dik materiaal is om met de Flex
te verzagen,en ten tweede wordt het lang niet zo mooi als dat het door een professional
(Mc Gyver) wordt gedaan !!! :D

Wel de nieuwe even laten zien he die door Mc Gyver zijn gemaakt.

Nog een andere vraag. zou je door de rdw keuring heen komen als je IRS er op heb gemaakt.Dus als je voor een kenteken gaat.

Bussie komt zo 06-06-2004 12:31

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Tuurlijk wel,waarom niet ??
De latere panorama bussen hebben allemaal IRS ... en bij de RDW is dit toch "te oud",
en de mensen de wel zouden moeten weten hoe het zit,zijn allang met pensioen !!
Btw,je kunt hem ook eerst "standaard" restaureren/opbouwen,dan het kenteken bemachtigen,
en pas daarna de bus ter keuring aanbieden.
wel wat omslachtig,maar als je op zeker wilt gaan ........


Ja dat is een mogelijkheid.maar ik zou het zonde vinden om eerst standaard te restaureren en daarna weer om te bouwen.vind ik een beetje zonde van het werk/geld wat er dan in gaat.
maar als je idd op zeker wil gaan...

Volkswouter 06-06-2004 12:39

Alain,ziet er erg goed uit.

Op je oude bak zit dat oog waar je buitenkabel van de koppeling in valt,hoe zit dat bij jouw op je nieuwe bak? Ik heb dit nm niet op mijn lange 4 bak zitten en ik heb het vermoeden dat doordat mijn buitenkabel slap hangt mijn koppeling zo verschrikkelijk stuitert als ik hem op laat komen.

Volkswouter 06-06-2004 12:40

Skywalker,ze weten bij de RDW geeneens wat de wielbasis is.In mijn geval konden ze de typegoedkeuring niet vinden en moest ik daarom extra kosten maken ,zoals de auto moest gewogen worden etc,etc.

Volkswouter 06-06-2004 13:18

Dat hebben ze bij mij niet gedaan.Keurmeester was bij mij alleen vervelend,hij vond dat mij spiegelarmen in moesten kunnen klappen voor als er een fietser tegen aan kwam.Bij oude kevers en bussen waarbij de arm op de scharnierpen van de deur zit kan dit helemaal niet,want dan zou je bij elke keer de deur open doen je spiegels moeten stellen.

Ik moest toen van goede huize komen om die keurmeester te overtuigen.

ploon 06-06-2004 14:49

die spiegelarmen zijn toch gewoon standaard vanaf fabriek ?
dan mogen ze er volgens mij niet over zeuren

volksfahrer.nl 06-06-2004 17:00

@kruk:
Is de spoorbreedte van een 1303 ook smaller dan een (laten we zeggen) 1300 uit 68?
Ik vindt IRS wel heel mooi maar wil niet smaller gaan dan dat een straight-axle al gaat!

Airtime 06-06-2004 18:10

Ziet er goed uit, Kruk!

volksaddiction 06-06-2004 21:30

Psies, keverbak en 1303 bak zijn hetzelfde
allee bus is anders

volksaddiction 06-06-2004 21:36

Daar heb ik weer geen verstand van !!
Pano moet ik me ooit nog eens in gaan verdiepen............na de 181 !
:D

Volkswouter 06-06-2004 22:16

Leon,heb jij toevallig zo`n losse steun waarmee je je buitenkabel tegn houd op de bak?

volksaddiction 07-06-2004 05:42

Nee, sorry wout !
Die gaan altijd met bak en al bij grof vuil..............
De keverfreak heeft een stapeltje bakken (gehad?!)
Misschien dat hij er nog 1 heeft met beugel
Want wat jij zegt zou goed kunnen, dat ie klappert met wegrijden.
Je koppelingskabel moet in een bepaalde gradenstand t.o.v. de haak op de bak staan i.v.m. aanspannen

volksaddiction 07-06-2004 06:32

Das lekker, dat vertelt ie nu :( :( :(
Kan die al opgehaald worden ??
Of is Ries nog niet zo ver ?

volksaddiction 07-06-2004 06:43

Mooi !!
En de andere typIII sh*t, stond die al klaar ?
Ben benieuwd wat je allemaal gaat ruimen :)
Zit er nog wat leuks bij voor Budel ?

volksaddiction 07-06-2004 07:00

jaaa, tuurlijk hou ik die apart !!
alles wat evt. ooit voor ponton of Fastback te gebruiken is houden we zelf
;)


All times are GMT +1. The time now is 14:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.