Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   olieverlies via kleppendeksel van 16v-g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35357)

ConceptWheels 06-10-2007 16:06

olieverlies via kleppendeksel van 16v-g60
 
ik heb een omgebouwde g60 naar 16v-g60 en zit al een tijdje met een probleem waar we geen oplossing voor vinden

na een tijdje rijden begint hij olie via de vuldop naar buiten te steken

ik heb al verschillende dingen geprobeerd

een karterontluchter van een golf 4 opgestoken ---helpte niet
nu heb ik een stukje gemaakt dat ik in plaats van de dop erop draai en dan het originele karterontluchter van een g60 erop steken en dan de leiding op een apart vatje aangesloten



is er een manier om vb de olie dat de motor uit steekt naar het onderblok te brengen

golf mkII 16v 06-10-2007 17:04

Nieuwe rubberring onder de vuldop

ConceptWheels 06-10-2007 18:39

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nieuwe rubberring onder de vuldop



dat zal het niet oplossen hoor
is al een nieuwe dop die er op zit

Domi 06-10-2007 19:15

Heb je niet teveel carterdruk?? Dat ie alles weer omhoogt spuugt.

ConceptWheels 06-10-2007 19:47

Quote:
Originally Posted by Domi
Heb je niet teveel carterdruk?? Dat ie alles weer omhoogt spuugt.



daar heb ik ook al aan gedacht en heb dan de zuigerringen vervangen

wel heb ik volgens de mfa een druk van 1.25 tot 1.45 bar van mijn glader

corrado-usa 06-10-2007 19:57

is wel veel druk of niet moet ongeveer 8,1 zijn toch bij een gewone pg motor
en zal ook wel zo zijn bij een 16v-g60 denk ik

Domi 06-10-2007 20:19

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
is wel veel druk of niet moet ongeveer 8,1 zijn toch bij een gewone pg motor
en zal ook wel zo zijn bij een 16v-g60 denk ik


Jij bent in de war met compressie.

Compressie-ratio van een G60 is 8:1 Hoeveel het bij een 16v-G60 is dat weet ik zo niet.
Zijn lader levert ca 1.2 a1.4bar.

@VOSN,

Heb je al eens een losse turbodrukmeter aangesloten??? Is volgens mij beter dan via je mfa te werken.

polo 3 06-10-2007 21:05

1.2 a 1,4 bar met een 16v?
Dat zal knap zijn.
Omdat de druk meer in het blok zit, zal deze niet zo hoog oplopen op het buizensystem en inlaat waar dit gemeten word.
Maar je druk via de mfa uitlezen heeft geen nut, daar klopt niks van.
Het beste is een VDO drukmeter, die zijn t best.
Wat is er allemaal aan de motor gebeurd na de 16vG60 ombouw?

Arno Lader

Domi 06-10-2007 21:43

Quote:
Originally Posted by polo 3
1.2 a 1,4 bar met een 16v?
Dat zal knap zijn.




Als je alleen de G-lader al goed laat bewerken en flowen tot max dan haal je dat al hoor.

rallyegolf driver 07-10-2007 07:55

Ik weet dat een 16v van zichzelf al een vrij hoge carterdruk heeft. Als je dan al eens flink gaat rijden met de auto wil hij ook wel eens olie via niet-officiele wegen eruit gooien.

Ik zou de originele carterventilatie vóór op de motor eens goed schoonmaken, kijken of het membraan niet verstopt zit. Zou het niet voldoende zijn met die carterontluchting samen van de golf 4/new beetle?

Het probleem wat Vosn beschrijft is een bekend probleem bij 16vG60 motoren....

Jan de Tuinman 07-10-2007 10:22

Heb er nog nooit last van gehad maar rij ook met maar 0,7 bar druk.

polo 3 07-10-2007 10:42

DOMI als de lader bewerkt is heeft dat niet echt een hogere druk...
Hij bouwd eerder druk op en kan het beter kwijt.
Hoge druk word bepaald door hoe goed het druksysteem dicht is, in welke staat de lader is en welke poulymaat je draaid.
Heb je met een 70 mm pouly toch 1,4 bar druk, dan staat je nokkenas een tand verkeerd of je kat zit verstopt.
Maar het kan wel aangegeven worden als je een raceland metertje hebt...

Arno Lader

Domi 07-10-2007 11:39

Quote:
Originally Posted by polo 3
DOMI als de lader bewerkt is heeft dat niet echt een hogere druk...
Hij bouwd eerder druk op en kan het beter kwijt.
Hoge druk word bepaald door hoe goed het druksysteem dicht is, in welke staat de lader is en welke poulymaat je draaid.
Heb je met een 70 mm pouly toch 1,4 bar druk, dan staat je nokkenas een tand verkeerd of je kat zit verstopt.
Maar het kan wel aangegeven worden als je een raceland metertje hebt...

Arno Lader


Ik bedoelde lader max bewerken ism een andere poulie.
Vergeten erbij te zetten.


All times are GMT +1. The time now is 12:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.