Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   weber carbs naar motorfietscarbs (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32549)

swijnsm 23-06-2007 15:43

weber carbs naar motorfietscarbs
 
hey,

ik heb een motor gevonden met weber carbs maar dacht hier in de plaats met motorfietscarbs gaan te rijden wat moet ik nu gaan aanpassen van ontsteking enz om de motorfiets carbs op mijn motor te passen (is een gti 8v motor). weet dat motocarbs op een 8v moeilijk zijn maar ik wil het toch proberen. alvast bedankt. groetjes

sander_beer 23-06-2007 15:53

als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik

swijnsm 24-06-2007 06:41

Quote:
Originally Posted by sander_beer
als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik


dacht het ook niet maar wilde het even zeker weten. ja het inlaatspruitstuk daar zal ik dan wel nog iets op moeten vinden om dat eventueel aan te passen naar motorfietscarbs. en de benzinedruk voor webers is normaal hetzelfde. grtz

berendd 24-06-2007 14:18

waarom geen webers erop laten?

als je ze al hebt...

motorcarbs is gewoon een goedkope manier om dubbele carbs erop te krijgen, veel voordelen tov webers heeft het niet..

Golf_1_gts 24-06-2007 14:20

zuiniger :D

Tapestaartje 24-06-2007 14:30

Quote:
Originally Posted by berendd
...een goedkope manier...


Leg eens uit als je wilt?

berendd 24-06-2007 15:08

webers kosten voor een nette set gauw 200-400E en nieuwe zijn nog veel duurder (1000+)

motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E en flachschiebers voor 200-300E

duidelijk???

Zweiter 24-06-2007 15:22

voordelen t.o.v. webers? zuiniger en veel minder vaak afstellen!

swijnsm 24-06-2007 16:27

daar is hetmij om te doen vooral dan minder vaak afstellen vind maar eens imand die webers goed kan afstellen.

swijnsm 24-06-2007 21:36

dus ik moet niks aanpassen gewoon inlaat spruitstuk maken laten afstellen en dan grotere naalden(welke raden jullie eigenlijk aan?)

vwleusden 24-06-2007 22:01

Heb je al enig idee welke diameter je wilt gaan rijden?

Je kan niet een 38mm op een 40mm inlaat monteren of andersom, het zal wel passen maar rijden als een krant. You must look further than your nose long is.

En dat gelul over zuinig, typisch Nederlands. Je gaat geen webers of ander leuk spul monteren om zuinig te rijden, het moet gaan. Meer vulling in de cilinders, meer brandstof erbij wat vermogen moet opleveren.

swijnsm 24-06-2007 22:25

ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.

thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat.

Tapestaartje 25-06-2007 18:17

Heel erg duidelijk!!!

Quote:
Originally Posted by berendd
motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E


Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!

Tapestaartje 25-06-2007 18:27

Quote:
Originally Posted by swijnsm
ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.

thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat.


Ik ga zelf op 38mm carbs rijden, met een 1800-tje.
Het spruitstuk van de webers aanpassen zou ik niet doen. Dan kun je beter zelf iets in elkaar lassen. De steek van webers is namelijk niet hetzelfde als die van motorfietscarbs, nog maar niet te spreken van de flenzen!

En ach ja, motorfietscarbs hebben zeker wel voordelen! Boeit verder niet veel, maar het is toch wel een leuke bijkomstigheid als ie iets zuiniger is!

vwleusden 25-06-2007 20:43

Het blijven carburateurs, dus je blijft met vlotters en naalden werken die slijtage onderhevig zijn. Ook heb je geen electronica die je motor afregelen bij temperatuurswisselingen dus voor optimale prestaties blijf je afstellen.

Ik zou dus gewoon lekker op de webers blijven knorren en anders verder kijken naar betere prestaties met andere hulpmiddelen.

berendd 26-06-2007 21:48

Quote:
Originally Posted by Tapestaartje
Heel erg duidelijk!!!



Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!


marktplaats, ebay..

heb de mijne voor 35E en ook al eens een setje gehad van rond de veertig maar toen weer verkocht omdat ik modernere zocht..

martiepartie 27-06-2007 20:56

jaaa. kijk..

Een setje "moderne" motorcarbs gaan je toch wel minimaal 50euro kosten hoor..

Ik heb een setje 38mm carbs liggen van een Yamaha R6(2002) die nog nieuw in de doos zitten..
Daar heb ik toch wel meer dan 50euro voor neergelegd.

Als je voor gemak wilt gaan moet je gewoon lekker op de webers blijven tuffen, dan hoef je geen spruitstuk te laten maken en als dat soort ellende.
Met alleen carbs ben je er nog zeker niet. Komt nog veel meer werk bij kijken voordat je betrouwbaar kan rondtuffen.

swijnsm 27-06-2007 21:18

nu nog een goed adresje om webers af te stellen liefst kort over de grens met nederland(kom uit belgiƫ). bedankt voor de reacties. ik ga dan mss toch maar op webertjes verder rijden. grtz

berendd 27-06-2007 21:32

SportsCar Service Tilburg, z'n website ligt er al een tijdje uit, maar dit is z'n nummer:

Sportscarservice Tilburg
Lovensestr 178
5014DV Tilburg (013)5352110

btw die set van 35E was een modernere set, gewoon goed zoeken dan ist voor rond de 50e wel te vinden.. nieuw in doos natuurlijk niet maar das ook geen vergelijken

swijnsm 28-06-2007 05:33

zal daar eens gaan luisteren bedankt


All times are GMT +1. The time now is 23:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.