![]() |
Motorcarbs & spruitstuk (ken) voor 0.9-1.4motoren
Beginpost Ge-Edit (9/11)
Beschikbaar per direct; 1; Aluminium spruitstuk VW smallblock, diameter 37mm Incl. aansluiting rembekrachtiger Bijpassende Keihin CVK carburateurs 37mm Verstelbare naalden (standaard 1 vaste maat) Steun carbs--> onderblok (zodat de carburateurs niet volledig aan het spruitstuk hangen) Prijs; 400,- (afgesteld op een 1.3HK motor ) 2; Losse 40mm Mikuni carburateurs (ideaal voor 16V qua vlotterhoek/doorlaat/hartafstanden). Gisteravond helemaal gereinigd en gecontroleerd. Membranden/schuiven in prima staat. Incl. in hoogte verstelbare naalden. 100,- |
Even reclame maken? :D
Deze heeft Martijn voor mijn carbs gemaakt :) |
thnx for de reclame. :thumbup:
RVS spruitstuk; detail TIG laswerk (met mooie gepolijste verdeler op de achtergrond :D ) |
UP;
Alu spruitstuk direct beschikbaar. |
UP!
Leuke upgrade voor een 1100/1300/1400 motor! Makkelijker/goedkoper dan Webers! |
RVS/Alu= TIG lassen
Staal = MIG lassen |
UP;
Nieuw stalen spruitstuk als voorbeeld :). Spruitstuk is voor een 1.3 NZ motor, icm de Keihin carbs. Dus; onafgewerkt/ongevlakt , vers uit de lasserij ;) |
Ook voor big block leverbaar?
|
moeilijk, moeilijk :)
Ik moet eerlijk zeggen; heb nog niet eerder een setje gemaakt voor bigblock motoren. Voor 8V motoren is nogal lastig, daar zit weinig ruimte tussen het blok/schutbord. Ook zit het uitlaatspruitstuk heel erg dicht bij de inlaat. Weinig ruimte om een degelijke flens voor te maken. Een ander punt is dat de motorcarbs een vlotterhoek hebben die voorover helt en het bigblock juist achterover (ook weer niet zo handig). Ik heb momenteel een oud bigblock liggen (1.8), waar ik een proefspruitstuk voor wil maken. Voordat ik dat geprobeerd heb ga ik geen windeieren verkopen (weet gewoonweg niet of het past/wil en de moeite waard is). Dellorto's/Webers passen ook, dus ik wil het iig wel proberen. Een 16V motor is geen probleem. Ruimte zat, ideale blokhoek (achterover, met inlaat aan de voorkant). |
gelukkig heb ik 16v... ;)
|
Beginpost ge-edit
|
ik hoop echt dat het je lukt om het te maken voor een big blok... we hadden al ge-pb't en zoals ik toen zei moet ff sparen...maar dat komt al hard dichterbij.... dus hoop van harte dat het je lukt... eventueel mag je ook het proberen op mijn auto... zolang het weer terug kan in originele staat , heb ik daar geen moeite mee want ik rij er toch niet in zolang je stalling hebt vind ik het prima dan mag je mijn auto er bij hebben om het te kunnen proberen op een lopende auto... en het mij wat scheelt in de kosten hahaha
|
:)
Heb het nu even erg druk, maar in de kerstperiode wil ik er aan beginnen. Kan allicht een keer komen meten in je jetta hoeveel ruimte er is:) |
je hebt een pb over die 40'ers
|
Quote:
je bent altijd welkom :thumbup: tegen die tijd heb ik de boel ook wel op orde idd in mijn nwe huis , ik heb er ook geen haast mee hoor, is voor mij ook pas voor in het voorjaar :thumbup: dan kan alles mooi in 1 keer ,verlopig gaat hij de weg toch niet meer op... |
is het pas te krijgen op een 1500 JB ?
** mischa's oude auto ** |
Lastig. Nog nooit gedaan, dus kan er nu weinig over zeggen.
Je hebt weinig ruimte (combi uitlaat/inlaat) en als je een spruitstuk zou maken krijg je de bouten niet meer door de flens. Zou betekenen dat ik de boel moet lassen als de bouten al in het spruitstuk zitten. Ik wil het nog wel proberen, maar dat duurt zeker nog 1 a 2 maanden. |
All times are GMT +1. The time now is 13:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.