![]() |
Andere steek gaten boren?
Hee mensen
Ik vroeg me af hoe ze in bv. een 5gats velg gaten boren met een steek 4x100. Ik zie bv wel eens een golfje2 met audi velgen er op die origineel 5 gats zijn. Zo heb ik dus ook ooit ergens gezien dat de gaten van 4x100 er gewoon langs zijn geboord. Ik snap al wel dat je dat met een Boor doet :D en het afmeten zou ook nog wel lukken maar hoe krijg je dat precies 100% gecentreerd zodat het wiel niet in onbalans raak? Zijn hier bedrijven voor of tips. Of weet iemand ongeveer wat zoiets kost als je het laat doen? Alvast bedankt! Gr Arno |
Naven van een 5-gaats monteren, of anders adapterplaten monteren... Gaten erbij boren lijkt me geen optie....
|
kan wel hoor, zijn wel bedrijven die dit kunnen. ik zou er zelf iig niet aan beginnen. volgens mij kan sixpack velgen omboren? en anders zijn hier vast wel mensen die meer adressen kunnen noemen.
edit: zo dus: ![]() |
Hey!
Dat waren mijn A3 velgen :) Deze zijn gepolijst en omgeboord door sixpack, Verder ken ik nog wel een adresje bij ons in de buurt, Arno http://www.wheelcare.nl Heb er geen ervaring mee verder, maar had ze gemaild laatst, en het omboren zat tussen de 50 en 75 euro, lag aan het type velg. Succes! |
Oke dan zou ik sixpak dus eens vor meer info moeten vragen. Volgens mij komt hij ook nog bij mij uit de buurt dus dat zou handig zijn.
Bedankt iniedergeval. Gr |
geen probleem ik het heb bij mij bbs rs ook dusss
|
wielen worden gecentreerd door je naafgat en de uitstulping op je wielnaaf.
Boutgaten zitten er alleen om het wiel ook echt vast te zetten. |
Quote:
Is dat wel veilig? er zit nog amper alu tussen de ouwe gaten en de nieuwe... |
Waarom hebben ze niet 1 gat gebruikt van de 5x100 en er 3 bij geboord? dan had het er een stuk veiliger uitgezien.
|
Dat is precies wat ze gedaan hebben toch? Ik tel 8 gaten.
Peter/Sixpack zit haast bij je om de hoek, Arno. |
Quote:
Dat klopt ja ik zal hem eens een keer mailen als ik de velgen heb. |
80% van het naafgat is omringt met "vlees" dus veilig genoeg :)
|
vosn vanop cleaned doet dat ook.
steekt er dan nog een alu tap in de gaten waar dicht is bij geboord. dichtlassen kan hij ook maar kost ook weer een pak meer denk ik. grtz |
Het is niet ideaal, maar echt wel sterk genoeg (zoals op de Audi velg). Ik zou zelf ook een alu prop plaatsen in het oude gat, dan sloop je je velg niet als je de bout heel hard aandraait.
Gewoon met een boor de extra gaten boren; NIET DOEN.. Laat dit door een kenner doen op een freesmachine. Om de velg goed te klemmen (tegen naaf) is het wel belangrijk dat de gaten op precies de juiste plaats komen en ook een verzinkrand van 60graden hebben. |
All times are GMT +1. The time now is 12:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.