![]() |
6V naar 12V
Hallo
Ik zou mijn kevertje van 73 eventueel willen ombouwen van 6V naar 12V Na wat zoekwerk kom ik op de volgende lijst van hetgeen ik moet vervangen. - batterij :D - dynamo - alle lampen - bobijn - spanningsregelaar - grootlichtrelais en andere eventuele relais - pinkerdoos - choke-element - dynamosteun Is dit alles of ben ik nog iets vergeten? Heeft er mss iemand een idee wat dit alles mij zou kosten? |
Quote:
ruitenwisser motor ruitensproeier pomp (als er die op zit) claxon |
ruitenwissermotor zou je eventueel kunnen behouden als je een weerstand bijplaatst kan dat kloppen :confused:
|
Quote:
Klopt, de juiste weerstand ertussen en werkt perfect, ik heb het ook zo gedaan (vermogensweerstand 50W) wat de ohmse waarde is weet ik even niet meer. |
Zijn er nog zaken die ik eventueel zou moeten vervangen of op letten?
|
Quote:
Volgens mij staat het hierboven allemaal al gemeld. je start motor zal wel iets sneller gaan draaien, maar dat kan die wel hebben. |
claxon heb ik nog liggen, relais en en bobijn moet er eventueel ook nog wel liggen dus zoveel zal het je niet kosten dan ;) je moet maar eens langskomen of bellen en dan kunnen we eens kijken wat je allemaal nodig hebt en wat er hier nog ligt ;)
|
Ben jij zeker dat dat van die waterkokers gaat passen ;-)
Het zou wel goed meegenomen zijn natuurlijk, ik zal is kijken of ik verdere specs vind van de bobijn dan kunnen we ze eens vergelijken. |
proberen gaat mee natuurlijk :)
|
Na nog wat zoeken ben ik tegengekomen dat ik de cut-off relais ook nog moet vervangen
Klopt dat? |
Ik zit dit nog eens door te lezen, maar '73 en 6V klopt volgens mij niet helemaal. :confused:
|
Quote:
Spaarkevertje?? ;) |
is inderdaad een spaarkevertje, beetje van alle modellen in 1 auto gestopt en dan kom je wel eens rare dingen tegen :)
|
All times are GMT +1. The time now is 05:07. |