![]() |
Verkocht
Verkocht
|
zit de velg dan maar vast met 4bouen in plaats van 5???
of hoe moet ik dat begrijpen? |
jep dat klopt
up! |
Hey Martinus werk jij op ekkersrijt?
Dat golfje komt me heel bekend voor. Ik werk namelijk om de hoek bij Axxicon moulds Eindhoven Ik kom bijna iedere dag wel langs jou golfje gereden misschien heb je me wel eens gezien in een mercedes w123 200d een hele lelijke kleur groen. Sorry voor de off-topic mgv Roberto |
klopt daar werk ik ;)
up! |
up!
|
hop!
|
up! 575 euro...
|
up, tinus wil aan die edition beginnen ;)
|
up!
fotooke van de ene velg met de lichte schade op de rand zie ook de mooie metallic lak ;) ![]() |
ff een vraagje, als de wielen vast zitten met 4 bouten ipv 5 hoe zit dat dan met de middelpunt zoekende kracht van het wiel?? Mijn vraag is het wel stevig en heb je er nooit last mee gehad, vind de velgen wel erg gaaf
|
Middelpunt zoekende kracht?
daar verandert niets aan, de velg wordt gecentreerd op de centreerring, en kan daardoor al niet meer van zijn plaats. De wielbouten klemmen daarna de velg tegen de naaf, zodat deze niet vrij kan draaien tov de naaf. Het enige dat verandert is dat de afschuifspanning tussen de naaf en velg door 4 bouten opgewekt dient te worden. De velg zelf is stijf genoeg om bij een bevestiging van 4 ipv 5 bouten hetzelfde afschuifoppervlak te houden. Aangezien er genoeg auto's zijn met 4-gaats verbindingen gaat dat goed, het is alleen geen evenredig verdeelde bevestiging meer. Stevig= onjuist. Hier is sterk het juiste woord. De velg is op stijfheid gedimensioneerd, de adapters op sterkte. De verbinding is dus sterk genoeg. |
Quote:
|
ok, dat maakt het wat duidelijker :thanks:
|
duidelijker kan niet, adv aangepast, up!
|
Verkocht
|
All times are GMT +1. The time now is 12:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.