![]() |
project VR6--->20vt
een tijdje geleden hield mijn vroem 6 er spontaan mee op, best jammer mja dat kan je wel eens hebben, na lang nadenken heb ik besloten om er in plaats van de vr6 een 20vt te maken, deze motor kwam ik toevallig tegen, het is een 180 pk versie uit een seat leon, motorcode AUQ. de 6bak die erachter zat paste niet dus zodoende maar een nieuwe bak laten bouwen... vandaag is het nieuwe torretje er eindelijk ingehangen!
hier de eerste foto's: ![]() vroem 6 gedemonteerd ![]() flinstone mobiel ![]() ![]() ![]() ![]() |
mag dat eigenlijk wel? van 6 naar 4 cyl zonder keuring? of moet dat ook omgezet worden?
|
daar weet ik het fijne niet van, ik weet alleen zeker dat vanaf begin dit jaar voor de apk niet meer naar het aantal cilinders word gekeken
|
apk is ook het probleem niet..
een probleem zal het zowieso niet zijn bij een golf 3 kwestie van registratie neem ik aan. |
ja dat denk ik ook, technisch komt dat wel in orde, ik ga ff uitzoeken hoe ik het kan veranderen op mijn kenteken
|
We kunnen weer verder, vandaag kwam een doosje vol KMS goodies binnen...
![]() ![]() motormanagement idle control full range lambda kabelboom grotere injectoren en wat sensors en stekkers en een gasklep dus we hebben morgen weer wat te doen... |
Bij kronenburg zelf allemaal besteld?
Kabelboom laten maken bij Kronenburg? |
Leuk project :)
Zijn er nog veel dingen (motorsteunen, assen etc.) die aangepast moeten worden om van VRoem6 naar 20VroemToet te gaan? :rock: |
Waarom ben je niet voor een R32 gegaan? denk dat je dan minder gezeur krijgt bij de RDW.
|
Quote:
De makkelijkste optie is niet altijd de leukste. ;) Is weer eens wat anders, van 6 naar 4 cilinders. Je zou misschien de auto wel eerst met een normaal 1.8 blok kunnen laten keauren omdat dat blok standaard in de Golf 3 is geleverd, en dan de 1.8T er in zetten. Maarja, dat is weer extra werk, en zo heb je het gelijk helemaal goed. :thumbup: |
het gezeur zal wel mee gaan vallen denk ik, ik moet een omzetting motorcode aanvragen bij het rdw en dan zal waarschijnlijk het uitlaat geluid gemeten moeten worden omdat dit type motor origineel niet in een golf3 bestaat, verder zie ik weinig problemen omdat ik (nog) niet meer dan 40% vermogenswinst krijg...
het aanpassen valt ook wel mee, het blok past op de originele motorsteunen, de aandrijfassen kon ik ook zo gebruiken ik heb het kms zelf besteld bij kronenburg ja, de kabelboom is een universele, kan je zo bestellen, scheelt een hoop gepriechel... |
precies, denk dat je bij de rdw erg weinig problemen kan verwachten omdat de rest van de auto wel berekend is op het vermogen
|
Dat is inderdaad het voordeel van deze basis. Zelf was ik R32 gegaan. Maar dat zal voornamelijk zijn geweest vanwege het feit dat hier al een 4 pitter staat en ik het VR6 geluid zo mooi vind.
Maar dit is ook mooi, succes met het netjes maken van de inbouw en de omkeuring! |
Quote:
Een turbo motor klinkt ook erg mooi hoor :rolleyes: |
Gijs:
Quote:
Maar zeker, 4 pitters klinken vaak ook heel lekker. Zoals de mijne :) |
Hihi :giggle:
Ik begrijp je niet verkeerd, ik snap je gewoon niet :tongue: :hug: Nee, ik las er in alle drukte overheen :redface: |
ik vond de 6 cilinder ook lekker klinken, mja ik wil een wat feller blokkie en ik denk dat dit em wel gaat worden...
het schiet al aardig op met inbouwen, brandstof en koelsysteem zijn zo goed als klaar, morgen kijken welke draden ik nodig heb uit de oude kabelboom, dan de rest verwijderen en de nieuwe kabelboom erin klussen... |
de laatste loodjes van het project zijn begonnen, kms is helemaal aangesloten, de intercooler is gemonteerd, de accu is verplaatst naar de kofferruimte, wat nog moet gebeuren zijn de intercoolerbuizen op maat maken en de downpipe lassen... foto's volgen morgen
|
Netjes! Is het aansluiten van de kms een beetje te doen? Heb je hier de originele kabelboom voor gebruikt of een van van Kronenburg?
|
Ik heb bij mij ook een kms erin zitten en het aansluiten stelt op zich niks voor..
heb zelf m'n originele kabelboom stekkers gebruikt, leek me het makkelijkste met aansluiten.. leuk project :thumbup: op hoeveel pk denk je dadelijk te gaan draaien als je de kms goed hebt afgesteld? succes nog iedergeval!! en veel plezier met het afblazen :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 11:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.