Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Remverlichting werkt niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43065)

kawouter 04-06-2008 14:29

Remverlichting werkt niet
 
Hallo,

ik ben mijn remverlichting aan het maken maar ik krijg het niet voor elkaar.
het gaat om een Polo coupe uit 1994.

De lampjes zijn niet kapot en ik het het 'sensortje' bij het pedaal ook al vervangen (2 van de sloop gehaald en werken bijde niet).

Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn. De rest van de verlichting werkt wel gewoon.

Gr. Kawouter

PvdP 04-06-2008 14:32

Ben geen ster in elektra , maar heb je de zekeringen al nagekeken...?
Kan zo zijn dat 1 daarvan kapot is...

kawouter 04-06-2008 14:38

Zekeringen zijn allemaal nog heel. Ik neem aan dat de zekeringen onder de motorkap de enige zijn?

Ferry24 04-06-2008 15:15

zit er links onder je dash geen zekeringenkast?

kawouter 04-06-2008 15:25

Nou ik kan niks vinden onder het dash.

VwPolo89 04-06-2008 16:33

dan moet er toch iets zitten in de bekabeling tussen de rempedaalsensor en de remlichten. proberen om deze uit te meten.

ook even de massa aan de achterlichten zelf controleren.

bij mij weten zitten er ook enkel zekeringen onder de motorkap!!

Sjon 04-06-2008 21:13

.

kawouter 04-06-2008 21:20

Jah de alarm verlichting werkt wel gewoon.
Ik snap er echt niks van.
Kan de bekabeling zomaar kapot gaan dan?

Sjon 04-06-2008 21:30

.

kawouter 04-06-2008 21:43

Ik heb de lampjes inderdaad al gechekt. Zijn nog in orde.

Audio zit al een tijdje (lees een half jaar) niet meer in de auto. Dus het lijkt me ook erg sterk dat dat het probleem zou zijn.

Waar loopt de kabel naar achter toe? Dan kan ik eventueel even chekken of ik een breuk kan vinden.

VwPolo89 05-06-2008 07:37

kabelboom loopt links in de auto naar achter, maar die kan je niet zomaar even controleren op draadbreuk.

kawouter 05-06-2008 09:00

Hmmm dan word het een lastig klusje ben ik bang. Nou ik ga wel weer even aan de slag.

(op topic: is een lambda sonde voor 25 euro en een felxibel uitlaat deel voor 50 euro duur van de sloop? Is even voor de rest van de apk punten van de auto)

VwPolo89 05-06-2008 09:02

wat je wel kan doen is de kabel doormeten met een multimeter. alleen heb je daar dan lange snoeren voor nodig en 2 paar armen :) dan kan je de bekabeling doormeten van aan de rempedaalsensor naar de achterlichten

Dennis@polo86c.nl 05-06-2008 09:04

Tja, als het nog prima bruikbaar is dan valt het wel mee.
Nieuw is het vele malen duurder.

Wat betreft de remlichten: zou de stekkers in de lampenhouders ook nakijken op corrosie.

kawouter 05-06-2008 17:18

Zo ik heb even een multi meter gekocht maar ik weet niet wat ik nu moet meten en op welke stand ie moet staan.

Weten jullie op welke stand de draaiknop moet staan en welke waarder er in het schermpje moet verschijnen?

G-eert-40 05-06-2008 17:27

om spanning te meten moet je de draaiknop op DC zetten. dit is de afkorting van gelijkspanning. om de kabels ohms door te meten zet je hem op dat hoedje (kan symbool hier niet toevoegen). dit is de afkorting van weerstand. of je gebruikt de piepstand, kun je snel horen of een draad onderbroken is of niet.

Tip: had laatst hetzelfde probleem dat 2 lampjes het niet deden, omdat er vocht in mijn units was gekomen. die hadden die metalen stripjes geoxideerd, hierdoor deden ze het niet meer. ze leken wel contact te maken.

grtz.

kawouter 05-06-2008 18:10

Ik heb even wat geprobeert. Ik heb nu de draaiknop op de V met een streepje mer puntjes er onder en dan op 20 gezet. Als ik dan direct op de accu meet dan geeft ie 12,34 volt (neem aan dat dat volt is) en als ik inder bij de pedalen bij de sensor meet dan geeft ie maar 0,03 volt aan. Lijkt me een beetje weinig

VwPolo89 05-06-2008 18:32

hangt ervan af of je de schakelaar bedient, hoeveel geeft je meter wanneer je het rempedaal indrukt?

even de bekabeling doormeten op de piepstand tussen de schakelaar en de remlichten.
even zoeken welke stand dit is op de multimeter (meetpennen tegen elkaar en je hoort een piepje)

of zoals hier al gezegd is, kijken naar de aansluitingen of er geen corrosie is...

kawouter 05-06-2008 18:58

Als ik de schakerlaar er aan hang geeft ie evenveel of nog minder volt door.

En nergens ook maar een spoor van corrosie te vinden bij de aansluitingen.

PS mijn multimeter heeft geen piepje

PSS de kabels van mijn multimeter zijn niet lang genoeg om van achter naar voor te gaan. Kan ik die op een of andere manier verlengen?

G-eert-40 05-06-2008 19:25

in principe zijn je snoeren van je multi-meter gewoon draadjes. als je deze verlengd dmv draadjes moet het ook gewoon lukken om nog te meten.

om spanning te meten moet je de pennen zo houden dat je een potentiaal verschil meet. dus de zwarte snoer op de min en de rode op de plus. doe je dit niet dan zal je meter 0 volt aangeven.

als je nou het lampje eruit haalt en iemand op het rempedaal laat drukken. vervolgens even met de multimeter de contacen meet die anders het lampje zouden maken, moet je 12 volt meten.

met de stand om de weerstand te meten ook je ook gelijk je lampjes doormeten. weet je het zeker. deze waarde moet ongeveer tussen de 0,2 en 0,4 ohm zijn.

grtz.


All times are GMT +1. The time now is 00:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.