![]() |
16V met carbs wel of geen vacuum vervr??
Nu m,n projectje bijna klaar is zit ik nog met een vraag :rolleyes:
Even voor een duidelijk beeld voor jullie kenners , ik heb in mn MKI een 2.0L 16V blok met 45ers webers liggen. Nu zat er een ontsteking met vacuum vervroeger op die toen ik het blok kocht er op zat maar sneuvelde tijdens het demonteren van het blok. Nu heb ik na vele bezoeken op meetings en in VW bladen gezien dat er ook veel zijn die met het zelfde blok gewoon een ontstekeing van een orginele 16V op hebben zitten. Ik heb deze er nu ook tijdelijk op zitten ,maar een kennis van me beweerd dat er toch echt eén op moet met vacuum :screwy: :screwy: . Ik wil hem strax goed af laten stellen op een rollerbank maar wil dan wel vooraf weten waar ik goed aan doe :confused: Heb een van jullie hier ervaring mee, en weet iemand een adres waar ze carbs goed kunnen afstellen op een rollerbank. Liefst een beetje in de buurt van zuidholland maar als iemand een heelgoed adres weet elders in het land is dat ook goed. Wie O wie kan me helpen :) :) Alvast bedankt |
hey nico,
is het eindelijk zo ver dat er afgesteld gaat worden ;) !! gr. Martijn |
Hey Tijn, ik zoek mensen die me kunnen helpen :D :D
Mare ja :rolleyes: hij is nu weg voor de vloer te laten bekleden en m,n dashbord ook gelijk maar met ancatara bekleden :D :D . Maar om even niet van het onderwerp af te dwalen , kan niemand me helpen :confused: :confused: |
Als hij zo goed loopt.. Waarom niet? Je ziet er idd zat die geen vervroeging hebben..
|
Gewoon handmatig wat vroeger zetten...
|
kan prima zonder, maar kan ook met.
Zonder vervroeging zal de motor stationair iets 'ruwer' draaien. Verder merk je niet veel tijdens rijden. De ontsteking moet je idd. handmatig op het tijdstip zetten die hij ook maximaal vervroegd. Racemotoren hebben vaak ook geen vervroeging, die lopen niet graag stationair. |
Okay , dus het kan dus !!
Bedankt voor de info :thumbup: :thumbup: |
Heb je wel nodig anders mis je onderin en in het middentoerengebeid behoorlijk wat trekkracht...
Als je de org. ontstekingscomputer met vacuumaansluiting laat zitten gaat het ook wel goed, maar zij zetten er altijd andere ontstekingen op met een vaccuumvervroeger. |
All times are GMT +1. The time now is 11:24. |