Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Stationair regeling EV motor... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4395)

Jeroentjuh 17-08-2004 15:00

Stationair regeling EV motor...
 
FF een vraag namens J.L.Tuning...

Hoe werkt de stationair regeling van een EV motor precies?
Want als deze koud is schommelt hij nogal in toeren, warm niet meer maar bij gas loslaten valt toerental soms ff ver trug en dan weer gewoon naar stationair....

Verder nog een vraag. Op deze EV ('86) zitten meer vaccuum slangen bij luchtfilterhuis en stekker boven inlaatspruitstuk, deze zaten allemaal niet op zijn oude EV ('84). Waar dient dit allemaal voor? Kan ut eraf? .....

MvG J.L. Tuning

Johan-dtc 17-08-2004 23:32

Quote:
Originally Posted by Jeroentjuh
FF een vraag namens J.L.Tuning...

Hoe werkt de stationair regeling van een EV motor precies?
Want als deze koud is schommelt hij nogal in toeren, warm niet meer maar bij gas loslaten valt toerental soms ff ver trug en dan weer gewoon naar stationair....

Verder nog een vraag. Op deze EV ('86) zitten meer vaccuum slangen bij luchtfilterhuis en stekker boven inlaatspruitstuk, deze zaten allemaal niet op zijn oude EV ('84). Waar dient dit allemaal voor? Kan ut eraf? .....

MvG J.L. Tuning



niemand een idee..............?????????????

ik wil zo graag weten wat t is, want ik wordt gek van dat bijna afslaan van de motor

Johan-dtc 17-08-2004 23:40

Verder nog een vraag. Op deze EV ('86) zitten meer vaccuum slangen bij luchtfilterhuis en stekker boven inlaatspruitstuk, deze zaten allemaal niet op zijn oude EV ('84). Waar dient dit allemaal voor? Kan ut eraf? .....

MvG J.L. Tuning[/QUOTE]




om de slangetjes en stekkers gaat het

Pedaalemmer 18-08-2004 07:38

moet je fred ff pm die weet alles :D

Fred 18-08-2004 08:51

Nou ik weet niet alles :biggrin:

Maar weghalen zou ik niet doen, simpelweg omdat het allemaal nodig is :biggrin:

Zo is bijvoorbeeld de vacuumbediende schakelaar nodig voor de acceleratie verrijkking. De klep rechtsboven is bedoeld om te voor komen dat het stationair toerental te ver zakt bij stationair draaien als je bijv véél electrische zooi aanhebt

Tja afstellen van de EV.....dat is nogal lastig omdat zo even neer te zetten want je moet óók de rest controleren voordat je het stationair zelf goed kan zetten........Zo kan bijvoorbeeld de luchtschuif zwaar gaan

Hoeveel toeren maakt dat blok áls ie stationair draait?? dat moet namelijk al bijna 1000 rpm zijn....lager is een garantie voor problemen

Het leuke van deze injectie (de K jetronic) is dat er gewoon een stationair regelschroef opzit ....


Maar......als het alleen koud rot draait denk ik eerder dat de warmdraairegelaar niet helemaal lekker is, die verrijkt het mengsel bij koude motor wat nodig is om de zaak lekker te laten draaien

Pedaalemmer 18-08-2004 09:11

waar zit de warmtedraairegelaar? en is zoiets makkelijk te vervangen?

ik heb zelf deze problemen ook gehad bij koud weer en hoe kun je testen of dit het is?

Fred 18-08-2004 09:33

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
waar zit de warmtedraairegelaar? en is zoiets makkelijk te vervangen?

ik heb zelf deze problemen ook gehad bij koud weer en hoe kun je testen of dit het is?


De warmdraairegelaar zit op het blok, net onder de koelwater pijp, waar je temperatuur meter zender en thermotijdschakelaar zit. Er zitten 2 slangen op aan de bovenzijde die naar de brandstofverdeler lopen....

johangolf1 18-08-2004 09:45

ik heb dit ook gehad bij mijn golf 2 met EV motor...
dat kleine kastje op je veerpoot met die stekker heb ik toen de stekker afgehaald en opnieuw afgesteld op ongeveer 1000 toeren en toen deed ie het best...
niet de ideale oplossing maar hij deed het wel hahaha

Fred 18-08-2004 10:17

Quote:
Originally Posted by johangolf1
ik heb dit ook gehad bij mijn golf 2 met EV motor...
dat kleine kastje op je veerpoot met die stekker heb ik toen de stekker afgehaald en opnieuw afgesteld op ongeveer 1000 toeren en toen deed ie het best...
niet de ideale oplossing maar hij deed het wel hahaha




Nou, dat is wel bijna de juiste methode. Nrmaal moet je de slang die er op zit dichtknijpen en dan afstellen ....

Die zelfde slang is overigens wel vaak één van de bronnen van ellende, hij scheurt namelijk nog wel eens, en dan zuigt de zooi valse lucht aan .....

johangolf1 18-08-2004 10:32

ok dan stiekem toch nog bijna goed gedaan dan hahaha...

Pedaalemmer 18-08-2004 11:23

Kzal eens kijken of dat bij mij ook is..kheb een ev uit 85..



Fred 18-08-2004 11:51

EV uit 84 was anders dan die uit 85 en 86....alleen heeft een 86'er een extra zender voor de radiatorfan. Die zit aan de kant van het inlaatspruitstuk, globaal tussen cylinder 2 en 3....zorgt voor extra naloop van de fan

Het enige wat ik niet zo 1,2,3 kan plaatsen op de foto van de vraagsteller is het leidinkje wat ongeveer in het midden van het plaatje van onder naar boven loopt.

DE reden dat de EV van 84 anders was heeft o.a te maken met aangepaste emissie eisen. DE wijzigingen vanaf 85 zijn gelijk uigevoerd met het toepassen van hydraulische stoters en wat andere wijzigingen aan de kop

Jeroentjuh 18-08-2004 11:58

Quote:
Originally Posted by Fred
Het enige wat ik niet zo 1,2,3 kan plaatsen op de foto van de vraagsteller is het leidinkje wat ongeveer in het midden van het plaatje van onder naar boven loopt.


Das een vaccuumslang, gister ff alle vaccuum slangetjes vervangen + slang van carter ventilatie, loopt al een stuk beter. Alleen 2 van die voorgevormde slangen zijn ook wa slecht, duz daar moeten ook ff nieuwe op...

Fred 18-08-2004 12:58

Hmmm, vaag. Ik moet zeggen dat ik dát slangetje nog nooit heb gezien. Toevallig airco in die kar??

Pedaalemmer 18-08-2004 13:00

en die heb je bij de dealer gehaald?

Jeroentjuh 18-08-2004 13:15

Quote:
Originally Posted by Fred
Hmmm, vaag. Ik moet zeggen dat ik dát slangetje nog nooit heb gezien. Toevallig airco in die kar??


Geen airco. Zit bij de onderste rode pijl met een t-stukje op die andere vaccuumslang, boven zit die op da vaccuum potje (of wa da ook is :biggrin: )

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
en die heb je bij de dealer gehaald?

Wat bij de dealer gehaald?

Pedaalemmer 18-08-2004 13:38

die slangetjes....

Jeroentjuh 18-08-2004 15:18

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
die slangetjes....


Ja ooit ;) had ik nog thuis liggen....

Johan-dtc 18-08-2004 17:08

Die zelfde slang is overigens wel vaak één van de bronnen van ellende, hij scheurt namelijk nog wel eens, en dan zuigt de zooi valse lucht aan .....

[/QUOTE]


ik ga vanavond ff proberen af te stellen, ik laat wel weten of het iets geholpen heeft

alvast bedankt

Allart-Ghetta 18-08-2004 18:37

Mijn EV uit 84 pingelt bij snel gasgeven en overschakelen, ontsteking op minder dan 6 graden voorontsteking bij stationair toerental en goed rijk mengsel. Ik zou de druksprongschakelaar voor acceleratieverrijkking er dus zeker niet af slopen!


All times are GMT +1. The time now is 12:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.