Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   montage schakelbak in golf 1 g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37132)

g60 golf 1 05-12-2007 18:29

montage schakelbak in golf 1 g60
 
hello,ben bezig met de inbouw van en 1h rally g60 in men golf 1,weet iemand hoe de schakelbak met de kabels binnenin gemonteerd wordt,want als ik hem bij mij wil monteren kom ik tegen de handrem??moeten de kabels ingekort worden of is het beter de schakel bak van onderaan in te bouwen?iemand meer uitleg hierover.greetz

chris 05-12-2007 22:06

Kabels hoef je niet in tekorten,ze zijn flexibel genoeg om een bocht onder 'spanning' te maken.

Ikzelf heb een keer van onderaf de schakelbak ingebouwd,maar dan moet je wel je bestaande gat een stuk groter slijpen....en na montage de kieren dichtmaken met kit oid ivm uitlaatgassen/water.

Bij een latere Golf 1 heb ik de schakelbak binnen gemonteerd,gat in de vloer dichtgelast...en dat vind ik zelf wel een betere oplossing.

Ron mk1 15-04-2008 20:12

Heeft er iemand toevallig een duidelijke foto van de ombouwset voor de bak?

Ben er namelijk 1 aan het ombouwen voor iemand die deze set heeft gekocht.
Maar volgens mij mis ik een onderdeel om de koppeelingskabel aan te bevestigen.

En hoe hebben jullie het opgelost met de achterste bak steun.
De Originele van de mk1 gaat natuurlijk niet passen op de 02a bak.

raf_construct 16-04-2008 21:08

Voor een 02A bak heb je twee aangepaste steunen nodig. Kan je krijgen bij Da-BRT hier op het forum.
Ik heb zelf de bediening onder in de tunnel zitten. Voordeel : Geen slijpwerk nodig, enkel een steuntje aan de bak bouwen.
De originele middenconsole kan dan ook blijven zitten. Geen idee of dit anders mogelijk is.

Pewi Vwteam 16-04-2008 21:54

zo setje speciale steunen heb ik nog wel voor je ligge 150 euro 1 keer gepast nooit gebruikt. ga mooi met een 2y bak rijden van een 16v past zo niks geen gezaag en gekut met de handrem enzo. gewoon bak ff aanpasse

vwmk2driver 17-04-2008 11:44

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
zo setje speciale steunen heb ik nog wel voor je ligge 150 euro 1 keer gepast nooit gebruikt. ga mooi met een 2y bak rijden van een 16v past zo niks geen gezaag en gekut met de handrem enzo. gewoon bak ff aanpasse



geen gekut vooraf nee, maar misschien als die jongen wat serieus pk/koppel heeft is een 02a bak echt wel een aanrader,

raf_construct 17-04-2008 11:48

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
geen gekut vooraf nee, maar misschien als die jongen wat serieus pk/koppel heeft is een 02a bak echt wel een aanrader,


Kan ik alleen maar beamen. De 02A ombouw doe je één keer, en je zit veilig voor zolang je de auto hebt. Met 020 bakken weet je nooit wanneer je klaar bent. Dat is tenminste mijn ervaring. Zeker als je wat vermogen/koppel hebt op lage toeren.

Rallye-VR6t 17-04-2008 18:24

Wat al gezegd wordt met een 020 bak is het gewoon wachten.
Met standaard G60 zou het nog wel gaan.

Maar bij 280nm had ik al problemen met de koppeling.
Die trok het gewoon niet meer.


En als je slim bent ga je geen 02A meer inbouwen maar een 02J.

Ron mk1 18-04-2008 06:51

Quote:
Originally Posted by raf_construct
Voor een 02A bak heb je twee aangepaste steunen nodig. Kan je krijgen bij Da-BRT hier op het forum.
Ik heb zelf de bediening onder in de tunnel zitten. Voordeel : Geen slijpwerk nodig, enkel een steuntje aan de bak bouwen.
De originele middenconsole kan dan ook blijven zitten. Geen idee of dit anders mogelijk is.



De steunen heb ik al, de motor hangt ook op zijn plek.

Heb jij een foto van hoe jij de schakeltoren heb zitten?
Want van onderaf heb je niet standaard de ruimte om hem te monteren.
Moet je evengoed gaan slijpen en aanpassen.
Als je hem bovenop monteerd moet je ook aanpaswerk verrichten.

Volgens mij moet je bij onderaf montage het gat groter maken in de tunnel.

raf_construct 18-04-2008 20:44

Quote:
Originally Posted by Ron mk1

Volgens mij moet je bij onderaf montage het gat groter maken in de tunnel.


Dat moet enkel als je de bak van onderaf naar binnen wil werken. De mijne zit volledig ónder de tunnel. In dit geval moet je hem enkel bevestigen onder de standaard opening. De pook zit dan uiteraard lager, wat ikzelf wel goed vind.

Ik zeg niet dat het de beste oplossing is, maar ik vind het wel prima zo. En ik heb nog voldoende ruimte om met een 50mm (of meer ook) uitlaat te passeren.

Ron mk1 19-04-2008 06:57

Dat is idd ook een idee ja, het is de moeite waard om even te passen en meten.

Bedankt voor de tip.

Rallye-VR6t 19-04-2008 07:25

Ik moet het bij mij nog steeds een keer aanpassen.
Maar ik heb de handel ook onder de auto.
De pook verlengd.
Echter de 5 is lastig te bereiken, is net iets te ver weg voor mijn zitpositie.
Maw...niet goed, en 4punts gordels geven je net geen vrijheid om er lekker bij te kunnen.


All times are GMT +1. The time now is 05:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.