![]() |
MK3 (vr6) met een MK5 R32 blok
Hallo,
IK heb een motorswap gedaan, ik heb nu een MK5 R32 blok laten plaatsen. Zie foto's dat zegt meer dan woorden: http://www.mijnalbum.nl/Album=VYZFMIJH filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=cm0aDXcgTXc Groeten, Bernardo |
Iets meer details, want het klinkt erg ruig een R32 motor in een mk3 :)
|
Zal vast wel lekker rijden! Door Michel Zeypveld gedaan?
|
Klinkt leuk iig, zal thuis het filmpje nog eens bekijken. meer ingo natuurlijk altijd gewenst :D
|
Quote:
Is oorspronkelijk een golf 3 vr6 van bouwjaar 92, met een blok van 94. Ik moest een kettingrevisie doen, is gebeurd na ongeveer 100 km begon hij te tikken, onderblok was niet meer ok, ik wou eerst een turbo plaatsen. Ik heb met Michel Zeypveld (autosport) bekeken wat verstandiger was, vooral met de plannen die ik had hebben we besloten om de vr6 te vervangen voor een R32. Michel is er nu nog mee bezig als hij klaar is gaat hij naar JD om een chip op maat te maken. In de toekomst wil ik er graag een biturbo op gooien, maar dan moet ik nog wel even goed sparen of een lotto winnen ;). Ik ga niet veel veranderen aan de body wel wil ik de zijschermen glad maken dus zonder knipper lichten. Voor de rest wil ik in de toekomst nog andere vering eronder heb nu een schroefset van koni, maar denk er over na om luchtvering eronder te gooien van BSS. Ik hoop zo wat meer info te hebben verstrekt. Groeten, Bernardo |
Met zon vermogen zou ik niet gaan voor luchtvering, ik zou gewoon voor een dikke schroefset gaan heb je veel meer aan.
dat ding moet een goede wegligging hebben, en niet als een dweil over de weg gaan.. |
schroefpoten zijn zooooo 1978.......
kijk bv maar eens waar Rob van BSS meer rijdt ... juist mk4 r32 met luchtvering en ....hij rijdt niet bepaald zuinig zeg maar .. trouwens ik durf met mijn bora gerust naast een bora op schroefpoten het circuit op te gaan hoor :rolleyes: |
Daarom wordt er in de autosport (nascar,WRC,DTM en F1) zeker ook met luchtvering gereden?
|
idd. apart dat de mensen een schroefset kopen van 3500 euro van bv intrax of reiger
als je een airride setje kan nemen van 2000 euro voor op het circuit ;) |
alles is aan te passen natuurlijk :)
lijkt me ook sterk dat dit een auto wordt voor alleen het circuit ? tussen race puur sang of meestal op de weg en 1 x per jaar op het circuit zit nogal wat verschil (nascar,WRC,DTM en F1) :rolleyes: |
Quote:
Tja misschien dat ik er een keer mee de circuit op ga, maar daar ga ik hem ook niet voor gebruiken. Ik wil iets aparts ervan maken. Ik kijk het wel aan het heeft geen haast ik ga een keer naar Roosendaal om een keer te testen hoe de BSS airride aanvoelt. |
hubba hubba hubba!!! lekker hoor :thumbup:
|
Alhoewel ik nooit voor luchtvering zou kiezen, moet ik Sixpack toch gelijk geven, voor dagelijks sportief gebruik is dat voldoende, er is indd een groot verschil tussen raceautó's en hobby auto's...
|
goh...
|
Quote:
En die R32 rijd verdomd lekker! Weet ik sinds vorige week zaterdag, gaat echt wel strak de bocht om hoor. Hji zegt dat er zelfs iemand met 450 pk op het circuit rijd met een aangepaste (dat wel) set van bss. |
er rijdt een lancia integrale met bss op het circuit. doet het wel aardig, maar kan niet in de top meekomen
|
Oja dat was het, maar toch de mogelijkheid is er. En zeker niet alleen geschikt voor showuse only zeg maar :)
|
Welke bak gebruik je??
De originele vr6 bak gaat niet lang mee met een R32. Ik snap alleen niet dat je nog aan chippen zit te denken of turbo's. Met deze motor is een golf 3 al niet meer te houden. Of je moet hem ombouwen naar syncro,dan wordt het een ander verhaal.Ik heb de originele 6 bak en daar kan je tot zijn 3 wielspin mee hebben. |
Quote:
Euhm...de vraag is niet waarom wel...maar de vraag zou zijn waarom niet? Niet alles word gedaan omdat het nuttig is. :thumbup: |
Quote:
Ik gebruik de originele vr6 bak, 6 bak maakt de auto weer zwaarder. Ik laat dit wel aan Michel over, de corrado die hij ook heeft voorzien van een r32 rijdt nog steeds met de vr6 bak. Ombouwen naar syncro kan maar dan moet ik best wel veel gaan aanpassen misschien in de toekomst. |
All times are GMT +1. The time now is 13:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.