![]() |
Wat is goed: Golfbal pookknop met óf zonder schakelplaatje?!
Ik heb een Spucknapf stuur van Der Einzer gekocht :)
En wil nu graag ook een golfbal pookknop zoals vroeger in een MK1 GTI zat. Nu ben ik aan het zoeken geweest & kom ik erachter dat er twee types zijn: met óf zonder schakelplaatje bovenop. Nu vraag ik me af welke van de twee origineel op een Golf 1 GTI hoort; of zijn ze allebei geleverd? Alvast bedankt :thumbup: |
De Pirelli had iig met een plaatje.
Icm met het Spuckstuur werden ze volgens mij nog zonder plaatje gemonteerd. |
Quote:
Bedankt voor je reactie Mijn voorkeur gaat ook naar een pookknop met plaatje; vind het handig (als iemand anders in mijn auto rijdt) en wat minder simpel ogen. Maar vroeg het omdat ik hoorde dat die met plaatje in Golf 2 zaten... dus wou daarom even weten of het ook in Golf 1 GTI heeft gezeten :) |
Zonder plaatje waren volgens mij niet origineel maar aftermarket van kamei.
|
Ok, maar zo'n Golfbal pookknop van een Golf 2 past iig ook op een Golf 1?
|
Quote:
Ik denk niet dat het aftermarket is, dan zouden er nooit zoveel in omloop zijn. |
Quote:
Ik heb een leren aftermarket zonder plaatje, van Raid HP.... |
Ik heb nog een nieuwe Golfbal met 4- bak plaatje te koop.
Pm me maar voor meer info. |
De oude GTI's met een EG-motor en een 4-bak hadden origineel een knop zonder schakelpatroon. Dus geen "after market".
De latere EG en DX GTI's met een 4+E of 5-bak hadden er een met schakelpatroon erop. (In de verkoop-folder van jan. 1977 en jan. 1980 staat de GTI nog zonder de schakelpatroon. In de folder van jann. 1981 en aug. 1981 staat ie met schakelpatroon.) |
Ik heb vorig jaar bij de dealer nog een nieuwe gekocht.
5-bak met schakelpatroon voor golf 1 GTI. |
Bedankt voor jullie reacties!
Denk dat ik voor zo'n knop met schakelpatroon ga; heb immers een 1800 van '81. Quote:
Hoeveel heb je daarvoor betaald? |
€35,- euro
|
Bedankt voor jullie reacties :)
Quote:
Ik had er één nodig voor een 5-bak, heb er nu inmiddels één gekocht via eBay :thumbup: |
Quote:
Een 1800 van bj. 1981????? :confused: :confused: :confused: Volgens mij is de DX-motor pas vanaf augustus 1982 in een GTI verschenen. |
Quote:
Denk dat er een andere motor in is gezet |
All times are GMT +1. The time now is 18:33. |