![]() |
wie heeft een foto van 1.9 td in golf 1 ?
wie heeft er een foto van een 1.9td in een golf1. Wil alvast een kijken wat ik moet bestellen om de intercooler aan te sluiten.
grts Ronald |
Geen TD, maar TDI;
![]() Ik denk dat je het beter ter plekke op maat kunt kopen/maken. :) |
mischien wel ja, dit is de golf uit de vw scene of niet?
grts |
Geen idee. Hij stond afgelopen jaar op RetroMania.
![]() |
TDI Omgebouwd naar een mechanisch systeem . |
Je moet het inderdaad bekijken naargelang de IC die je hebt. De aansluitingen op de motor zijn overigens hetzelfde geplaatst bij alle 1.6TD/1.9TD/1.9TDI motoren.
Quote:
Wat een verschrikkelijk ongunstige plek voor de luchtfilter. :screwy: |
past idd net wel lekker die warme lucht voor een tdi
|
ik moet inderdaad ook een beetje kijken waar ik met mijn luchtfilter heen ga. Maar volgens mij is het bochtje op de turbo ook te draaien of niet.
heeft het ook zin om het bochtje op de turbo te vervangen naar een die op de maat van de intercooler buizen is ? grts |
Ja inderdaad, nu dat je het zegt :)
|
Quote:
Maar erg netjes ingebouwd! :beer2: En dan zal die 5pk missen, denk je dat dit opvalt met een koppel van een moderne TDI? Denk dat deze rijder hele andere problemen kent ;) Is er meer over deze auto bekend? |
als je het doet, doe het dan goed..
Bij de rode zit het luchtfilter 'niet echt ideaal', bij de groene zit de accu gruwelijk in de weg... Wel leuk, een TDI in een golf 1.. Daar heeft menig GTI het moeilijk mee. |
Quote:
menig gti? van deze tijd of wat bedoel je?:D |
een beetje getunde tdi loopt 200pk+ op 3300 toeren en 430NM+ op 2300toeren.
in wat? 900kg nat gewogen? Daar kan menig golf gti van de laatste generatie, het wel moeilijk mee hebben ja. Maar dat koppel op 15 of 16" laagprofiel lijkt me zeker niet lekker rijden. veel vermogen vs laag gewicht is leuk. Maar veel vermogen op de weg krijgen/houden is een andere zaak. |
Hierbij foto van de motorruimte van m'n Golf 1.
![]() Met een Sprinter intercooler. Groet, Gerrit |
Is het eigenlijk ook mogelijk om zoiets te laten doen? Aan wat voor bedrag moet je dan denken? Er vanuit gaande dat je zelf de motor levert.
|
Quote:
He Gerrit, Ziet er netjes uit zeg!! Heb je toevallig nog meer foto's? Sta ook op het punt om een td in te bouwen met intercooler en ben wat aan het rondkijken hoe ik dat het beste kan doen:D Heb je jou accu ook naar achter verplaatst? |
Volgens mij zie ik de accu staan, een Varta :)
In mijn Caddy met TD had ik destijds de accu naar achter verplaatst, dat geeft meteen heel veel ruimte en gemak, een Sprinter-cooler is dan vrijwel plug&play, op wat buizen maken na natuurlijk. |
Ik zou idd ook de accu naar achter verplaatsen. Weinig extra werk op het geheel, en meer ruimte om netjes in te bouwen...
Als ik me golf 1 niet verkocht krijg gaat die de opslag in en komt er mettertijd ook een tdi blok in. Een arl zou mooi zijn, maar een agr opnieuw opgemaakt met sterker spul en grotere turbo en verstuivers en maat chip kan ook bijzonder leuk zijn... |
zo heb ik het gedaan gewoon zelf doen is hel makkelijk te doen!!
http://img38.imageshack.us/img38/8863/image010h.jpg http://img38.imageshack.us/img38/7981/image015l.jpg http://img38.imageshack.us/img38/3575/image019e.jpg http://img38.imageshack.us/img38/1275/image018lwe.jpg http://img38.imageshack.us/img38/2237/image022qhf.jpg |
Ok! bedoelde meer de accu in de motorruimte verder naar achteren verplaatsen zodat er meer ruimte komt voor de buizen:) heb een intercooler liggen maar die is eigenlijk te kort om het netjes te doen.. Ff op zoek naar een van een sprinter..
Bedankt voor de plaatjes:D zeggen meer dan woorden he;) |
All times are GMT +1. The time now is 16:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.