![]() |
3F 1.3 motorblok (aangepast!)
Te koop;
3F motor zonder bak km-stand +/- 150.000 (komt uit een schade polo GT) kop gereviseerd (nieuwe klepsteelrubbers en klepspeling in klepgeleiders nagemeten) waar nodig zijn onderdelen vervangen. kop gevlakt tot minimale kophoogte (opgegeven door VAG) totaal 0.9mm afgevlakt kanalen geflowed kop gewassen Nieuwe koppakking +kopbouten onderblok ligt nog open; kan dus geinspecteerd worden cilinderwanden zeer netjes; hoonsporen zijn nog zichtbaar onderblok schoon, moet nog gelakt (zwart) koppeling +drukgroep aanwezig Klepdeksel + carterpan in glanskleur gespoten (donkergrijs) Deze motor wilde ik inbouwen in mijn polo icm motorcarbs en electronische ontsteking. Het vermogen zal iets omhoog gegaan zijn door de geflowde kop én de verhoogde compressieverhouding. Door tijdgebrek mag dit blok weg. |
Onderblok is gisteren ontroest en gelakt in zijdeglans zwart. Blok is geheel droog, niet zweterig.
UP dus. Met dit blokje heb je op een simpele betrouwbare manier ruim 80pk onder de kap, met slechts 1300cc motor |
Nieuwe waterpomp/ DB-riem aanwezig.
Kop wordt vandaag gemonteerd Vanavond foto's. Zeer interessant blokje voor de cross/ovalrace/straatgebruik. Ook in een golf 1 is dit leuk, lekker pittig 1.3'tje dat veel minder gewicht op de vooras legt vergeleken met een 16v motor. |
Ligt dat blok nog in Delft? :)
|
je hebt pm
|
Ik heb een Golf 1.3 compleet, motor loopt niet.
Wat heb ik naast die complete auto en jouw blok nog nodig om het geheel lopend te krijgen? :D |
ehm... Je hebt een MH motortje dacht ik? (de vorige keer hadden we een carburateur ontmaskert ipv een multipoint injectie jetser??)
De inlaat die je hebt is eigenlijk niet geschikt voor een 3F motor. (dan knijp je het hele spul..)Het past natuurlijk wel, maar dat is echt zonde van dit motorblok. Je kan de hele boel overzetten, maar dan knijp je een blok dat standaard 75pk levert (nu in principe meer kan leveren) naar een blokje dat standaard 55pk geleverd heeft. De sproeierbezetting in je carb, de doorlaat van je inlaatcollector e.d. zijn niet geschikt voor deze motor. Dus; je hebt eigenlijk een complete 3F inlaat nodig, of motorcarbs of een inlaat met 2b2 carb (grotere versie van een oude 1600). |
Motorcarbs gaat 't voor mij nog niet worden. Dan ga ik eens op zoek naar de inlaten die je hierboven hebt vermeldt, misschien dat dat een oplossing is.
Hoef ik de auto tenminste ook nog niet om te keuren. ;) |
in onderhandeling met een geinteresseerde... :)
|
Quote:
3F inlaatjes +ECU zijn niet zomaar te vinden.. Ik heb er zelf ook een tijdje naar gezocht om het blok compleet te maken. Het is de inlaat met de grootste diameter en wordt vaak op een G40 gezet om die nog wat verder te tunen. Maar goed, wie niet waagt:) |
slotje;
Verkocht! |
All times are GMT +1. The time now is 05:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.