Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Jetta mk1 1700(t)d 10-1983 (veel nieuw) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33416)

DÁ-BRT 24-07-2007 12:35

Jetta mk1 1700(t)d 10-1983 (veel nieuw)

We gaan een grotere/nieuwere 2e auto kopen daarom aangeboden:

VW Jetta diesel 3-deurs.
Bouwjaar: 10-1983
KM stand: 215dkm (niet gecontroleerd)
APK 10-02-08

Vraagprijs 1750 euro. Dat is al een stuk lager dan dat hij aan onderdelen gekost heeft!!! ;)

Interieur:

Corrado (zwarte stof) voorstoelen in redelijke staat goed werkende verstelling. Losse Corrado achterbank (zelfde kleurstelling) er bij. Ook extra wangen en schuimvulling erbij (van stoelen en achterbank).
Nu zit er een grijze origineel Jetta 1 achterbank in.
Zwarte vloer bekleding (moet netjes vast gezet worden), Net hemeltje
GTI zwart zacht dashboard, met bruine kastjes en middenconsole gemonteerd. Los zit er nog een net bruin dashboard bij en ook zwarte kastjes.
Origineel oud GTI stuur in goede staat
Gordels achterin (golf/jetta mk2)
Extra hoedenplank zonder gaten (zwart)
Speciale digitale toerenteller met urenteller)
Nieuwe Kenwood radio cd speler met afneembaar front, Hertz compo set in deuren en op dashboard (4mnd oud)

Radio is in het middenconsole gebouwd om ruimte te maken voor turbodruk/oliedruk en EGT meter. (meters niet inbegrepen bij de verkoop)

Exterieur:
Donkerbruin metallic met brons metallic achterklep: steenslag, rondom krassen, Weinig tot geen roest.(gat in de kofferbak bodem) Origineel spatbord verbreders en bumpers met chromen strip. Raam biezen hebben ook een chromen bies.
Achterklep is electronisch gemaakt en is te bedienen met afstandbediening of via een knop op het dashboard, onderdelen om de deuren om te bouwen bij geleverd, deze zijn dan ook via de afstandbediening te openen.
Een origineel schuifdak, Trekhaak met nieuwe stekker en kabelboom van de achterverlichting en trekhaak. Achterlichten aangepast, dubbel licht en dubbel remlicht.

Techniek:
Sinds februari het volgende vervangen:
Ophanging voor: powerflex rubbers in de draagarmen, fuseekogels, compleet nieuwe stuurhuis, powerflex stuurhuis rubbers.

Remmen: Geventileerde GTI schijven en blokken voor, remschoenen achter, hoofdremcilinder Golf2

Achterophanging: Nog niet vervangen, gepoedercoate achteras, bevestigingsbeugels en nieuwe powerflex rubbers liggen klaar. samen met originele nieuwe bouten en moeren.

Veer systeem: Nieuwe gasgeveerde schokdempers met bijbehorende nieuwe veren (60/40 verlaging of 60/60 verlaging. Rekeningen en garantie aanwezig
Nieuwe versterkte veerpootlagers
Nieuwe bumpstop rubbers achter

Nieuwe accu, nieuwe motorsteunen en rubbers rondom.

Motor/Bak:
Origineel 1600TD motor met nieuwe lagers en overmaat zuigers, 1900TD cilinderkop met zwaardere klepveren, inlaat poorten geflowed, nokkenas met grotere lift, kleppen ingeslepen, nieuwe klepseals. Speciaal aangepaste inlaat spruitstuk voor betere koppelkromme, K&N inlaat filter, Nieuwe grotere nozzles in de verstuivers, nieuwe gloeibougies, aangepaste brandstofpomp, Castrol GTD olie
020 5-versnellingsbak van een 1900TD (chd) met 100mm flenzen, olie van de bak ververst. Deze bak heeft de langste overbrengings verhoudingen voor een 020 bak en standaard 100mm flenzen.

100mm Scirocco 16v aandrijfassen
Nieuwe koppelingskabel

Wel moet de koppeling vervangen worden over afzienbare tijd. Hij slipt niet, maar zit al wel vrij hoog. (had ik niets aan gedaan aangezien ik hem om wou bouwen naar 02A kabelbak van een G60.

Uitlaat voorpijp vervangen, nieuwe achter demper los bijgeleverd.

Alle stalen ophangings en motor onderdelen zijn licht grijs industrieel gepoedercoat.

Los erbij: Gepoedercoate (zelfde kleur als ophanging ed) brandstoftank en vulhals, extra grille, koplampen, remslangen voor.

Ook een imperiaal los erbij.

De motor kan door mij voor 250 euro omgebouw worden naar turbo diesel met een goede turbo en speciale brandstofpomp. (gegarandeerde vermogen 110pk, maar verwacht 120/130pk en ruim 200Nm koppel) Door tijddruk aan andere projecten voor klanten was ik nog niet toegekomen aan het ombouwen.

Er kunnen verschillende velgen bij de auto geleverd worden. Of 15"OZ velgen 5-spaaks recht, maar moeten gelakt worden, met bijna nieuwe banden (ong. 2000km)
Of originele licht metalen velgen uit 1982, weer helemaal netjes gemaakt met nieuwe Vredestijn Snowtrack banden (ong. 1000km) Seral

De auto is officeel omgekeurd met de huidige motor naar diesel een paar maand geleden.

Extra: Compleet NL kenteken van Jetta 1 benzine okt 1982 is er gratis bij te krijgen, die is in dit najaar al wegenbelasting vrij, moet alleen weer omgekeurd worden naar diesel. (kosten ong. 75 euro)

Alle foto's die ik heb staan op mijn site: http://www.zwalve.eu/main.php?g2_itemId=831 meer foto's op verzoek.

Ik ben bereikbaar per mail: Bert at Zwalve.eu of 06 27566607

DÁ-BRT 25-07-2007 22:19

Verkocht voor de vraagprijs advertentie mag weg.

All times are GMT +1. The time now is 22:36.