![]() |
moet je dit zien
gozer van de vortex had z'n wielbouten niet nagetrokken....
dit gebeurt er dus als je met 160 een wiel verliest (en dan heeft ie nog alle mazzel van de wereld gehad) ![]() |
tering he.....
Onderweg naar oostenrijk hadden we ook bijna zo'n soort geintje. Die maat van Marnix had spoorverbreders alleen de bouten waren te lang met als gevolg dat het wiel niet opgesloten zat. Bij een stop zei hij dat ie wat hoorde tikken.... haal de naafdop eraf van de bbs en had de kop van een wielbout in m'n handen... wilt men de rest eruit draaien.... breken er zo nog 2 koppen af... |
oei! daar wor je ook nie vrolijk van! geluk heeftie wel gehad als hij er in 1 stuk vanaf is gekomen!
|
Hij leeft nog :) En, Dennis..... het is niet een maat van Arjan, maar hij was het zelf! :)
|
Quote:
Hmm, het lijkt er eerder op dat de naaf niet goed is vastgezet....die is namelijk helemaal weg of is de hele zooi aan de haal gegaan ?? |
ik denk dat je wel het een en ander kan verliesen als je met 160 km/u naar beneden klapt en over het asfalt schuurt... lijkt me echt kut, dan sla je jezelf wel voor je hoofd toch!
|
Quote:
Zat met het verhaal in m'n hoofd... heb het aangepast. tenks :wink: |
Quote:
Volgens mij is de naaf er nog wel, komt door de foto die recht van voren is genomen.. Wat niet weg neemt dat ik niet graag mijn wiel wil verliezen met 160 |
Whoei, das kl#te!. Laatst was op TV (bij Ralley Report?) een Xsara te zien die op drie wielen nog een ralley wist te winnen. Die auto's kunnen dus net effe wat meer hebbe..
|
Die heeft zeker wel geluk gehad, had laatst op me werk ook een klant met een bijna losgelopen wiel. Hing nog maar aan 1 bout, klant had zelf andere wielen gemonteerd en was er eentje vergeten vaste zetten met de nodige gevolgen van dien.
|
bij kameraad van me op zijn werk
klant ahd zelf andere velgen gehaald die gemonteerd moesten worden konden de bouten maar 3 slagen vastgezet worden , wou ie gewoon mee gaan rijden |
Quote:
Nou de naaf is echt weg, wat je ziet is de asstomp die aan de draagarm vast zit. De naaf bevat ook de gaten waar de bouten ingaat en het lager. die missen echt op de foto :D |
Ik gok dat de lagermoer niet vast/geborgd heeft gezeten, dan valt heel de trommel er af....met wiel en al.
|
Quote:
Dat dacht is dus ook al....kijk de remtrommel kan niet veel hebben, maar dat de hele naaf incl lager is verdwenen...neuh dat lijkt me sterk. Maaaaaaaaaaarrrrr ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is ;-) |
Quote:
rallye wagens hebben een andere gewichtsbalans dan een normalen auto...namelijk 50%-50%...terwijl dat bij een normale auto 75% van het gewicht op de voorwielen ligt...en 25% achter.:D |
Maar euh, die is toch duidelijk achter. Had dan minder moeten zijn volgens jou :D
Zal wel een flinke vonkenregen gegeven hebben. |
Quote:
Je hebt gelijk ik vergiste me, het is de astap die er nog wel zit :) Verder denk ik met stijn en jou mee, borgpennetje vergeten |
Ik wilde vorige week maandag bij mijn vader's net aangekochte E270 cdi (2003) de gepolijste Lorinsers er onder zetten , toen bleek dat het voorwiel met 2 bouten vast zat en het achterwiel met 3 bouten ....... :eek:
"ik zeg : hebben ze een hekel aan je? "hoezo ? " Nou ................ hehehehehe WITHEET was ie :biggrin: ( ik zei ik ga eff bakkie doen ) :tongue: efin de garage een veeg uit de pan gehad . :biggrin: |
Daar word je zeker niet vrolijk van... in USA had men de garage aangeklaagt voor poging tot doodslag ;)
|
ik zou niet weten waarom je dat hier niet zou kunnen doen :confused:
|
All times are GMT +1. The time now is 18:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.