Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Gaatjes dichtlassen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45921)

VwGolfMK2VW 01-09-2008 20:41

Gaatjes dichtlassen
 
hallo,

ik ben sinds kort begonnen met een nieuw project, een Golf 2 1600 8v uit 1991.
hij is inmiddels helemaal gestript en geschuurd, het is de bedoeling dat hij volledig uitgebouw word doormiddel van sportieve bumpers velgens enz, en natuurlijk ook een andere motor.

maar nou heb ik het volgende, over de carrosserie zitten verschillende gaatjes, voor bijv het Golf Logo, en de bevestigingsgaatjes voor de stootstrips in de deur en zijpanelen, kunnen deze dichtgelast worden?..
zo ja, hoe?? en hoe zit het met roesten..

alvast bedankt, :thumbup:

arno Derby 01-09-2008 21:01

Dicht lassen. Afslijpen, strak maken.

Daarna goed behandelen met ML. Anti roest behandeling.

defxs 01-09-2008 21:28

Tuurlijk kun je de gaatjes dichtlassen! zoals Arno al zegt eerst dicht lassen. Voordat je gaat lassen wel even goed kaal slijpen anders pakt je las apparaat niet. Daarna netjes kaal slijpen en vervolgens plamuren met 2 componenten plamuur.

componenten plamuur van Mo-Tip halen die is wel goed en schuurt ook lekker. Roesten zal het daarna niet meer zo snel...


succes en kijk ook even bij mijn project daar staan wat foto's bij van het lassen
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45034
of kijk op www.vw4u.nl staan ook foto's.

VwGolfMK2VW 02-09-2008 10:09

bedankt voor de snelle reacties, ik zal er zeker wat mee doen, bedankt,

zal binnenkort wat foto's posten :thumbup:

marving60 02-09-2008 10:47

ik ben dit ook van plan (op lange termein), maar ik vraag me af hoe het aan de binnenkant van het plaatwerk zit. Je kunt er lang niet altijd bij. Gaat dit niet roesten? (van binnenuit dan?)
net als bijv een dorpel die gelast word. Die is aan de binnenkant ook niet meer beschermd dan.???

ben benieuwd!

Greetz

fabbi 02-09-2008 10:51

voor de binenkanten/holle ruimtes heb je speciale wax/tectyl.
Valvoline heeft het bv in spuitbus met een slang derbij en speciaal kopje.
deze spuit in de rondte zeg maar
als je dan via diverse openingen die slang erin doet en niet te zuinig spuit is alles voorzien van een laagje wax en roest het niet meer.

VwGolfMK2VW 17-09-2008 10:01

ik heb dus even geinformeerd bij een gecertificeerd lasser, die wil het liever niet doen.. hij verwacht dan dat de deur krom zal trekken..

dan krijg je dus een golf in een golf :tongue:

dus heb toch maar voor glasvezel matjes gekozen

Arne 17-09-2008 10:06

sorry maar dat lijkt me echt een bullshit verhaal.

Erik 17-09-2008 10:39

Een gecertificeerde lasser moet dus ook genoeg technieken weten om vervorming tijdens het lassen te voorkomen!

defxs 17-09-2008 12:33

als je het geheel niet te heet maakt...dan valt dat met kromtrekken ook wel mee. vaak trek het plaatwerk krom doordat het te heet word.

jetta1600gti 17-09-2008 15:41

hallo

ik wil niet lullig overkomen maar ik zou niet gaan beginnen om de gaten dicht te polyesteren. want om dat goed te laten hechten is een stuk meer werk
en doe je het niet goed dan wordt het eindresultaat in het beste geval lelijk en in het slechtste geval valt het uit elkaar.

zou het gewoon lassen. maar dat is mijn mening

succes ermee

groeten jeroen

martiepartie 17-09-2008 15:52

Als er hele spatbordranden ingelast worden, dan zijn kleine gaatjes echt geen probleem.

Niet alles achter elkaar doen; gaatje lassen, rustig afkoelen, volgende gat enzovoorts. Op mijn werk zit ook iemand die las certificaten heeft, maar die krijgt nog geen 2 plaatjes netjes aan elkaar gelast...:)

Benji 17-09-2008 15:59

Waarom doet iedereen zo moeilijk. LIJM blik achter het gaatje. Met goede lijm gebeurt daar niks mee. Eventueel kan je dan het gaatje vullen met een blik dat even dik is als de deur, of bij een niet al te groot gaatje kan je het vullen met plamuur.

VolkswagenRacing 17-09-2008 16:27

Plaatje er achter en met koper aflassen om vervormen zoveel mogenlijk te voorkomen,
Afwerken met smeertin,

boy.schouten 17-09-2008 16:32

Quote:
Originally Posted by Benji
Waarom doet iedereen zo moeilijk. LIJM blik achter het gaatje. Met goede lijm gebeurt daar niks mee. Eventueel kan je dan het gaatje vullen met een blik dat even dik is als de deur, of bij een niet al te groot gaatje kan je het vullen met plamuur.


Dat is helemaal slecht. gaten dicht plamuren, op den duur gaat plamuur 'werken' en komen er afteken randen van de gaten.

De enigste manier is om de gaten dicht te lassen, vlak slijpen, plamuren!!!
en dat de deur krom gaat trekken is bullshit, want dan ken je gewoon niet lassen!!!

jarnogti 17-09-2008 17:32

gaatjes kaal slijpen niet te veel druk zetten want dan komt er teveel warmte in het matrieaal en daarna met ronde vijl gaatjes schoonmaken(ontdoen van verf)daarna om en om lassen 1 gaatje wel dan de 3ook (meteen na de las met koude spons koelen krijg je een beetje rek in de plaat en dan met krimphamertje en tasje iets slaan en daarna niet plameuren maar vertinnen
ik heb het al eens gedaan maar deur was niet kromgetrokken gewoon kwestie van niet teveel warmteinbreng
gr jarno


All times are GMT +1. The time now is 22:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.