![]() |
Ervaringen Xado?
Beste VW-ers,
Heeft iemand ervaring met het spul van Xado ? Op moto italia (ja daar was ik :screwy: ) beweerde deze mensen dat je ovale cilinders weer rond krijgt en het cilinder wanden zou herstellen Beschrijving van het product: "Het product wordt in zeer kleine hoeveelheden toegevoegd aan de bestaande smeerolie. Via de olie komen de werkzame stoffen op de wrijvingsvlakken terecht, waar deze onder invloed van hitte en hoge druk een chemische reactie aangaan met het metaal. Op de wrijvingsvlakken vormt zich dan een metaalceramische laag die veel sterker en minder ruw is dan staal. Het nieuwe materiaal gaat diffusie aan met het oorspronkelijke metaaloppervlak waardoor één onlosmakelijke geheel ontstaat. Op deze wijze worden alle beschadigingen en slijtage plekken opgevuld..." Ben benieuwd :rolleyes: |
Ik weet niet, maar ik geloof niet, dat een vloeistofje onder druk een keiharde onverslijtbare, gladde laag kan worden... Ik geloof er niet in!
|
Oja bij komend verschijnsel:
Zouden ze moeten subsidiëren ;) Ik wantrouw het product.. :rolleyes: Maar misschien dat jullie het kunnen bevestigen.. |
Het is inderdaad een feit dat overal waar de olie komt het onder de zuigers, in de cilinders het warmst is. Maar daar moet het dus reageren, door de hitte en wrijving alleen?
En als die reactie er dan is, dan is het daarna ook nog perfect glad. Juist wat zit er in zo'n flesje dan? Maar als ik die website zie, niet eens een KvK nummer te vinden. Dan hoeft het van mij al niet meer... |
apart is wel te noemen dat zoeken op Google toch een hoop positieve recensies toont, maar toch geloof ik er niks van ;)
|
Quote:
Hoewel het verplicht is vanaf 1 januari 2006 dit op de website en in emails te hebben, is dat niet echt hetgeen dat me wantrouwd. De site en de stand die ze hadden zagen er redelijk proffesioneel uit, ik heb hier zelfs een brochure liggen die niet echt goedkoop oogt, daarbij zijn ze een BV. Voor dat je dit wilt opstarten moet je bij de notaris een akte laten maken, deze zal onder de neus van het ministerie van justitie komen. Enfin als je meer wilt weten kan je de jaarstukken bij kvk aanvragen, omdat het een bv is ;) Nee ik geloof niet dat het oplichters zijn, alleen de vraag is of dit zou werken? want ze verkopen nog veel meer vloeistofjes.. :D |
Als het mechanise ongeveer 40 to 50 uur heeft gewerkt (dat is ong. 1500-2000 km) zijn alle vlakken gerepareerd en optimaal op elkaar afgestemd. De behandeling is eenmalig en het behaalde resultaat is gegarandeerd voor 50000 km...
|
hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat het spul werkt, zijn de mensen erg positief. als je de cijfers moet geloven gaat de motor er goed op vooruit na gebruik van dit spul. iemand van hier zou de proef op de som moeten doen, wie biedt zich aan?
|
Ik zou het er haast in gooien, maar de centen heb ik er niet voor. Daarnaast is mijn auto ook geschorst.
Als je dan bijvoorbeeld ook ziet dat ze aanraden om hun olie erin te kieperen (waarom -> geld). Of zou er toch een andere reden zijn? |
Misschien iemand van t forum contact laten opnemen, en een stel ouwe forummers laten testen. small block, big, GTI, diesel. van alles wat.
tegen gereduceerd tarief, neem aan dat XADO zoiets wel zou willen, of nie? kan het naast die Saab rijders op de site. en veel mensen rijden toch ouwe VW, dus die willen horen of t werkt. wie-o-wie? neem trouwens niet aan dat die saab rijders met naam en club, de boel belazeren, dus why not? |
Maar hoe zie je dat voor je? Ik wil opzich wel testen, ik heb groeven in me 3e cilinderwand, dus die zouden opgelost worden, maar dat betekend dus dat ik 2000 km moet rijden dan de kop dr weer af (om te checken) en dan kost dat niet alleen € 12,45 maar ook nieuwe koppakking, kopbouten en kleppendeksel pakking etc.
Ik denk namelijk dat je het niet direct zal merken aan de rij eigenschappen van de auto.. :rolleyes: |
smelten de zuigerveren dan niet aan de zuiger vast met dat goedje ? :D
|
Quote:
Het spul zou ook in hun olie zitten, dus dan blijft je blok op 'deze' manier onderhouden.. |
Hoe het precies werkt, kan je hier zien :tongue:
|
Ik betwijfel ten eerste op het uberhaupt wel op de hele cilinderwand komt.
DIe dolle olieschraapveer zit er immers niet voor niets, die schraapt alles van de zuigerwand af, dus dat rare goedje ook lijkt mij? Er zijn echter zoveel goedjes, ik heb laatst een spulletje gekocht om het tikken van kleppen te voorkomen, hij tikt echter nog steeds. |
Quote:
Ja maar dat is toch ook min of meer de bedoeling? waar die niet schraapt is het fout, daar blijft het spul dus zitten, toch!? Om het even concreter te zeggen als er een snee zit zou hij alles van de wand afschrapen en zo in de snee zo dat deze opgevuld is en gelijk met de rest is... |
Quote:
Ik weet niet in hoeverre die schraapveer meevormt met de cilinderwand. Ben nou wel benieuwd of dit spulletje inderdaad zijn werk gaat doen of niet. |
Die vormt zoveel mogelijk mee, maar als die cilinder ovaal is, word het al een stuk moeilijker. Daarnaast de groeven die verticaal zijn en 0,1mm breed zijn zorgen wel voor compressie verlies, daar kan die zuigerveer niet in komen. En dat goedje moet dat opvullen als een soort hitte bestendig plamuur.
En die link, die pagina die geopend word geeft bij mij een foutmelding en verder is dit wit. Geen filmpje o.i.d. te zien :( |
Quote:
Het is een Flash filmpje, dus je hebt waarschijnlijk een flashplayer nodig. Deze kan je hier downloaden (ook handig voor andere sites) |
Quote:
Dat goedje is ervoor om vervuilde hydraulische klepstoters te reinigen. Alstie echt versleten is moet er gewoon een nieuwe in. |
All times are GMT +1. The time now is 09:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.