![]() |
wie heeft er een foto voor mij van een 1,0 HZ motortje
gezocht
duidelijke liefst meerdere fotoos van motorblok polo 1988 1,0 HZ dit ivm met steeds motoruitval bij remmen en heb t vermoeden dat de vacuumslangetjes niet goed zitten.. of solonoid / stationaire afslagklep . dus we moeten even zoeken mag ook via mail johanfroukje@home.nl alvast bedankt |
Foto's kan ik je niet aan helpen, maar post anders eens wat foto's hier of hier van de dingen aan het blok die je niet vertrouwd.
Heb je de stationaire afslagklep al gecontroleerd? Zoals je al aangeeft lijkt me dat nr.1 op het lijstje van mogelijke oorzaken. |
de solonoid / stationaire afslagklep is het niet deze klikt gewoon als je m op contact zet.
bij koude motor loopt ie goed maar bij warme niet,dan valt ie tijdens het rijden uit en loopt ie niet mooi stationair. wat kan het nog meer zijn johan |
koude motor nog steeds slecht lopen
we zijn er nog niet uit dus heb ik even een fotootje gemaakt van een stekkertje die niet aangesloten zit iemand enig idee waar deze heen moet gaan.
en het groene slangetje zit dat wel ok??? ik bedoel de stekker in de blauwe cirkel alvast bedankt johan |
Groene slangetje lust nu het contact door dat op vacuum werkt. Lijkt mij niet de bedoeling daarvan.
Dat ding heeft nu geen werking omdat ie niks aanstuurt of wordt aangestuurdt door vacuum. Neem eens een foto van iets grotere afstand. Dan kan men zien wat er omheen zit. |
dat vermoeden had ik idd ook al
hier nog wat pics johan |
ik weet nu dat t stekkertje misschien niet aangesloten hoeft te worden omdat dit type motor met 2 verschillende type carbs geleverd is.
maar t vacuumslangetje zit niet goed dat weet ik cker,maar....... waar moet ie wel op aangesloten worden?? niemand een fotootje van een 1,0 HZ blokje johan |
ik heb ook een HZ motor met dezelfde carbu en bij mij is da slangetje wel aangesloten.
alleen heb ik er zo direct geen foto van en het is hier voor de moment aan het regenen :) zal er morgen een foto van trekken en hier dan plaatsen... |
alvast bedankt,zou je me ook kunnen vertellen waar t slangetje op aangesloten moet worden??
fotoos mogen ook naar email johanfroukje@home.nl johan |
hoort daar niet zoon groen bolletje bij?
zoiets als dit? ![]() |
ehm, dat is volgens mij alleen bij de beruchte GL (1043cc) motor, met sleeptuimelaars.
|
die zwarte stekker zit bij mij op een schakelaar aangesloten die in het voorverwarmtraject zit (van inlaatspruitstuk). Die hoeft volgens mij niet aangesloten te zijn idd.
Bij mij is dat een 1.3 HK motor. Dat vacuum apparaat heb ik niet zitten, maar mijn carburateur is ook niet dezelfde als bij een HZ. |
heb ook effe gekeken naar waar alle vacuumleidingen lopen :) vanaf het zwarte blok rechts bovenaan: - de bovenste leiding (roos) naar de voorkant van de carbu aan de stationair toerentalschroef - de onderste leiding (groen) komt bij in de dikke zwarte leiding die van de remkrachtverdeler naar de achterkant van de carbu gaat. dan een zwarte leiding die gaat van de delco naar de achterkant van de carbu (hier staan er 2 leiding naast elkaar) de rechtse nemen. dan eenwitachtige leiding van de achterkant van de carbu (links aansluitpunt) naar het luchtfilterhuis. dan is er nog een leiding van de onderkant van het luchtfilterhuis naar de voorkant aan de buis van het luchtfilterhuis. ik hoop je hiermee geholpen te hebben. voor meer foto's moet ik je teleurstellen, mijn fototoestel viel uit na ik de eerste foto had gemaakt en de batterijen steken nu in de lader op te laden :) trouwens bedankt voor deze topic, toen ik alles aan het nakijken was waar alle leidingen toekwam heb een bij mij een kapotte vacuumleiding tegengekomen en ook meteen vervangen ;) |
zal er vandaag naar kijken
remkrachtverdeler zit er bij mij niet op maar zal kijken of er een aansluiting zit alvast bedankt mooi dat ik jou er ook nog een beetje mee geholpen heb :) :) johan |
heb je foto's nog eens bekeken en inderdaad je hebt geen remkrachtverdeler.
ik hoop dat je dan iets met mijn uitleg kunt doen naar waar alle leidingen moeten lopen. volgens mij (op de laatste foto die je hebt gepost) moet die losse leiding die er ligt naar het zwarte blokje maar naar waar moet die groene dan lopen :) ik hoop je er toch mee geholpen te hebben.. |
dat gele dopje achter je benzinefilter waar zit dat tussen(heeft de mijne niet)
en dan dit..... dan een zwarte leiding die gaat van de delco naar de achterkant van de carbu (hier staan er 2 leiding naast elkaar) de rechtse nemen. dan eenwitachtige leiding van de achterkant van de carbu (links aansluitpunt) naar het luchtfilterhuis. die 2 aansluitingen staan op mijn etka vw-cd op de carb net andersom getekend. ik hebt eerst volgens jou beschrijving alles aangesloten maar probleem nog niet verholpen. nu volgens tekening aangesloten. moet nog proefrijden maar was benieuwd naart gele dopje. johan |
dat gele dopje zit in de leiding van de remkrachtverdeler naar de carbu.
die 2 leidingen die volgens jou omgekeerd zitten, zitten al jaren zo bij mij dus denk ik dat het wel in orde zal zijn :) |
ben even naar de sloop geweest en zon polo opgezocht en idd jou aansluitverhaal klopt,dus alles weer omgedraaid.
en dat gele dopje hoeft er niet tussen ben ik achtergekomen. maar............ het probleem is nog niet opgelost dus.......weer verder zoeken johan |
heb nog eens gekeken bij mij en dat gele dopje is volgens mij gewoon een koppelstukje in die leiding om dat groene slangetje aan te sluiten.
ik hoop voor jou dat je het probleem snel achterhaalt |
All times are GMT +1. The time now is 15:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.