Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   20 inch op golf 4 kan dat (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44478)

tonymk1 20-07-2008 08:06

20 inch op golf 4 kan dat
 
hallo heb een vraag ik wil 20 inch rs4 op me golf4 zetten kan dat als ik er een adapter er op zet vanwege de steek van 5x100 naar 5x112 of steekt hij dan buiten me wiel kasten

chris 20-07-2008 08:26

Ligt eraan wat de ET waarde is.

tonymk1 20-07-2008 09:22

is die met een org rs4 wiel van audi niet allemaal het zelfde

Martyn 20-07-2008 23:45

van zo'n uitleg word niemand wijzer.
maar als het org. audi velgen zijn is de et redelijk hoog, en zou het moeten kunnen.
maar persoonlijk, 20 inch beetje te groot voor golf4

Gr.

golf3freak 21-07-2008 10:18

18inc iets verlagen dat staat het mooist,20inc is net wat te lomp en overdreven.

Jaapski 22-07-2008 17:21

hoe groter de velg hoe langzamer bij optrekken he.
ik heb 19inch onder mijn wage en merkte het meteen.

Black Devil 22-07-2008 18:10

Quote:
Originally Posted by Jaapski
hoe groter de velg hoe langzamer bij optrekken he.
ik heb 19inch onder mijn wage en merkte het meteen.


Je band wordt toch ook dunner/platter dus de omtrek blijft/moet nagenoeg gelijk blijven. Als je van heel smal naar een brede band gaat is dat uiteraard een ander verhaal.

humaxima 13-08-2008 10:48

Over het algemeen wordt de diameter van de wiel toch groter ondanks aangepaste banden. Raakvlak met de weg wordt groter en dus meer wrijving.
Door de grotere diameter en raakvlak (rolweerstand) wordt de auto trager en het verbruik stijgt !, meer kabaal, kans op aquaplanning enz. Dit getuige de meeste ervaringen van mensen die dit ondervonden hebben.
M.a.w. het levert alleen optisch iets op en voor derest alleen maar nadelen.

Pedaalemmer 13-08-2008 10:56

Quote:
Originally Posted by humaxima
Over het algemeen wordt de diameter van de wiel toch groter ondanks aangepaste banden. Raakvlak met de weg wordt groter en dus meer wrijving.
Door de grotere diameter en raakvlak (rolweerstand) wordt de auto trager en het verbruik stijgt !, meer kabaal, kans op aquaplanning enz. Dit getuige de meeste ervaringen van mensen die dit ondervonden hebben.
M.a.w. het levert alleen optisch iets op en voor derest alleen maar nadelen.


Die laatst regel is natuurlijk onzin, er zijn meer voordelen voor grotere velgen.
Er zijn ook mensen die met een kleinere maat velg + band rijden wat zorg voor meer toeren en dus een hoger verbruik.
Je generaliseert gelijk even alles tot nadeel wat dus niet echt handig is.

Voor een golf 4 zou ik niet groter dan 18"gaan, ik heb met een golf 4 met 19"gereden met orginele vering en ik werd gek van het gebonk van de velgen op de weg. een week later reed ik met een golf 4 met 18"(wat er beduidend minder massaal uitzag) en dit reed ook een stuk soepeler.

Maargoed het is dus behoorlijk wat je persoonlijk mooi vind.

onemirrorman 13-08-2008 12:17

Zie vw scene van vorige maand. Golf 4 met 20inch en airride.
Persoonlijk zou ik niet groter gaan dat 18inch in combinatie met een fikse verlaging.

humaxima 13-08-2008 12:21

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Die laatst regel is natuurlijk onzin, er zijn meer voordelen voor grotere velgen.
Er zijn ook mensen die met een kleinere maat velg + band rijden wat zorg voor meer toeren en dus een hoger verbruik.
Je generaliseert gelijk even alles tot nadeel wat dus niet echt handig is.

Voor een golf 4 zou ik niet groter dan 18"gaan, ik heb met een golf 4 met 19"gereden met orginele vering en ik werd gek van het gebonk van de velgen op de weg. een week later reed ik met een golf 4 met 18"(wat er beduidend minder massaal uitzag) en dit reed ook een stuk soepeler.

Maargoed het is dus behoorlijk wat je persoonlijk mooi vind.


Je kunt die regel wel onzin vinden maar ik hoor van jou geen voordelen en je komt wel met nog een nadeel qua gebonk. O ja, je km teller gaat ook afwijken bij een grotere diameter.
We hebben het hier over een grotere velg (diameter) t.o.v. de standaard maat en dus niet t.o.v. een 12" of zoiets, want dan blijven we aan de gang.
Ietjes meer toeren maken met een kleine velg weegt niet op tegen het verlies bij een grotere velg waarbij je moeilijker op gang komt dus meer gas moet geven om op snelheid te komen (en te blijven!) en de hogere rolweerstand!!
Dat is niet generaliseren maar op feiten en ervaringen gebasseerde uitspraak.

Pedaalemmer 13-08-2008 12:36

Quote:
Originally Posted by humaxima
Je kunt die regel wel onzin vinden maar ik hoor van jou geen voordelen en je komt wel met nog een nadeel qua gebonk. O ja, je km teller gaat ook afwijken bij een grotere diameter.
We hebben het hier over een grotere velg (diameter) t.o.v. de standaard maat en dus niet t.o.v. een 12" of zoiets, want dan blijven we aan de gang.
Ietjes meer toeren maken met een kleine velg weegt niet op tegen het verlies bij een grotere velg waarbij je moeilijker op gang komt dus meer gas moet geven om op snelheid te komen (en te blijven!) en de hogere rolweerstand!!
Dat is niet generaliseren maar op feiten en ervaringen gebasseerde uitspraak.


Nu generaliseer je niet , in je vorige post wel en daar basserde ik dat dan ook mijn reactie op.

maargoed jij wilt dat ik voordelen op noem:

- meer grip
- door plattere band meer feeling met de weg
- hoe meer velg je hebt hoe minder rubber
- plezieriger bij snelweg gebruik
- auto ligt hoger op de weg
- lichtmetaal verkleint het onafgeveerde gewicht
- minder kans op spinnen van de aangedreven wielen

Daarbij betekent een grotere maat velg niet gelijk dat je auto langzamer optrekt, sterker nog met de juiste banden keuze kun je dit zelfs maximaliseren in performance verbetering.

Maar ik denk dat we er wel over uit zijn is dat helemaal van je auto en velg grootte afhangt en in dit geval meer finaciele/performance nadelen oplevert ten opzichte van een kleinere set.

humaxima 13-08-2008 13:26

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Nu generaliseer je niet , in je vorige post wel en daar basserde ik dat dan ook mijn reactie op.

maargoed jij wilt dat ik voordelen op noem:

- meer grip
- door plattere band meer feeling met de weg
- hoe meer velg je hebt hoe minder rubber
- plezieriger bij snelweg gebruik
- auto ligt hoger op de weg
- lichtmetaal verkleint het onafgeveerde gewicht
- minder kans op spinnen van de aangedreven wielen

Daarbij betekent een grotere maat velg niet gelijk dat je auto langzamer optrekt, sterker nog met de juiste banden keuze kun je dit zelfs maximaliseren in performance verbetering.

Maar ik denk dat we er wel over uit zijn is dat helemaal van je auto en velg grootte afhangt en in dit geval meer finaciele/performance nadelen oplevert ten opzichte van een kleinere set.


Kijk dat klinkt beter en daar zijn we over uit :)
Mijn verhaal sloeg meer op een extreme verandering dus niet een wiel van 1 " groter of zo, dat kun je iid compenseren met kwaliteit banden enz, maar de nadelen van 20" b.v. niet.
Ps. auto hoger op de weg, lijkt me meer een nadeel omdat je meer last hebt van luchtweerstand (zie F1 bv.).

Kortom, zoek het extreme niet op, want daar wordt je auto niet beter van. Alles met mate en binnen de margers.

kiwi-gti 21-10-2008 19:22

Origineel RS4 is er in verschillende breedtes geweest.
De smallere 8,5 J 's zijn lastiger te vinden, maar ideaal voor op een Golf 4.
De 9 J versie zie je vaker maar dat is aan de brede kant, dan kun je niet echt laag.


Een vriend van me heeft ze op zijn vorige auto ( daily driver ) gehad. Rijdt gewoon probleemloos en qua weggedrag ook niet hinderlijk. Je moet niet willen 'racen' , je hebt dan nog wel weinig wangdikte over voordat je velg de weg zou raken in een bocht.

18 inch op een Golf 4, hoe laag ook, vind ik persoonlijk echt te klein. Snap niet dat veel mensen dat mooi vinden. 19 inch is i.m.o. het mooist bij normaal dagelijks gebruik, pas vanaf 20 inch moet je inleveren op rijeigenschappen.

18 inch is wel ideaal voor winterbanden, die zijn vanaf 19 inch vrij prijzig.

Er zijn ook voorbeelden van Golfjes 4 op 21 inch, dat is wel redelijk extreem.

Foto's van die bewuste ex-Golf van een maatje van me:

Winterset 18 inch:



Zomerset 20 inch 8,5J's origineel S-line met 225/30 bandjes:




stn1 21-10-2008 19:31

ja, ik heb daar nooit problemen mee gehad. Wel meer gevoel met wegdelen etc. Maar niet hinderlijk. Rolomtrek met 225/40/18 is gelijk op promillen na.
is te klein. Had dat in de winter eronder.

VolkswagenRacing 21-10-2008 19:38

1e keer dat ik rs4 wielen er niet ordinair uit vind zien :)

Trouwens op een orginele rs4 is alleen 18" geleverd deze van de foto zullen van een s-line a8 komen vermoed ik.

kiwi-gti 21-10-2008 19:46

Klopt. Met bijpassend prijskaartje, maar dan heb je wat.

sanderz 21-10-2008 21:04

zat al te wachten totdat ahrend ging reageren :D

stn1 22-10-2008 12:32

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
1e keer dat ik rs4 wielen er niet ordinair uit vind zien :)

Trouwens op een orginele rs4 is alleen 18" geleverd deze van de foto zullen van een s-line a8 komen vermoed ik.
ja klopt, zaten eerst op mn a8, na de verkoop had ik de wielen over... Zijn wielen van een a8 w12.

zilver-edition 22-10-2008 15:37

heb al een paar keer 19" en verlaging gemonteerd super dik en rijd gewoon goed. ligt ook aan het merk banden .en welke schroefset etc enkele goedkope sets van rond de €200,- idd dan rijd het voor geen meter., en 20" is wel erg groot. en krap als je ook nog laag wil. ik zeg dan ga voor 19"


All times are GMT +1. The time now is 03:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.