Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   tikkende motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44429)

scarface 18-07-2008 20:05

tikkende motor

hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal?
Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor

alvast bedankt

J_Fix 18-07-2008 23:03

Quote:
Originally Posted by scarface
hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal?
Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor

alvast bedankt

Hoi en welkom op 't forum.

Een diesel tikt altijd wel wat meer als benzine maar als het echt hard klinkt kan het ook zijn dat je kleppen gesteld moeten worden.

Ik weet niet in hoeverre je er zelf in thuis bent? Als ik me goed herinner dan gaat dat bij Golf 2 diesel d.m.v. vulplaatjes onder de nokken aanpassen naar plaatjes met een andere dikte maar er zijn wel VW diesel experts op het forum die je daar preciezer in kunnen antwoorden.

Succes,
Joop.

scarface 19-07-2008 10:53

Hij tikt niet enorm hard,maar hoor hem wel nog tikken tijdens rijden.

Dexter 19-07-2008 11:10

Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.

Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken.

Soms wil verse olie nog wel helpen. Maar als ze echt versleten zijn dan helpt dat ook niet meer en moet er een setje nieuwe stoters in.

scarface 19-07-2008 11:55

Maar kan er nog wel mee doorrijden?
hij rijd zonder problemen, ook op snelheid(+-170kmh)

maar hoor niet echt een duidelijke fluit

scarface 19-07-2008 16:45

weet iemand dit??

J_Fix 19-07-2008 16:55

Quote:
Originally Posted by Dexter
Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.

Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken.

Ah kijk aan, wist niet dat daar hydraulische in zaten. Nee die zijn niet te stellen en yep dat kan stevig tikken (ben ze net aan het vervangen bij m'n GTI 16V, staat in deze thread ).

tsja.. je kunt er wel een tijdje mee door blijven rijden maar echt goed is het niet natuurlijk vandaar dat ik ze vervang. Ligt er uiteraard ook aan hoe hard ze tikken dus of ze echt op zijn anders zou ik zeggen, vervang ze to be safe. Better safe then sorry.

VWJYI 20-07-2008 08:12

Ik zou eerst een nieuwe olie en een toevoeging aan de olie proberen. Dat heeft bij mijn gti toen wel geholpen. Klepstoters zijn niet echt goedkoop

ArjenE 20-07-2008 08:37

inderdaad, eerst ff versie diesel-olie erin.

scarface 20-07-2008 11:33

bedankt allemaal,
volgens mijn vader(diesel rijder bij uitstek) is het normaal.
dus wacht even af

scarface 21-07-2008 17:38

weet iemand misschien of je de auto ook moet ontluchten als je zonder diesel komt te staan??
ga er mee op vakantie naar zuid frankrijk dus moet het even weten

martiepartie 21-07-2008 17:58

Je verwacht zonder brandstof te komen te staan?? :confused: Gewoon op tijd tanken lijkt mij een erg simpele preventie om ontluchten te voorkomen! :thumbup:

scarface 21-07-2008 18:39

haha nee dat niet
maar als het perongeluk zonder komt te staan moet ik dus wel ontluchten

martiepartie 21-07-2008 20:30

ja, dan moet je ontluchten :tongue:

Maar;

tip2; er zit een niveaumetertje in je dash, die prima aangeeft hoeveel brandstof er nog in zit. :D

All times are GMT +1. The time now is 19:35.