Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   ABF tech. info gezocht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41326)

MK1-ABF 04-04-2008 23:47

ABF tech. info gezocht
 
Hoi ik ben op zoek naar technische specivicaties over het ABF blok.
(ik heb er een uit '94) en verder alles wat er over vrij gegeven wordt.
:thumbup: Bedankt alvast voor de moeite! :thumbup:

hightower 05-04-2008 10:49

Aantal cilinders: Type 4/DOHC
Inhoud cm³ 1985
Kompressie : 1 10,5
Loodvrije benzine Ja
Octaangehalte (minimum) RON 95
Ontstekingssysteem Type Digifant ML5.9
Ontstekingssysteem Beschrijving Map-h
Plaats v. trigger Stroomverdeler
Brandstofsysteem Merk Bosch
Brandstofsysteem Type Digifant ML5.9
Brandstofsysteem Beschrijving MFI-s
Luchtmeting Type MAP
Gecombineerde ontstekings- en brandstofregelmodule Ja
Diagnose-aansluiting Ja

MK1-ABF 05-04-2008 22:02

Tnx, weet je toevallig ook nog iets over de standaard pk waardes?
(die volkswagen vrijgeeft en de echte ;) )
En iets over het standaard koppel?

hightower 05-04-2008 22:11

volgens volkswagen heeft de motor als het goed is: 110 kw/150 PK bij 6000 toeren.

heb zelf nooit zo'n motor getest dus de echte waarden weet ik niet

Blom 06-04-2008 11:26

Over de pk-tjes.

De motor schijnt door VW iets teruggeschroefd te zijn ivm anders te kleine verschil ivm vr6.

Standaard opgegeven is 150pk en 180Nm . Daar zit je ws std. al iets overheen. Een paar pk. Als je de auto een chippie geeft en een spaggetie spruitstukje geeft, zou je wel in de buurt van de 170 moeten kunnen komen.

Dit heb ik van horen zeggen, ik heb er nog nooit mee geklooit. Dus ik kan je weinig vertellen. Het ontwerp van de kop schijnt veel voordelen te hebben, werden vroeger vollop in de cross gebruikt(de rede waarom ze moeilijk te krijgen waren). Tegenwoordig rijden die mensen veel met 2 liter 20 kleppers atmo.

Nog wat kleine technische info:

Boring: 82,5mm
Slag: 92,8mm
Drijfstanglengte: 159mm
Pistonpendiameter: 21mm
Compressie: 10,4:1
Diameter inlaatkleppen: 32mm
Diameter uitlaatkleppen: 27mm (goedkoop/makkelijk te vervangen voor 28mm)
Map sensor capaciteit: 120 kPa (1,2 Bar) dus voor turboombouw kan je std. computer aan de wilgen hangen (of om laten bouwen).

Als je nog iets specifieks wil weten, ik heb er 1 uit elkaar getrokken/liggen. Of voor onderdelen. Moet je maar laten weten.

MK1-ABF 07-04-2008 17:44

JA!!! Iemand met verstand! Welke turbo's passen er op en hoe en wat en waar en waarmee enz.....
En nog een volgend vraagje wat moetten deze blokkenaan rpm makkelijk aan kunnen (als ze warm zijn)???
BEDANKT VOOR DE INFO TOT DUSVER!!!!

MipMip 15-04-2008 21:07

Klopt het dat de uitkleppen van een ABF natriumgekoeld zijn? Iemand die dat weet?


Mvg,

Pim

RubenD 15-04-2008 22:33

Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen ;)

Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis.

Pewi Vwteam 16-04-2008 16:11

kep nog een abf motor in de aanbieding met 45er webers der op. uitdraai aan wezig 175pks ps hij staat op marktplaats tekoop

MipMip 16-04-2008 18:20

Quote:
Originally Posted by RubenD
Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen ;)

Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis.


Je hebt helemaal gelijk. Dom. :cow:

MauSeR35 17-04-2008 12:19

Interessant topicje, heb zelf ook een abf in mijn mk3 gti liggen en die mag wel wat meer GTI karakter krijgen...

golfmk1abf 08-04-2012 15:00

Zo... Even geleden...

Mijn bevinding, turbo is niks!
Dubbele Webers toch de betere optie (met nieuw KMS systeem?)

vwfre 02-06-2012 22:42

en waarom niet als ik vragen mag?


All times are GMT +1. The time now is 11:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.