Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Mercedes 8 loch + adapters 4x100/5x112 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34746)

martinus83 12-09-2007 06:57

Verkocht
 
Verkocht

De Limburger 16-09-2007 21:42

zit de velg dan maar vast met 4bouen in plaats van 5???

of hoe moet ik dat begrijpen?

martinus83 17-09-2007 15:22

jep dat klopt

up!

mkIIvr6 18-09-2007 11:40

Hey Martinus werk jij op ekkersrijt?
Dat golfje komt me heel bekend voor.
Ik werk namelijk om de hoek bij Axxicon moulds Eindhoven Ik kom bijna iedere dag wel langs jou golfje gereden misschien heb je me wel eens gezien in een mercedes w123 200d een hele lelijke kleur groen.

Sorry voor de off-topic

mgv Roberto

martinus83 22-09-2007 08:30

klopt daar werk ik ;)

up!

martinus83 24-09-2007 11:17

up!

martinus83 11-10-2007 22:25

hop!

martinus83 17-10-2007 19:12

up! 575 euro...

Erik 26-10-2007 09:16

up, tinus wil aan die edition beginnen ;)

martinus83 30-10-2007 19:38

up!

fotooke van de ene velg met de lichte schade op de rand
zie ook de mooie metallic lak ;)


kroeps 21-11-2007 13:37

ff een vraagje, als de wielen vast zitten met 4 bouten ipv 5 hoe zit dat dan met de middelpunt zoekende kracht van het wiel?? Mijn vraag is het wel stevig en heb je er nooit last mee gehad, vind de velgen wel erg gaaf

martiepartie 21-11-2007 13:47

Middelpunt zoekende kracht?

daar verandert niets aan, de velg wordt gecentreerd op de centreerring, en kan daardoor al niet meer van zijn plaats. De wielbouten klemmen daarna de velg tegen de naaf, zodat deze niet vrij kan draaien tov de naaf.
Het enige dat verandert is dat de afschuifspanning tussen de naaf en velg door 4 bouten opgewekt dient te worden. De velg zelf is stijf genoeg om bij een bevestiging van 4 ipv 5 bouten hetzelfde afschuifoppervlak te houden.
Aangezien er genoeg auto's zijn met 4-gaats verbindingen gaat dat goed, het is alleen geen evenredig verdeelde bevestiging meer.

Stevig= onjuist. Hier is sterk het juiste woord. De velg is op stijfheid gedimensioneerd, de adapters op sterkte. De verbinding is dus sterk genoeg.

Erik 21-11-2007 15:40

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Middelpunt zoekende kracht?

daar verandert niets aan, de velg wordt gecentreerd op de centreerring, en kan daardoor al niet meer van zijn plaats. De wielbouten klemmen daarna de velg tegen de naaf, zodat deze niet vrij kan draaien tov de naaf.
Het enige dat verandert is dat de afschuifspanning tussen de naaf en velg door 4 bouten opgewekt dient te worden. De velg zelf is stijf genoeg om bij een bevestiging van 4 ipv 5 bouten hetzelfde afschuifoppervlak te houden.
Aangezien er genoeg auto's zijn met 4-gaats verbindingen gaat dat goed, het is alleen geen evenredig verdeelde bevestiging meer.

Stevig= onjuist. Hier is sterk het juiste woord. De velg is op stijfheid gedimensioneerd, de adapters op sterkte. De verbinding is dus sterk genoeg.
:goodpost:

kroeps 22-11-2007 10:24

ok, dat maakt het wat duidelijker :thanks:

martinus83 30-11-2007 21:06

duidelijker kan niet, adv aangepast, up!

martinus83 16-12-2007 10:35

Verkocht


All times are GMT +1. The time now is 12:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.