![]() |
16V kop op G40 onderblok?
Hey luitjes,
Weet er iemand of er 16V cilinderkoppen probleemloos passen op een G40 onderblok en zo ja welke dat zijn? Groeten! |
1ste vraag die dan in me opkomt is..
waarom wil je een 16v kop erop monteren(wat wel kan ma veel werk met zich meebrengt) pk,s brengt het zowat niks omdat een g40 8klepper misschien nog wel meer pk,s brengt!! 16v kop heeft verbrandingsruimte in de kop en g40 in de zuigers... in duitsland praten ze over de 1.4i16v kop van afh. ma dan moeten de waterkanalen verandert worden en nog wat kleine dingen.. |
je zult dan hh zuigers moeten plaatsen ,tevens 1 waterkanaal in de kop dichtlassen aangezien deze overeen komt met olie retour kanaal in je onderblok .
krukas pouly van afh nemen . distributie riem zul je een ander voor moeten nemen aangezien het 1.3 onderblok van de g40 1,5 cm lager is |
indd hoop van gehoord,dat het wel een hoop aanpassingen met zich mee brengt!
|
gezien de afh kop betreft (deze neemt het minste werk in beslag ,maar is ook zeldzamer )passen de kopbouten van de afh zo in het py of welk ander oudere serie polo onderblok .neem je dus de rolsleeptuimelaar ipv de betere afh kop.zul je dus ook de kop bout gaten moeten opboren naar 12mm ivm de m11 kopbouten die in de 1.3 onderblok moeten ipv de m10 die origineel van de rolsleeptuimelaars .als je dus voor opboren kiest moet je dus kopbouten van m11x 1,5 nemen en 140mm lang
|
ok ik zie dat het dus teveel werk is en zo te merken te weinig extra vermogen met zich meebrengt. Dan maar gewoon 200 Pk uit een 1.3 G60 proberen te halen..
|
aangezien ze in de bergcup ongeblazen al 200pk uit een 1.3 halen
|
![]() 16v blok... |
200 PK uit een ongeblazen? Hmmm, hoeveel zou ik dan uit een 1.3 G60 kunnen halen??
|
200pk met 11duizend rpm he. dus dat heeft kwa g60 geen nut. dan zul je het helemaal anders op moete bouwen....
je kan het beste alles in 1 maal goed doen. dus 1w diesel krukas.. en ga zo ma door tot cilinderinhoud van 1,5 g60. 1.3g60 brengt 220pk(@1,3bar) ma leeft het motortje niet lang!! |
mwa dan hou ik het wel lekker op de 200 PK.
Ik rijd toch nauwelijks met die auto, alleen naar meetings en af en toe even "uitlaten" dus dan is het wel genoeg |
Een jongen bij mij uit ut dorp heeft een polo 1 of derby wat is ut? Met een 16v erin en nee het is geen kr of pl, maar een oud type motor en kop wat zeer zeldzaam is!! :woowoo:
ik stuur je wel ff foto's Gr. Fuzzy |
pl of kr in een 1 in het front .als het past is het net of je in een mini aan hesleutelen bent .en als je rijdt heb je zwenk wieltjes op je achteras
|
en wat wel kan is een afh1.4 16v
|
hoe zit het met de bakken van de "small"-blokjes, wat ik er over gehoord/gelezen heb is dat ze helemaal niet veel vermogen aan kunnen en/of dat ze zowiezo snel stuk gaan?
|
niet als je dus 175/50-13 rijdt
|
Nee is een heel apart blok, heb ik niet eerder gezien. Als ik foto's kon poste zette ik ze wel drop.
Ik zal eens kijke of ik ze tot in de gallery krijg Gr fuzzy |
indd want ik word ook wel benieuwd nou!!!
|
Oettinger...
|
nu nog de foto's
|
All times are GMT +1. The time now is 09:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.