Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Bumpstops (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31982)

kawouter 03-06-2007 18:40

Bumpstops

Ik heb even een vraagje.

Mijn polo zakt achter veel te veel door omdat er te zwaare audio in de kofferbak licht. Kan ik dan bumpstops monteren??

Zo ja, is dit wat??

http://www.bkcustoms.nl/bumpstops.htm

Ik kan namelijk niet zelf de veren er af halen en er weer op zetten. Dit lijkt mij dan wel een goed alternatief. Kan ik ze mooi laten zitten.

Berserker 03-06-2007 22:01

Tjah je kunt ook die overdreven audio eruit gooien, zodat je auto nog een beetje normaal weggedrag heeft... Maar verder zijn die bumpstops zeker goed...

AryX 03-06-2007 23:39

je kan ook goede gasgevulde stugge schokbrekers nemen dan heb je ook een goede wegligging en zakt ie niet zo ver door

kawouter 04-06-2007 10:05

audio er uit gooien is het laatste wat zal gebeuren. Daar is de auto juist voor. En er zitten al gasgeveerde dempers onder.

MK2_Grado 04-06-2007 13:14

audio is voor johnny`s. een vw moet alleen plat op de muil.

ArjenE 04-06-2007 13:16

en hoeveel weegt jou audio dan? meer dan een volle tank? :D

kawouter 04-06-2007 13:53

Quote:
Originally Posted by ArjenE
en hoeveel weegt jou audio dan? meer dan een volle tank? :D

Ja veel meer. Ik denk dat alles nu bij elkaar al wel naar de 150 a 175 kilo loopt. En het is nog niet eens klaar.

Quote:
audio is voor johnny`s. een vw moet alleen plat op de muil.

en ja dat is jouw mening. Ik wil, net zoals thuis, een goed stukje muziek in de auto hebben (ik luister vaker muziek in de auto dan thuis) En dat is naar mijn mening goed gelukt. En het kan nog hard ook. Das dan weer een leuke bijkomstigheid.

Erik 04-06-2007 13:57

Welk kaliber audio ben jij in je auto aan het leggen. :screwy:

De hoeveelheid vermogen staat totaal niet in verhouding met het volume van je polo :shame:
Hou het simpel en zorg dat je mooi zuiver geluid krijgt en niet zo'n rammelkist.
Enigste wat je dan krijgt is alleen veel gedreun, nee schuddende mensen en klapperende nummerplaten .......

kawouter 04-06-2007 13:59

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Welk kaliber audio ben jij in je auto aan het leggen. :screwy:

De hoeveelheid vermogen staat totaal niet in verhouding met het volume van je polo :shame:
Hou het simpel en zorg dat je mooi zuiver geluid krijgt en niet zo'n rammelkist.
Enigste wat je dan krijgt is alleen veel gedreun, nee schuddende mensen en klapperende nummerplaten .......

En dat is juist het leuke. Het speelt super zuiver en klinkt echt heel erg mooi. Dat is ook de hoofdreden van de audio in de auto. Maar een leuke bijkomstigheid is dat het ook heel erg hard kan en dat ik zo af en toe een keer mee kan doen met een DB-drag wedstrijd. En heel erg veel dempen. Dat heeft ie wel nodig. Nu trilt ie alleen als ie heeeel erg hard staat. Maar dan kan ik toch niet meer nogmaal rijden.

En ik luister ook niet echt de muziek om heel hard te zeggen. Meeste Jazz.

Berserker 04-06-2007 14:47

Quote:
Originally Posted by kawouter
Ja veel meer. Ik denk dat alles nu bij elkaar al wel naar de 150 a 175 kilo loopt. En het is nog niet eens klaar.

Kan me echt niet voorstellen dat jouw audio 175kg weegt, dat moet die bak al gevuld zijn met lood of ietsdergelijks....

Maar die platen mdf+speakers en versterkers wegen echt geen 175 kg...

Hier deze man weegt 175 kg die past van z'n lang zal ze leven niet in jouw polo :redface: ....

Area51 04-06-2007 14:54

een plaat MDF 18mm weegt zo'n 12 kilo per M2, en er gaan heel wat metertjes in een beetje kastenbouw zitten.
Tel daar nog het gewicht van subwoofers, 6"x9" en versterkers bij op, en je zit al gauw rond de 100 á 125 kilo.

Berserker 04-06-2007 14:57

Quote:
Originally Posted by Area51
een plaat MDF 18mm weegt zo'n 12 kilo per M2, en er gaan heel wat metertjes in een beetje kastenbouw zitten.
Tel daar nog het gewicht van subwoofers, 6"x9" en versterkers bij op, en je zit al gauw rond de 100 á 125 kilo.

=175kg?

Ferry24 04-06-2007 14:57

dempingsmatten die wegen ook niet een klein beetje veel :)

Had in m'n starletje per deur al 10 kilo bitumen zitten. En in de koffer 20 kilo

Dat was dan nog zuinigjes gedempt

kawouter 04-06-2007 15:21

Dat is het inderdaad. De bitumen dempingsmatjes zijn heel erg zwaar. En er zitten er nogal wat in. De deuren, de kofferbak, het plafont, de achterklep, de vloer, binnenkant van de sub kisten. Heel wat vierkante metertjes zitten er in. Subs wegen, als ik mij niet vergis 17 kg per stuk, versterker 10 kg en dan al het 22 mm MDF en de rest.

En dan komt ook de polyester afwerking er nog bij.

Ferry24 04-06-2007 15:57

ja ik ken het probleem, had afgezworen aan die zooi maar het begint toch weer bij mij ook te kriebelen. En de bitumen ligt al stiekem te lonken in de kelderbox :) en er gaat niks boven mooi geluid in de auto....

Jazzblue 04-06-2007 16:01

Ik heb het Genesis soundsystem in mijn Polo en dat klinkt zeker niet slecht(terwijl ik een Audiobahn installatie gewend was:D) en het is nog compact ook;).

Maar het is jouw auto dus doe er mee wat je wilt:D.

Joey_G40 04-06-2007 16:06

Quote:
Originally Posted by Berserker

=175kg?

Zou er cement in zitten ;)

Golf_1_gts 04-06-2007 16:20

Quote:
Originally Posted by Joey_G40
Zou er cement in zitten ;)

Dempt wel :D

kawouter 04-06-2007 16:46

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Dempt wel :D

Blijft niet zitten. Is al geprobeert. :tongue: :rolleyes:

Ferry24 04-06-2007 17:46

ik weet nog op showyoursound dat ze een muurtje gemetseld hadden in een renault 5 voor de db drag dat was pas dik :)

All times are GMT +1. The time now is 19:42.