Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   16v Turbo blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36497)

Polonaise 14-11-2007 21:50

16v Turbo blok
 
16V turbo op basis van 1Z diesel onderblok, Audi s2 zuigers en drijfstangen, krukkenas is gebalanceerd en genitreerd, kop is maximaal bewerkt door een Duitse Tuner en al een aantal jaren in mijn bezit, lees al op andere snelle 16v blokjes gezeten, kop heeft mij toendertijd 1200 DM gekost.

Onderblok is bewerkt en nieuw opgebouwd met alleen top materialen, lagering, zuigerveren, ect. van een Audi RS2 en orgineel VAG. Compressie verhouding 8,3/1

Kop en blok zijn helemaal gereviseerd/opgebouwd door de firma Jetten te Schinnen.

Ik zou dit alles in mijn Polo G40 gaan inbouwen, ik heb er uiteindelijk toch maar vanaf gezien.

Hier staat alleen maar het blok zoals op de foto's te zien is te koop. Verder zit er wel nog de spatplaat tussen carterpan en onderblok bij, carterpan, nokkenassen (KR) kleppendeksel pakking.

Eventueel is tegen meerprijs te koop, Megasquirt 2, complete g60 bedrading met computer en zekeringskast, KKK K16 turbo (Nieuw) GT30 turbo (Geen Garret), turbospruitstuk, g60 bak, ect.

Prijs voor het blok zoals op de foto's 1750 euro, alleen de bewerking en opbouw bij de revisieboer heeft mij 1500 euro gekost, kenners weten wat dit speelgoed kost. Er gaat dan ook niet veel van de prijs af!.









AD racing 14-11-2007 22:30

Wat ik me enkel afvraag...

Bij een diesel draait de tussenas (die de oliepomp aandrijft) anders dan bij een benzinemotor. Mijn vraag is hoe los je dit op...

Ik heb zelf ook al een dieselonderblok gehad voor een 16v en zat toen ook met dit probleem, ik wil enkel maar weten hoe jij dit hebt gedaan... :-)

Polonaise 14-11-2007 22:36

Quote:
Originally Posted by AD racing
Wat ik me enkel afvraag...

Bij een diesel draait de tussenas (die de oliepomp aandrijft) anders dan bij een benzinemotor. Mijn vraag is hoe los je dit op...

Ik heb zelf ook al een dieselonderblok gehad voor een 16v en zat toen ook met dit probleem, ik wil enkel maar weten hoe jij dit hebt gedaan... :-)



Ik neem aan dat je het "worm wiel" bedoeld op de tussenas, bij een benzine zit daar of de ontsteking die middels het wormwiel de oliepomp aandrijft, bij een 16V zit daar een wormwiel en een stop in.

Ik heb van een vacuumpomp van een diesel het wormwiel genomen en deze afgedraait zodat de stop zoals bij een 16v ook weer netjes past.

Oliepomp word zo gewoon aangedreven zoals bij een 16v.

Polonaise 15-11-2007 19:09

Upje, niemand op zoek naar een snel blok?

youngtimerdiv. 15-11-2007 19:30

prijs is niet verkeerd,tot hoeveel pk's kan ik gaan met dit blok??

Polonaise 15-11-2007 19:53

Quote:
Originally Posted by youngtimerdiv.
prijs is niet verkeerd,tot hoeveel pk's kan ik gaan met dit blok??



Met de juiste setup kan dit blok in deze opbouw 280-300 pk aan, wil je meer moet je investeren in andere drijfstangen (H-beams) en andere zuigers van Wössner en consorten.

AME Racing in Berlijn gebruikt deze setup met andere zuigers en drijfstangen tot 500-600 pk. http://www.ame-racing.de/produkte/turbo.shtml

Heb verder nog onderdelen om dit blok op te bouwen, alleen heb ik er momenteel de tijd en zin niet voor om dit te doen.

AD racing 17-11-2007 12:40

en welke distributieriem gebruik je dan? diesel of 16V?
Als je voor de distributiezijde staat en je kijkt naar je tussenas loopt je riem dan langs de linker of rechterzijde op je polie...?
mvg
arne

Polonaise 17-11-2007 15:10

Quote:
Originally Posted by AD racing
en welke distributieriem gebruik je dan? diesel of 16V?
Als je voor de distributiezijde staat en je kijkt naar je tussenas loopt je riem dan langs de linker of rechterzijde op je polie...?
mvg
arne


Ik gebruik een diesel distributie riem en een aangepast verstelbaar nokkenastandwiel. Dit omdat een 16v distributieriem niet op de krukkenas poulie past van een diesel, en een diesel nokkenastandwiel weer niet op de 16v nokkenassen ;)

Omloop van de distributie riem is zoals die van een diesel dus voor de tussenas poulie langs.

Verstelbaar nokkenastandwiel is om 2 redenen 1, aanpassing vertanding distributieriem en 2 omdat het onderblok af gefreesd is.

AD racing 17-11-2007 18:17

ok, ik heb de 16v riem gebruikt en de rest verandert. ik begrijp het! bedankt voor de uitleg!!!

Polonaise 19-11-2007 17:18

Upje.

Polonaise 20-11-2007 20:56

omhoog maar weer.

Polonaise 22-11-2007 19:40

upje, inruil G40 "spul" mogelijk.

Polonaise 26-11-2007 17:56

up

Polonaise 01-12-2007 11:23

Weekend upje. Materiaal om het blok helemaal op te bouwen is aanwezig, wel tegen meerprijs!

Polonaise 03-12-2007 18:10

Een serieus bod is ook welkom, meteen een upje!

Polonaise 09-12-2007 21:51

up

Polonaise 22-12-2007 17:23

Kan een slotje op, is verkocht!


All times are GMT +1. The time now is 07:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.