Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   help!!!! HIJ KAPTE ERMEE..:S (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4562)

GTI-lover 27-08-2004 17:28

help!!!! HIJ KAPTE ERMEE..:S
 
hallo,

een paar dagen terug had ik een Golf GTI 1.8 8v gekocht met mechnische injectie erop..niks aan de hand met het autotje al wou hij nog weleens afslaan bij koude motor..
nou reed ik vandaag weg en hij sloeg af, ik deed vele pogingen om hem opnieuw aan de praat te krijgen maar dat was tevergeefs... de ontsteking heb ik al gecontroleerd door te kijken of de bougies vonken dit was wel het geval dus aan de ontsteking ligt het dus niet... verder had ik ook nog goede benzine druk (draaide het slangetje los en het spoot in me bek) dus ik neem aan dat er genoeg druk in zit.. maar toch wilt de motor echt niet starten zelfs niet eens een beetje pruttelen... dus ik neem aan dat het iets met mijn injectie is maar ik weet absoluut niet waar ik aan moet beginnen..

hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten Robert

GTI-lover 27-08-2004 17:55

of is het eventueel niet mogelijk om er electronische injectie erop te zetten is volgens mij een stuk zuiniger en betrouwbaarder .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten en het werk (aanpassen kabelboom enz)

groeten Robert

vwleusden 27-08-2004 18:00

Je heb een vonk... je heb benzine... maar staat alles op tijd en is je Co wel goed :confused:

richardcabriogti 27-08-2004 21:04

hoi
het klinkt mij alsof er ooit een backfire is geweest en daardoor de plaat van je doseerzuiger in je spinnekop krom is
hij doet het dan nog een tijdje en nokt er dan gewoon mee
ook kunnen je verstuivers mol zijn
succes

Fred 28-08-2004 09:01

Quote:
Originally Posted by GTI-lover
of is het eventueel niet mogelijk om er electronische injectie erop te zetten is volgens mij een stuk zuiniger en betrouwbaarder .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten en het werk (aanpassen kabelboom enz)

groeten Robert



Waarom zou electronisch betrouwbaarder zijn ?? Bij mechanisch kun je er tenminste nog een hoop zelf aan doen..

Heb je al gekeken of de lucht meting los is???? Kans is groot dat die vast is gelopen, waardoor er geen benzine gedoseerd word.

Dat je benzine *druk* hebt zegt niks, je kunt op het oog niet zien hoe hoog de druk precies is, zelf een paar tiende bar te laag kan al inhouden dat de injectoren niet openen....en dus geen brandstof geven

VeeDubber 28-08-2004 18:35

Trek er eens een injector uit en controleer of hij bij het starten een korte stoot brandstof geeft....
Dan weet je of je wel brandstof uit de injectors krijgt.
De K(E)-Jetronic verstuivers kun je eenvoudig uit het spruitstuk trekken, zitten niet geborgd of iets dergelijks

GTI-lover 29-08-2004 20:56

hallo,

bedankt voor jullie hulp!!
het probleem was dat die klep bij mijn "spinneweb" ind vast zat waardoor de motor er mee kapte.. dat heb ik gerepareerd en nou heb ik nergens last meer van!. :D hij loopt nou ook gelijk een stuk mooier.!

groeten Robert

Fred 30-08-2004 10:08

Quote:
Originally Posted by GTI-lover
hallo,

bedankt voor jullie hulp!!
het probleem was dat die klep bij mijn "spinneweb" ind vast zat waardoor de motor er mee kapte.. dat heb ik gerepareerd en nou heb ik nergens last meer van!. :D hij loopt nou ook gelijk een stuk mooier.!

groeten Robert



De luchtklep (hoeveelheids meting) dus.....

Handig he die mechanische injectie :D :D

Allart-Ghetta 30-08-2004 12:47

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Je heb een vonk... je heb benzine... maar staat alles op tijd en is je Co wel goed :confused:


Dan moet ie wel eerst weer lopen he Dennis!


All times are GMT +1. The time now is 13:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.