Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ombouw golf naar 1.8t (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34773)

Ron mk1 12-09-2007 22:08

ombouw golf naar 1.8t
 
Zit erover te denken om een golf mk2 om te bouwen naar 20vt.

Nu ben ik dus op zoek naar info over dit soort projectjes.
Er waren altijd site`s met handige info en foto`s hiervoor, nu kan ik ze dus nergens meer vinden.

Dus als iemand hier meer over weet of handige site`s weet graag even melden aub.


Het gaat waarschijnlijk wel in combinatie met de originele 6bak worden die bij de cupra motor hoort.

:D

Jeff 12-09-2007 22:13

http://members.lycos.nl/audi20vt/

Ron mk1 13-09-2007 16:50

Nog meer mensen misschien, bedankt jeff

Ron mk1 16-09-2007 17:06

Even in het zicht maar weer, misschien nog meer leuke links of tips hier?!

:)

dw1986mk1 16-09-2007 19:46

het is eigenlijk allemaal vrij simpel omdat je met een g60 basis begint , het mechanische is easy zoals motorsteunen ed

alleen de kabelboom is een klusje voor de kenner , en de intercooler aansluiting omlassen zoals in de link dat zijn de moeilijke dingen

Ron mk1 17-09-2007 07:11

Ik begin niet met een g60 basis, de auto moet ik nog aanschaffen zelfs.
Ga vanavond de motor ophalen koimpleet, enkelt de basis auto moet ik nog even zoeken.
Maar zal onwaarschijnlijk een standaard 1.6 of 1.8 carresorie worden.

Ron mk1 19-09-2007 07:10

Ok, gisteren de motor opgehaald auq 180pk incl 6 versnellingsbak.
De keuze is nu toch gevallen op DTA , dus zal volgend jaar worden eer ik eraan ga beginnen .
Nu eest maar weer eens sparen voor dta , ic ,en meer klein spul.
Carresorie moet ik ook nog even gaan zoeken.

rallye16vt 19-09-2007 08:39

Doe je goed Ron,,,,,, Nu G60 koets zoekeh ,,,,

Ron mk1 19-09-2007 12:05

g60 koets is geen must hoor.

Waarom denk jij dat het een voordeel is?

rallye16vt 19-09-2007 16:19

Remmen,,,abs,,,hydrokoppeling als je die al gebruik ?..kabelschakeling,,front pas voor grote intercooler,,,etc...en gaat ie ooit weg dan krijg je denk iets meer voor zoiets....en een g60 koets vind je voor weinig.

vwmk2driver 19-09-2007 17:06

ik zou alleen een g60 bak nemen en niet die logge 3 assige 6bak.

ik zou ook gewoon de originele computer en alles behouden. zo moeilijk is dat niet.

je kunt de computer bij de vw ook gewoon vrijlaten geven zo kan hij draaien zonder teller unit en contactslot en dergelijke.

dta afstellen is een inmensen klus.

Ron mk1 19-09-2007 21:36

Toch is een 6e versnelling erg lekker, en kan een hoop vermogen aan.

Originele ecu weegt niet op tegen dta natuurlijk, en je kan hem maximaal aanpassen bij elke verandering.
DTA laten mappen heb ik een "mannetje" voor.
Toch wel de dta specialist hier uit de buurt en van dit forum.

Daarbij kan je met dta een hoop rotzooi van de motor verwijderen en dus lekker basic houden.
Het is maar wat je wilt, denk dat er veel mensen ombouwen naar originele ecu vanwege de kosten van dta en niet vanwege de mogelijkheden.

TTF 20-09-2007 16:26

deze kwam ik tegen op mp..

http://auto-diversen.marktplaats.nl...e-golf-g60.html

deed me aan dit topic denken.. misschien is het wat

Ron mk1 20-09-2007 16:47

Thanks, dat is eigenlijk een goede keuze.
Maar zo te zien is het niet zo`n beste carresorie , kijk ik liever voor een wat nette .


All times are GMT +1. The time now is 04:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.