![]() |
Remsysteem Hoofdremcilinder
VW Golf 2 GTI 16V (PL)
Goedemorgen, Ik heb onlangs mijn remklauwen achter vervangen in verband met het bekende handrem probleem. Dat werkt nu allemaal, echter remt het systeem na ontluchten niet helemaal naar behoren. Bij het eerste keer intrappen gaat het pedaal naar de bodem en remt hij nauwelijks, de tweede keer kort erna gaat al beter en uiteindelijk komt hij wel op druk. Maar de volgende rembeurt begint weer van voren af aan. Naar mijn idee is hij goed ontlucht en zou het probleem een slechte Hoofdremcilinder kunnen zijn. Zou dit de oorzaak kunnen zijn of zien jullie nog een andere mogelijkheid?? |
het lijkt me toch het meest logisch om gewoon nog een keer te ontluchten.
deze symptomen zijn toch niet direct naar de hoofdremcilinder verwijsbaar? |
Ok, misschien kan je vertellen wat de verschijnselen zijn van een defecte HRC??
Of wat ik moet testen om e.e.a. uit te sluiten? |
:) zo uit het hoofd niet, maar ik kan het wel voor je opzoeken.
zal eens kijkenwat ik allemaal kan vinden (ik denk, dat wanneer je hoofdremcilinder kapot is, je helemaal geen enkele druk meer kan opbouwen.) maar ik weet het niet zeker... |
Als hij helemaal stuk is, kan ik me dat voorstellen, maar als het rubbertje een beetje doorlaat...
|
ik denk toch dat er nog wat lucht in het systeem zit, waarschijnlijk in de klauw..
probeer deze ontluchten met het nippeltje als hoogste punt ipv gemonteerd |
Is bij ingebouwde remklauw het nippeltje niet het hoogste punt dan??
Een andere manier van ontluchten zou zijn met een onderdruk pompje... Die heb ik wel, maar ik heb niet zo'n tankje dat er tussen moet... Iemand enig idee waar die te koop zijn?? |
Quote:
Goed gemonteerd zit het nippeltje als hoogste punt. Zit het naar beneden zijn L + R verwisseld. |
Remklauw volzetten met remvloeistof
En dan de slang aan de leiding zetten |
Ok, maar als hij normaal gemonteerd is, moet je hem toch op normale manier kunnen ontluchten??
|
Slag is niet groot genoeg om er alle lucht in 1X uit te drukken
|
Ok, dus moet je meerdere keren trappen, of werkt dat niet zo?
|
Je moet hem door de ontluchtingsnippel vol gieten tot het er bij het einde van de slang uitkomt
Leiding slang iets losdraaien en zien dat het er uitloopt Anders blijft het sponzig aanvoelen Wil dat niet werken ga er dan maar vanuit dat de hoofdremcilinder kapot is Gebeurt wel vaker na vervangen van remblokken oid |
Sorry dat ik eigenwijs blijf doen, maar ik zie het verschil niet tussen een paar keer meer pompen en van bovenaf vullen...
|
Kan ik zo ook geen antwoord op bedenken maar het werkt wel
Methode staat ook zo in de vraagbaak omschreven maar geen uitleg waarom |
1-rempedaal in laten trappen en vast houden onderin
2-nippel open (olie en lucht komt er uit) 3-nippel dicht 4-pedaal los 5-<return 1 Komt helemaal goed zo. Wel vloeistofniveau in reservoir in de gaten houden, 1x lucht happen en je bent terug bij af. |
of gewoon een EZbleed kopen voor 30 euro, daarmee ontluchten en je afvragen waarom je altijd zo hebt lopen kutten met zijn 2-en... ;)
|
Tja, die heb ik natuurlijk ook, maar dat klonk zo posh :)
Overigens heb ik nog maar zelden een VW meegemaakt die zichzelf NIET ontlucht: meestal loopt het systeem vanzelf aardig door als je de nippel openzet. Kwestie van toekijken, koffie drinken en af en toe reservoir bijvullen. |
Ik heb inmiddels de HRc vervangen en helemaal ontlucht door middel van een EEZIBLEED...
Het is nu iets beter, maar nog niet zoals het moet... Als je hem met de EEZI BLEED ontlucht en goed door laat stromen, dan moet het toch goed zijn?? dan kan er toch niet ergens lucht achterblijven?? Wie weet raad? |
Remkrachtregelaararm stevig naar de achteras drukken
rechtsachter linksachter rechtsvoor linksvoor |
All times are GMT +1. The time now is 12:23. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.