Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   pendalenset los gebroken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47834)

Phreak 29-10-2008 14:12

pendalenset los gebroken

Hallo,

van mijn golfje 2 is het ophangpunt (boven) waar de pendalenset vastgeschroefd zit tegen de carosserie, losgebroken.

Als ik nu recht omhoog kijk, dan zie ik waar er een bout zou moeten zitten, nu een gat. En de bout die in de koker zou moeten zitten, zie ik vast zitten aan de pendalenset.

Het lijkt erop alsof er een metalen koker in het dashboard zit (net onder het raam).. Maar de vraag is, is dit werkelijk een koker ? of kan ik mijn dashboard eruit halen en er dan wel bij ?

Beetje lastig uitleggen, ik hoop dat iemand me begrijpt, voor ik het complete dash eruit ga halen en er dan achter kom, dat het alsnog een koker is en ik er dus niet iets van een ring boven kan plaatsen, om het gat op te vullen.

Ik hoor het graag !

tim_j 29-10-2008 15:11

ik kan je niet helpen met het probleem,
maar let op waterlekkage.

Phreak 29-10-2008 15:16

sorry, maar wat heeft dat met dit probleem te maken ?

Water lekkage is nu totaal de vraag niet, ik moet weten of het een koker is onder/in het dash onder het raam, of niet..

Water lekkage is nu het minste van mun problemen..

Neill_s 29-10-2008 15:28

Of het wel of geen koker is durf ik niet te zeggen, maar wat Tim bedoeld is dat je moet kijken of het niet afgebroken is omdat het doorgeroest is. Dit zou dan te maken hebben met waterlekkage langs je voorruit, het bekende plekje onder in de raamsponning.... Dus lekkage is dan je op één na grootste probleem op dit moment.. ;)

Grz Niels

Phreak 29-10-2008 16:08

ik moet nu weten of ik mijn dash los kan trekken en er dan wel of niet bij zou kunnen. Is het een koker, dan heeft het geen zin, dan kom je er toch niet bij.

Dan laat ik mijn dash dus zitten. Dat ik daarna een waterprobleem heb, zie ik dan wel. ;)

jetta mk1 '82 29-10-2008 17:46

hey martijn (toch?),

kun je er geen blind klink moer in trekken ?

gr. Martijn

wob8v 29-10-2008 18:40

ik zou gewoon dat dashboard eraf halen, dan heb je veel mee ruimte en het is niet veel werk....

maar als je het perse wil weten, onder je voorruit zit een chassisbalk

groetjes

golf mkII 16v 29-10-2008 21:30

Om je pendalen te verwijderen hoeft het dach er niet uit
De onderste bergvakken moet je loshalen dan kan je er zo bij
Heb eventueel nog wel wat liggen als het te ver kapot is
Is een los deel van de stuurkolom

Phreak 29-10-2008 21:57

Quote:
Originally Posted by wob8v
ik zou gewoon dat dashboard eraf halen, dan heb je veel mee ruimte en het is niet veel werk....

maar als je het perse wil weten, onder je voorruit zit een chassisbalk

groetjes

Kijk..

Dat wilde ik nou weten.

Maar als je het van onder af ziet, dan lijkt het dat er tijdens de fabricage van de auto, er IN die chassisbalk een gat is geboord, vervolgens er een bout van binnen naar buiten is gedaan en daarna de balk in het frame gelast.

Hierdoor zou ik nooit meer IN die balk kunnen komen, om voor het gat een grote ring te plaatsen met een nieuwe bout en moer, om de pendalenset weer aan op te kunnen hangen.

Deze bout is er namelijk compleet doorheen gekomen. Zij het door rot of gewoon zwak metaal (na 20 jaar...)

Vraag is dus, die bout, of beter gezegt, dat gat, kom ik daarbij, als ik het dashboard verwijder ?

Zo niet, dan kan ie naar het schroot, zo wel, dan gaat het dash er dus uit.

Phreak 29-10-2008 21:59

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
hey martijn (toch?),

kun je er geen blind klink moer in trekken ?

gr. Martijn

Blinde klink ?? leg es uit ?

ennuh.. idd ;) gheheh.. die bebrilde tijn hier ja ;)

Berserker 30-10-2008 11:10

Het is pedaal... :redface:

wob8v 30-10-2008 11:16

die chassisbalk waar die moer aan vast zat/zit, zit vol met gaten, je kun er dus wel bij, zeker als je dash eruit ligt

groetjes

fabbi 30-10-2008 11:32

Quote:
Originally Posted by Berserker
Het is pedaal... :redface:

Je leest het zo vaak, vraag me af wie dat woord peNdaal ooit bedacht heeft....

Pedaalemmer 30-10-2008 11:38

kleine pic hoe het zonder dash eruit ziet:

niet heel erg duidelijk

Berserker 30-10-2008 14:13

Dankjewel Pendaalemmer.... :D

Wie dat ooit bedacht heeft? Dezelfde ongeschoolde mensen die vellingen, carbrio's etc. verzonnen hebben... :redface:

Phreak 30-10-2008 14:30

excuse the typo... ik raak altijd in de war..

vanaf nu zal ik pedaal gebruiken ;)

golf mkII 16v 30-10-2008 22:02

Maak er eens een foto van
Die van Henk zijn van de stuurkolom
Als het die is moet er zeker het dach uit!!

Pendaal! ze snappen het allemaal:D

meijer1972 30-10-2008 22:33

Volgens mij heb ik dit jaren geleden ook gehad. Het was lasrig om bij te komen toen. Ik heb er toen een blindklink moer in getrokken en het geheel met een bout weer vastgezet. Nooit meer last van gehad. (gelukkig)

All times are GMT +1. The time now is 00:38.