Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1,6 TD start lastig/loopt niet lekker (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41741)

ratrod 18-04-2008 20:42

1,6 TD start lastig/loopt niet lekker
 
Ik heb sinds kort een diesel (mijn eerste) en heb wat probleempjes.

hij kan beter/sneller lopen dan ie nu doet, wie wil mij helpen met afstellen/tunen of kent iemand die dat voor mij kan doen.
heb de diverse topics doorgelezen en ben tot de ontdekking gekomen dat dieseltuning nog niet weggelegd is voor mij, is voor gevorderden :D .

en zou een dealer nog de "choke"kabel van een gtd hebben liggen, is toch een motor van tegen de 20 jaar oud gok ik.....of wordt t gewoon de sloop afgaan.

wat is verder voor een gtd een goede accu, hoeveel Ah minimaal om lekker te kunnen starten.

als dit allemaal lukt, kan ik strax heerlijk cruizen, want daar is ie voor gemaakt.

niels_g60-power 18-04-2008 20:45

Die kabel is denk ik nog wel te krijgen bij de dealer hoor! Gewoon ff langs gaan ;)

Dexter 19-04-2008 08:37

Dealerbezoekje kan inderdaad nooit kwaad, het zal je verbazen wat ze nog allemaal hebben.

Goede accu: als je geen zware ice in je auto heb [of gaat hebben] dan is een accu van 60+ Ah dik voldoende.

Ik heb zelf volgens mij een 45 Ah accu in de diesel zitten dat gaat overgens ook prima [alleen weet ik dus niet zeker of het een 45 Ah is].

ratrod 19-04-2008 10:15

gister ff de plaatselijke accuboer opgezocht op internet.
maar ben echt uit de prijzen, 100€ voor een 70Ah accu, klopt dat een beetje

ratrod 02-05-2008 12:59

het is dus niet de kabel "maar een veertje in de pomp" kosten zijn eigenlijk absurd hoog vind ik (ongeveer 400 euries)

is er dus iemand die een tubodieselpomp heeft liggen voor een TD (werkend)
of die wat adressen in gelderland kent waar ik mijn diesel kan laten checken/grote beurt/klepspeling checken enzo.

ratrod 20-05-2008 10:31

kick, zoek nog steeds een goede garage waar ze raad weten met diesels

René 20-05-2008 11:51

ik heb nog wel een td pomp liggen van een ecodiesel...

groeten rene

DÁ-BRT 20-05-2008 11:57

Ik wil de huidige pomp wel voor je controleren / reparen. De kosten zullen ongeveer 1/8 van de 400 euro zijn....

Eco pomp moet je niet hebben (op een normale TD). Er zit geen LDA eenheid op (meer brandstof door turbodruk) en het grootste probleem is dat er een kleinere plunjer in zit waardoor hij per slag minder brandstof naar de verstuivers duwt. (79% van een 9mm plunjer)

ratrod 20-05-2008 12:32

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik wil de huidige pomp wel voor je controleren / reparen. De kosten zullen ongeveer 1/8 van de 400 euro zijn....

Eco pomp moet je niet hebben (op een normale TD). Er zit geen LDA eenheid op (meer brandstof door turbodruk) en het grootste probleem is dat er een kleinere plunjer in zit waardoor hij per slag minder brandstof naar de verstuivers duwt. (79% van een 9mm plunjer)


ok das cool, wanneer zou je dat willen doen en hoeveel tijd gaat erin zitten?

dan kan ik langzaamaan beginnen met het motorisch bijwerken van de auto
alle kleine mankementjes zijn nu wel bekend. van naar mijn mening erg tikkende kleppen tot een lekke ontluchting/retour voor de diesel, enz.

DÁ-BRT 21-05-2008 06:58

Tikkende kleppen is een veel voorkomend euvel. Bij de hydraulische koppen is het een kwestie van de hydraulische klepstoters vervangen en bij de oude koppen de klepspeling laten stellen.

Ik denk ongeveer 2 uur nodig te hebben voor het demonteren,repareren, monteren en afstellen van de pomp. Kan natuurlijk geen garantie geven dat de pomp nog te redden is, maar de kans is groot dat het geen probleem is. PB of email me maar als je iets af wilt spreken.


All times are GMT +1. The time now is 12:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.