Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Hoog verbruik + hoog stationair koud (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35494)

GertJan Vento 11-10-2007 17:33

Hoog verbruik + hoog stationair koud
 
Heb met mijn 79er gti een hoog brandstofverbruik. Rotor verdelerkap bougiekabels en bougies zijn reeds al vervangen. Ontsteking en co zijn afgesteld. Er zit een 1600 8V eg motor in. Als hij koud is loopt hij ook rond de 2000 toeren. Wat zijn de meest voorkomende problemen die dit tot gevolg kunnen hebben?

ArjenE 11-10-2007 18:08

een zware rechtervoet ;)

golf mkII 16v 11-10-2007 18:38

Brandstofverdeler
Koude start die blijft lopen

karretje 11-10-2007 19:13

Temperatuursensor? :cool:

GertJan Vento 11-10-2007 19:41

Haha zware rechtervoet? maar als ik 120 op de autobaan rij moet ik toch wel 1:10 kunnen halen als ik beetje continu rij. Bij koud loopt hij zoals ik al zei 2000 toeren zo'n 5 minuten totdat hij warm is. Loopt dan goed stationair. Welke temp sensor en waar?

karretje 12-10-2007 10:41

De temperatuursensor van je motorregelapparaat;waar die zit weer ik zo even niet...Maar zal wel in of vlak bij je cilinderkop zitten,meestal tweepolig.. :)

golf mkII 16v 12-10-2007 17:36

Quote:
Originally Posted by karretje
De temperatuursensor van je motorregelapparaat;waar die zit weer ik zo even niet...Maar zal wel in of vlak bij je cilinderkop zitten,meestal tweepolig.. :)

motorregelapparaat??????
EG is een simpele K-jetronic
Hoe reageert de motor opzich met gasgeven en accelereren?

GertJan Vento 13-10-2007 06:54

Motor trekt goed en loopt ook goed alleen bij constante snelheid dat je hem iets voelt schokken. Zou dit alles misschien met een slechte injector te maken kunnen hebben? Hoe werkt de koudloop en met welke delen?

golf mkII 16v 13-10-2007 07:06

Koudloop:Achter op het inlaatspruitstuk zit een extraluchtschuif[soort van choceklep]
Voor zit een injector die geeft +-8sec extra brandstof[blauwe stekker]
Dan is er nog de warmdraairegelaar [voor opt blok]

golf mkII 16v 13-10-2007 07:07

Op de bovenste radiateur aansluiting opt blok zit nog een zender [[bruine stekker]

GertJan Vento 13-10-2007 15:34

maar wat zou betrekking kunnen hebben op dit probleem en hoe kan ik dit controleren?

golf mkII 16v 14-10-2007 14:27

Warmdraairegelaar
Maar dan moet je een manometer hebben om de druk van het systeem te meten

GertJan Vento 14-10-2007 14:28

Waar zit die welke waardes moet ik meten?

golf mkII 16v 14-10-2007 16:43

Je moet op de leiding bovenop de luchtweger[die zonder oog]een meter aansluiten
De warmdraairegelaar zit op het blok naast de ontsteking
De waarden zijn
Regeldruk koud 20grc 1.3/1.7 bar
Regeldruk koud 25grc 1.5/2.0 bar
Regeldruk koud 30grc 1.7/2.2 bar
Regeldruk warm 3.4/3.8 bar
Systeemdruk tot 7/79 4.5/5.2 bar
Systeemdruk vanaf 8/79 4.7/5.4 bar

GertJan Vento 14-10-2007 17:13

wat doet de warmdraaitegelaar of wat stuurt deze aan(weet ik wat ik aan het meten ben)

golf mkII 16v 14-10-2007 17:52

Die regelt de druk op de plunjer van de brandstof verdeler
Als de motor koud is is de druk bovenop de plunjer lager zodat er meer brandstof komt
[koude motor vraagt meer brandstof] soort choce
En bij warme motor is de druk hoger voor minder brandstof

GertJan Vento 14-10-2007 20:08

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Die regelt de druk op de plunjer van de brandstof verdeler
Als de motor koud is is de druk bovenop de plunjer lager zodat er meer brandstof komt
[koude motor vraagt meer brandstof] soort choce
En bij warme motor is de druk hoger voor minder brandstof


Perfect bedankt voor de informatie, de warmdraairegelaar krijgt die informatie via de koelvloeistoftempsensor of werkt dat via inlaatluchttemp?

golf mkII 16v 15-10-2007 16:19

Die zender in de bovenste koelwateraanssluiting [de bruine stekker]
En ook de extra luchtschuif en koudstartsproeier word daar door aangestuurd


All times are GMT +1. The time now is 11:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.