![]() |
Wat is wijsheid?
halloa,
ik zit met een probleempje ! ik heb een golf 2 1.6 ez uit '86 en naar alle waarschijnlijkheid is de carburateur aan zijn eind gekomen :( !! nu zit ik te twijfelen wat beter/leuker is !? weer een 2e carburateur kopen of een ander setje carburateurs ? is het zo dat als je een ander setje koopt (weber/motorfiets carb's) je dan altijd een hoger verbruik hebt ? en hoor ook dat er vaak afstel problemen zijn ? maar ook niet onbelangrijk wat gaat het ongeveer kosten ?? b.v.d. gr. Martijn |
|
je kunt op de sloop een 2de handse halen. ooit een golf 1.6 gehad met ook een pierburg. heb er toen 2 van de sloop gehaald en beide waren ze niet goed. zijn ellendige dingen die pierburg carbs. ben eens benieuwd welke andere alternatieve carbs je kunt plaatsen.
|
Quote:
da's een beetje te veel van het goede ;) ! toch bedankt ;) ! gr. Martijn |
niemand die wat wijsheid voor mij heeft ;) ??
gr. Martijn |
heb nog wel een setje motorfiets carbs voor je ligge 38mm.
|
ik ben echt een leek dus iets meer info graag ;) !
neem aan dat er ook een ander spruitstuk op moet !? en wat komt er nog meer bij kijken ?? gr. Martijn |
die carburateurs van de EZ motor zijn goed hoor! Ik heb 7 jaar met zo'n carburateur gereden, nooit problemen er mee gehad, na de 450.000 km ging ie alleen wat hoger stationair draaien.
ik zou gewoon weer zo'n carburateur zoeken of deze bij een VW specialist laten reviseren en afstellen. |
zal is rond bellen of iemand er nog een heeft liggen !?
maar vind een andere carb eigenlijk ook wel leuk maar weet niet wat daar allemaal bij komt kijken ? iemand die me daar meer over kan vertellen ? b.v.d. gr. Martijn |
Voor zover ik weet moet je een passend spruitstuk hebben, en je moet iets met je gaskabel verzinnen.
|
Quote:
Heb nog een leuk setje 38mm carbs die je voor een leuk prijsje kunt hebbe. Ik hoor het wel! :D iig succes er nog mee |
Ik heb al vaker van het pierburg probleem gehoord, maar wat houd dat nou precies in? Zelf heb ik namelijk ook een pierburg op m'n passat.
|
up
|
Heb mijn Pierburg 2E3 vervangen door motorcarbs; op mijn polo 1.3 motortje.
Het verbruik is gestegen; motor loopt nog steeds goed, maar brult veel meer. Ik vind het GEWELDIG; maar het loopt nog niet perfect. Afstellen hoeft geen probleem te zijn, maar dat moet een ervaren iemand voor je doen, met meetapparatuur (CO-meting, ontstekingspistool, synchroonmeter voor de carbs.) Spruitstuk moet je zelf maken. Pasplaat +buizen+ aansluiting voor de carbs op het spruitstuk is allemaal zelfbouw. Ook vacuumsturing voor je rembekrachtiger/ontstekingsvervroeger moet je zelf verzorgen. Het Pierburg probleem schijnt vaak voor te komen bij de tweetraps versies; die zijn vrij ingewikkeld opgebouwd. Allerlei vacuumleidingen/pakkingen/ stuurapparaatjes etc. Bij een klein lekje in een slang/ pakking of een defect of verkeerd werkend stuurapparaat loopt de auto niet meer zoals het hoort. Als je een betrouwbaar systeem wilt houden zonder al te veel problemen, dan zou ik een goede vervanger zoeken voor je huidige carb. Wel zo makkelijk en werkt ongetwijfeld. |
up
|
Wat scheelt er dan aan je eigen carb? Wat zijn de mankementen?
|
als ik de auto start (koud) dan lijkt het wel of hij op drie cilinders loopt ?
na een km of 4a5 is het over (motor warm ??) dan loopt hij nog steeds niet lekker maar het is te doen. ook stinkt hij erg als hij koud is (te veel benzine ?) wat ik van de garage mannen gehoord heb is dat een pierburg kwaal ? oja ook werd me vertelt dat het komt door dat hij te veel benzine krijgt ! er schijnt een soort membraam (pull down doos ??) op te zitten die tijdens de "choke tijd" zorgt dat er ook lucht bij de benzine komt ? gr. Martijn |
De symptonen die jij beschijft heb ik ook...en die van mij loopt nu ook echt vreselijk on-economisch...
Ik heb gister m'n meest onzuinige tankbeurt ooit gedaan... 1:8 |
die van mij is er ook alles behalve zuiniger op geworden :( !
gr. Martijn |
up
|
All times are GMT +1. The time now is 19:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.